تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 25 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829529233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقایسه عرفان ناب اهل بیتی با عرفان های کاذب - رسانه خبری تحلیلی پژوهشی کشاورزان ایران


واضح آرشیو وب فارسی:کشاورزنیوز: کشاورزنیوز: شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه )- عرفان ناب اسلامی انسان ها را به خدا می رساند و نهایت آن همین وصل و رسیدن به خدا و حقیقت است اما عرفان های کاذب اگر چه ممکن است آرامش مقطعی و زودگذر برای فرد داشته باشد اما او را به خدا و حقیقت نمی ...کشاورزنیوز: شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه )- عرفان ناب اسلامی انسان ها را به خدا می رساند و نهایت آن همین وصل و رسیدن به خدا و حقیقت است اما عرفان های کاذب اگر چه ممکن است آرامش مقطعی و زودگذر برای فرد داشته باشد اما او را به خدا و حقیقت نمی رسانند. به گزارش شفقنا به نقل از شبستان حجت الاسلام سید علی احمدی، مدیر گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی شعبه قم در گفت و گو با خبرنگار ما به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت علی بن الحسین (ع) با اشاره به ویژگی های برجسته عرفان امام سجاد (ع) اظهار کرد: همه ائمه معصومین علیهم السلام از نور واحد هستند و میان آن ها تفاوتی نیست. وی ادامه داد: در واقع با این که میان اهل بیت علیهم السلام تفاوتی وجود ندارد، اما برخی از آن ها به دلیل مقتضیات زمانی خود، صفت خاص و ویژه ای را به صورت غالب و برجسته تر از خود بروز می دهند و به منصه ظهور می رسانند. وی اضافه کرد: در این میان نیز امام سجاد (ع) ویژگی عبادی و ارتباط با خدای ایشان ظهور و بروز بیشتری داشت که اوج این حالات عرفانی و عبادی، در صحیفه سجادیه و روایات ایشان تجلی پیدا کرده و به تحریر کشیده شده است. مولف کتاب «محاسبه نفس» با تاکید بر اینکه صحیفه سجادیه سرشار از مضامین اخلاقی، معارف بلند عرفانی و روحانی و معنوی است که متاسفانه کمتر در میان ما مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در این منبع عظیم ادعیه های مختلفی در بیان معارف الهی، تربیت عرفانی و الهی مردم، رابطه خالق و مخلوق و … بیان شده است که می توان برای نسل و جامعه امروز به زبان روز تبدیل و تفسیر شده و در پیدا کردن راه و مسیر مستقیم و صحیح نقش مهمی داشته باشد. وی با یادآوری این که حضرت علی بن الحسین (ع) شاهد وقایع و ماجراهای کربلا بودند و در طول حیات خود اقامه عزا برای پدر بزرگوارشان داشتند، ابرازکرد: در حقیقت آن حضرت (ع) یک رفتار معنوی در جهت مبارزه با حکومت وقت و بیداری مردم اتخاذ کرد که توانست با همراهی حضرت زینب (ع) رسالت کربلا را به سرانجام برساند؛ این بیداری و مبارزه معنوی را می توان به خوبی لا به لای ادعیه صحیفه سجادیه مشاهده کرد. حجت الاسلام احمدی با بیان این که همه ائمه معصومین علیهم السلام رسالت های خود را در طول زمان و با توجه به مکانی که در آن ها قرار داشتند به انحاء و روش های مختلف به سرانجام رساندند، تصریح کرد: امام سجاد (ع) با رفتار و اخلاق و دعا و عرفان رسالت خود را ادامه دادند که روایات متعدد درسی و اخلاقی نیز در کتب فقهی و اخلاقی از آن حضرت (ع) بر جای مانده است. وی با تاکید بر این که امروز در جامعه ما باید عرفان صحیفه سجادیه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: عرفان اهل بیتی که مبتنی بر مضامین الهی و حکمت بوده ناشی از منبع عظیم وحی است این در حالی است که برخی عرفان ها از جمله عرفان های نوظهور بر اساس یک سری اعتقادات و ریاضت های باطلی بنا شده اند که تنها انحراف و سردرگمی را به همراه دارند. مدیر گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم در ادامه توضیح داد: اما عرفان اهل بیتی مبتنی بر وحی بوده و مستقیم از منبع فیض خداوند و پیامبر (ص) است که در آن خلل و خطایی راه ندارد بر خلاف عرفان های نوظهور که بر اساس اعتقادات باطل و برداشت های نادرست و القائات اجنه و شیطانی، بنا نهاده شده است. وی ضمن مقایسه عرفان ناب اهل بیتی با عرفان های کاذب تشریح کرد: در واقع عرفان ناب اسلامی انسان ها را به خدا می رساند و نهایت آن همین وصل و رسیدن به خدا و حقیقت است اما عرفان های کاذب اگر چه ممکن است آرامش مقطعی و زودگذر برای فرد داشته باشد اما او را به خدا و حقیقت نمی رسانند. حجت الاسلام احمدی در ادامه عرفان ناب اهل بیتی را به چشمه زلالی تشبیه کرد که از هر گونه ناپاکی و آلودگی به دور است و تاکید کرد: این عرفان به دلیل آن که از معصوم صادر شده و مستقیم از منبع وحی دریافت شده است، هیچ گونه خطا و لغزشی در آن راه ندارد و می تواند انسان را به سعادت و نیک بختی نزدیک کند. وی با اظهار تاسف از محجور ماندن صحیفه سجادیه و توجه به مضامین عرفانی آن در جامعه، گفت: متاسفانه ما در ترویج معارف ناب این منبع بی نظیر، تلاش شایسته و بایسته ای نکرده ایم و این از ضعف مسوولان مربوطه است ضمن آن که نباید فراموش کنیم در مقابل، کشورهای غربی با حمایت های مادی و معنوی از عرفان های نوظهور و نشر و ترویج آن در کشورهای مختلف از جمله هند و ایران، سعی در نزدیک شدن به اغراض و اهداف خود دارند. مدیر گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم در پایان خاطرنشان کرد: البته در برخی پژوهشگاه ها خوشبختانه کارهایی در زمینه نشر و ترویج عرفان اهل بیتی در حال انجام است اما همین عملکرد نیز گاه با مخالفت برخی از متحجران و مخالفان عرفان، رو به رو می شود و این افراد همان کسانی هستند که در زمان حیات امام خمینی (ره) نیز با فلسفه و عرفان مخالف بوده و امام نیز از آنها گله مند بودند. انتهای پیام


پنجشنبه ، ۲۳اردیبهشت۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کشاورزنیوز]
[مشاهده در: www.keshavarznews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن