تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798910611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خباثت سعودي‌ها امنيت حجاج را به خطر مي‌اندازد/وزارت خارجه در برابر عربستان كوتاهي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خباثت سعودي‌ها امنيت حجاج را به خطر مي‌اندازد/وزارت خارجه در برابر عربستان كوتاهي كرد
كوثري گفت: سياست جمهوري اسلامي بر اين بوده كه امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته حجاج ما براي زيارت خانه خدا مشرف شوند و مسئوليت آن هم وزرات امور خارجه و سازمان و حج و زيارت بر عهده دارد، اما ظاهرا تقابل عربستان با كشور ما به مسائل اعتقادي هم كشيده شده است.
جوان‌آنلاين: حادثه منا، اعدام شيخ نمر، بي احترامي به دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده و حالا برخورد تحقيرآميز و نامناسب وزرير حج عربستان با رئيس سازمان حج و زيارت كشور، كار را به جايي رساند كه امسال برگزاري مناسك حج براي مسلمانان ايراني منتفي شود. اين در حالي است كه آیت الله جوادی آملی نيز شرایط را به گونه ای دانستند که از نظر شرعی کسانی که امسال از نظر مالی مستطیع شده‌اند، حج بر گردنشان نیست. 


محمد اسماعيل كوثري، عضو كميسيون سياست خارجي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به رفتار تحقیرآمیز عربستان سعودی با مسئولان سازمان حج و زیارت گفت: سياست جمهوري اسلامي بر اين بوده كه امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته حجاج ما براي زيارت خانه خدا مشرف شوند و مسئوليت آن هم وزرات امور خارجه و سازمان و حج و زيارت بر عهده دارد، اما ظاهرا تقابل عربستان با كشور ما به مسائل اعتقادي هم كشيده شده است. 
 

كوثري ادامه داد: برخورد بسيار زشت و ناپسندي كه مسئولين ديپلماسي عربستان و وزير حج آن كشور با هيئت مذاكره كننده ايراني انجام دادند، شرايطي ايجاد كردند كه به هيچ‌وجه مورد قبول ما نبود.
 

وي افزود: سعودي‌ها براي ما شرايطي را ايجاد كرده‌اند كه ما نمي‌توانيم آنها را بپذيريم؛ اينكه مي‌گويند حجاج ما براي گرفتن ويزا بايد به كشور ثالث بروند و در خصوص حمل و نقل هوايي و تامين امنيت حجاج هيچ‌گونه همكاري ندارند.
 

كوثري تاكيد كرد: مسئولان عربستان به هيچ‌عنوان در خصوص تامين امنيت زائران به ما اطمينان ندادند، از اين رو برگزاري مناسك حج امسال براي زائران ايراني منتفي است.
 

عضو كميسيون امنيت ملي ادامه داد: فردا هشتم شعبان است و ديگر زمان زيادي براي تامين امكانات حجاج  باقي نمانده و به طور قطع و يقين توافقي صورت نگرفته است.
 

وي تاكيد كرد: بر اثر خباثت مسئولين ديپلماسي و حج عربستان موضوع حج امسال براي ايران به طور كامل منتفي است چون آنها تضميني براي تامين امنيت حجاج نداده‌اند و در نهايت تا به امروز به هيچ وجه به نتيجه نرسيده‌ايم و بعد از آن هم قطعا فرصتي براي پيگيري موضوع نيست، لذا بايد امسال حج را منتفي شده بدانيم.

 
كوثري با انتقاد به عملكرد وزرات خارجه گفت: دستگاه ديپلماسي بايد از همان ابتدا، نه فقط امروز و به خاطر موضوع حج،  رفتار تهاجمي را دنبال مي‌كرد اما چون تدافعي برخورد كردند و به صورتي دائما خواستند با آنها ارتباط برقرار كنند اين مشكل به وجود آمده است. بنابراين خباثتي كه مسئولين عربستان انجام دادند و باز هم در مقابل پاسخگو نبودند، نمي‌توان از امنيت حجاج ايران در حج امسال اطمينان حاصل كرد. وزرات خارجه كشورمان در خصوص عربستان كوتاهي كرد و اگر از همان روز هاي اول محكم برخورد مي‌كردند، امروز شاهد اين رفتار تحقيرآميز آنها نبوديم.    



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن