تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819082945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار سابق لندن: هیتلر هرگز به دنبال ایجاد وحدت اروپایی نبود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: شهردار سابق لندن: هیتلر هرگز به دنبال ایجاد وحدت اروپایی نبود بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت: «کن لیوینگستون» شهردار سابق لندن ضمن رد اظهارات اخیر بوریس جانسون، از حامیان مشهور جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا که مواضع هیتلر را مشابه اتحادیه اروپا خوانده بود تصریح کرد که رهبر حزب نازی درصدد تسلط آلمان بر اروپا بود و طرحی برای وحدت اروپایی نداشت .

به گزارش ایرنا، «کن لیوینگستون» شهردار سابق لندن روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه ایونینگ استاندارد گفت: اطلاعات تاریخی بوریس جانسون در خصوص یونان و رم باستان نسبت به تاریخ معاصر خیلی بهتر است.
وی افزود: هیتلر هرگز طرحی مبنی بر ایجاد ایالات متحده اروپا نداشته است. او خواهان تسلط آلمان بر کشورهای همسایه اش بود و در جریان آن انگلیس و فرانسه مطیعش باشند.
بوریس جانسون شهردار سابق لندن روز یکشنبه گذشته در گفت و گویی جنجالی با ساندی تلگراف گفته بود که اتحادیه اروپا راه هیتلر را در پیش گرفته است.
وی گفت: ناپلئون، هیتلر و بسیاری دیگر تلاش کردند تا اتحادی از کشورهای اروپایی تشکیل دهند ولی سرنوشت آن فاجعه بار بود. اتحادیه اروپا تلاش دیگر یدر همین جهت ولی با روش هایی متفاوت است. مشکل همیشگی فقدان دلبستگی به ایده اروپا است.
شهردار سابق لندن گفت: هیچ حاکمیت قابل درک و احترامی وجود ندارد و این موجب چنین خلاء دموکراتیکی شده است.
وی با تکرار واژگان دوران جنگ چرچیل، افزود که مردم انگلیس باید دوباره "قهرمان اروپا" شوند. وی همچنین تنش ها میان اعضای اتحادیه اروپا را موجب افزایش قدرت آلمان در این اتحادیه دانست که باعث "احاطه" بر اقتصاد ایتالیا و "نابودی" یونان شده است.
در این میان رسانه های انگلیسی ضمن انعکاس اظهارات جنجالی جانسون، تشبیه اتحادیه اروپا با هیتلر را مغایر عرف سیاسی انگلیس می دانند.
شبکه رادیویی "ال.بی.سی "با انعکاس این اظهارات یادآور شد که تنها دو هفته پیش "کن لیوینگستون" شهردار پیشین لندن به دلیل مرتبط دانستن هیتلر با صهیونیست ها از عضویت حزب کارگر تعلیق شد؛ این درحالی است که بوریس جانسون آزادانه اتحادیه اروپا را به هیتلر تشبیه نموده است.
کن لیوینگستون که از حامیان شناخته شده کوربین شناخته می شود در گفت وگویی رادیویی در پاسخ به سؤالی در دفاع از "ناز شاه" نماینده تعلیق شده حزب کارگر عنوان کرده بود: "به یاد بیاوریم هیتلر خودش یک یهودی بود و تا قبل از پیروزی در انتخابات در سال 1932، و پیش از آنکه دیوانه شود و میلیون ها یهودی را بکشد، از صهیونیست ها و انتقال یهودی ها به سرزمین فلسطین حمایت می کرده است."
وی با بیان اینکه اظهارات ناز شاه علیه یهودیان نبوده است، هشدار داده بود "یک هماهنگی توسط لابی اسراییل برای لکه دار کردن کسانی که از اسراییل انتقاد می کنند، تحت عنوان "یهودی ستیزی " در حال انجام است." 4949

کلید واژه ها: آدولف هیتلر - انگلیس -




دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 - 19:02:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن