تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800526215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محلی که روزی مرکز فراماسونری ایران بود/عکس


واضح آرشیو وب فارسی:پایتخت:
محلی که روزی مرکز فراماسونری ایران بود/عکس

ساختمان لژ ایرانیان، در خیابان ابن سینا بالاتر از میدان بهارستان، جنب پمپ بنزین، یکی از اصلی ترین مراکز تشکیلات سازمان مخفی فراماسونری در ایران است که بیش از نیم قرن قدمت دارد.
به گزارش سرویس سیاسی پایتخت ، در دوره محمدرضا پهلوی برخلاف دوران رضاشاه با گسترش روابط سیاسی با غرب به خصوص انگلستان لژهای فراماسونری فراوانی در ایران تاسیس شد. هر چند که هیچ یک از افراد سرشناس خانواده پهلوی دست کم به طور رسمی عضو هیچ لژ فراماسونری نبودند اما بسیاری از رجال سیاسی، نخست وزیران، وزیران، نمایندگان مجلسین و فعالان سیاسی از فراماسون های سرشناس بودند. این جمع ها بعد از انقلاب اسلامی ایران تعطیل و اعضای آن تحت تعقیب قرار گرفتند. یکی از ساختمان هایی که در دهه ۴۰ مرکز مهمترین جلسات اعضای فراماسونر بود واقع در یکی از کوچه های نزدیک میدان بهارستان بود که بعدها پس از انقلاب اسلامی طبق اسناد به جا مانده از ساواک هویتش فاش شد. -لژ سعدی خیابان بوعلی سینا (بهارستان) شماره ۴۱۰٫ این ساختمان در دهه ۴۰ مرکز تشکیل مهمترین جلسات لژ سعدی فراماسونری در ایران بود که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای ملی و سنا، نخست وزیر، وزرای دولت و بسیاری از کارگزاران حکومت پهلوی در آن شرکت می کرند و برای سرنوشت کشور ایران و اجرای نقشه های شوم انگلیس، طراحی می کردند. با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، این ساختمان که در بین اهالی محل شناخته شده و معروف بود، به تصرف انقلابیون درآمد. چند سالی است این بنا تنها سوپر مارکتی برای ارائه چیپس و پفک شده است! ظاهرا هر از چندگاه، تابلویی بر سر در این ساختمان نصب می شود. یک بار فرش کاشان، یک بار تعاونی مصرف کارکنان فنی و حرفه ای تهران!
[ مشاهده متن کامل خبر محلی که روزی مرکز فراماسونری ایران بود/عکس در پایگاه خبری پایتخت ]

محلی که روزی مرکز فراماسونری ایران بود/عکس






شنبه ، ۲۵اردیبهشت۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایتخت]
[مشاهده در: www.paytakhtpress.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن