تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812553230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توجه به واردات واکسن های زنده دام و طیور به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


لزوم توجه به واردات واکسن های زنده دام و طیور به کشور استان‌ها > البرز - واردات واکسن های زنده دام و طیور به کشور نیازمند توجه هر چه بیشتر مسوولان است.

لی لا فرجام،بهاره رحیمی/خبرآنلاین البرز،مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی فعالیت خود را در سال 1303 با تحقیقات پیرامون راههای مبارزه با بیماری خانمانسوز طاعون گاوی که با تلف کردن صدها هزار راس گاو حیات دامی کشور را مورد تهدید قرار داده بود آغاز کرد و پس از مدت کوتاهی با تولید و عرضه واکسن موثر علیه بیماری مزبور دوره نوینی از مبارزه علیه بیماریها در کشور پایه گذاری نمود. به فاصله کوتاهی پس از این موفقیت کار بر روی تولید انواع واکسن‌ها و سرم‌های مصرف پزشکی در دستور کار مؤسسه قرار گرفت. در سال‌های پس از انقلاب اسلامی روند فعالیت‌ها در مؤسسه تحقیقات رازی از لحاظ کمی و کیفی گسترش پیدا کرد به طوری که تحقیق و تولید عمده ای از واکسن‌های دامی و انسانی از جمله واکسن‌های اوریون ،سرخجه وسه‌گانه (سرخک ، سرخچه واوریون) در این سالها انجام گرفت.
در ادامه پای صحبت های رییس موسسه تحیقیات واکسن و سرم سازی رازی دکتر حمید کهرام نشسته ایم که در زیر می خوانید:
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با قریب به 90 سال سابقه فعالیت یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور شناخته می‌شود.
دکتر حمید کهرام در خصوص فعالیت های این موسسه گفت: موسسه رازی به عنوان بزرگترین و تخصصی ترین مرکز تحقیقی و تولیدی واکسن های پزشکی و دامپزشکی، تا کنون با اهتمامی ویژه در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور حرکت کرده از 9 واکسن استراتژیک 7 نوع آن را موسسه سرم رازی رازی تهیه می کند فقط دو نوع هپاتیپ ب و ب ث ژ را این موسسه تولید نمی کند.
وی ادامه داد: این موسسه سال های زیادی است که با تولید واکسن های مهم طیور نقشی اساسی در پیشگیری از بیماری های طیور و تامین سلامت جامعه دارد.
وی با اشاره به تولید هفت واکسن مهم انسانی در این موسسه اظهار کرد: از 9 واکسن اجباری کودکان، هفت واکسن شامل واکسن فلج اطفال، دیفتری، کزار، سرخک، سرخجه، سیاه سرفه و کزاز در این موسسه تولید می‌شود.
دکتر کهرام اظهار کرد: با تولید واکسن فلج اطفال این موسسه در 15 سال اخیر موردی از این بیماری در کشور مشاهده نشده است و این جز به مدد تلاش دانشمندان و کارشناسان این موسسه به دست نیامده است.
کهرام با بیان اینکه بیش از پنجاه درصد واکسن های طیور کشور در موسسه رازی در حال تولید است، اظهار داشت: این نشاندهنده توان و ظرفیت این موسسسه بزرگ علمی و تحقیقاتی بوده که توسط دانشمندان آن به دست آمده است.
وی ادامه داد: موسسه رازی در سال 94 بیش از سه میلیارد دز واکسن تولید می کند و در یکسال اخیر بیش از 100 سرم مارگزیدگی و عقرب گزیدیگی را تولید کرده است.
موسسه رازی با برخورداری از ظرفیت بسیار بالا، قادر به تولید و تامین بخش عمده ای از واکسن های طیور مورد نیاز کشور است و برای این منظور برنامه های ویژه ای را در دستور کار دارد. وی در خصوص عدم صادرات محصولات این موسسه گفت: ما در سال 94 صادرات محصول به کشورهایی نظیر عراق را داشته ایم متاسفانه سازمان بهداشت جهانی طبق قانونی که دارد از ما می خواهد که خودمان محصولمان را صادر کنیم و همیشه با بهانه های واهی مانع صادرات ما می شود این در حالی است که موسسه رازی در مقابل تحریم ها ایستادگی کرد و خود آمریکایی ها در دوران تحریم این مسئله را اذعان داشتند که محصولات ما مانع از مرگ سربازان آمریکایی بر اثر مارگزیدگی و .. شد که این نشان از توانمندی های بالای این موسسه دارد.
وی ادامه داد: در حالی که حدود 90 درصد واکسن های دام کشور را ما می سازیم شاهد واردات واکسن های طیور هستیم واردات واكسن بايد در چارچوب ضوابط صورت گيرد این واردات آسیب های زیادی را در بین دارد و از آنجایی که واکسن ها دارای ویروس زنده است باعث ایجاد مشکلات برای کشور ما می شود.
وی تاکید کرد: ما خواستار قطع واردات نیستیم بلکه می خواهیم کنترل شده باشد.
دکتر کهرام گفت: با توجه به ظرفیتی که در داخل کشور برای تولید واکسن طیور وجود دارد، باید زمینه های بهره برداری کامل از ظرفیت داخل فراهم و جلوی سودجویی عده ای گرفته شود.
وی در پایان گفت: در سال جاری نیز رونمایی از محصولات جدید را خواهیم داشت محصول جدید ما در سال 95 مربوط به بیماری مهلک تب برفکی است ما امسال در این واکسن تغییراتی خواهیم داد تب برفکی روغنی را وارد بازار می کنیم میزان تاثیر گذاری این محصول بیشتر از نمونه فعلی آن است است.  

کلید واژه ها: استان البرز -




چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 - 13:41:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن