تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812665545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماده‌ایم گزارش واقعی از برخورد با تخلفات پزشکی را ارائه کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آماده‌ایم گزارش واقعی از برخورد با تخلفات پزشکی را ارائه کنیم
در پي درج مطلبي با عنوان «وزير مردم يا وكيل پزشكان» در تاريخ 18/2/95 در روزنامه جوان روابط عمومي وزارت بهداشت پاسخي ارسال كرده كه در آن آمده:
پرداختن به اقدامات وزير بهداشت در زمينه برخورد با تخلفات جامعه پزشكي اعم از آنچه كه در اين گزارش قصور پزشكي عنوان شده است يا دريافت‌هاي غيرقانوني در اين مجال نمي‌گنجد. طي دو سال گذشته دستاوردهاي طرح تحول سلامت كه با تلاش جهادي جمعيت بيش از 200 هزار نفري ارائه‌كنندگان خدمت حاصل شده است، بارها از سوي مقام معظم رهبري، مردم و نگاه‌هاي منصف در همه لايه‌ها و جريان‌هاي سياسي و اجتماعي مورد تقدير قرار گرفته است.
اگرچه بارها و در بيان مجريان طرح و شخص وزير بهداشت به چالش‌ها و اشكالات عادي كه در جريان اجراي طرح‌هاي بزرگ ملي محتمل است اشاره شده است، ولي آثار و بركات و حلاوت اجراي اين طرح به ويژه در كام محرومين و مردم نيازمند بر كسي پوشيده نيست.
متأسفانه مشي اين روزنامه حداقل در تنظيم اين گزارش دور از انصاف و اخلاق و حاكي از بي‌اطلاعي نويسنده از اقدامات اين وزارتخانه در برخورد با تخلفات مورد اشاره در اين گزارش است. اگرچه وقوع بعضي اشتباهات در فرآيند درمان كه از آن در كتب مرجع به عنوان medical Error ياد مي‌شود در پيشرفته‌ترين مراكز درماني دنيا هم ديده مي‌شود، ولي تلاش نظام سلامت و جامعه پزشكي در به حداقل رساندن اين اشتباهات و صيانت از سلامت بيماران قابل توجه است. همچنين در خصوص اصلاح تعرفه‌ها فارغ از پيامدهاي عدم توجه به هزينه‌هاي تمام شده خدمات پزشكي كه منجر به اختلال جدي در ارائه خدمات سلامت در بيمارستان‌ها و مراكز درماني مي‌شود، تأكيدات مستمر شخص وزير بهداشت در اين خصوص، صيانت از حقوق مردم و عدم افزايش هزينه‌ها در خدمات سرپايي و بستري از طريق حمايت‌هاي بيمه‌اي بوده است، مسئله‌اي كه در طرح تحول سلامت به عنوان يكي از اجزاي مهم و غيرقابل خدشه به آن تأكيد شده است.
ضمناً اين وزارتخانه آمادگي خود را براي در اختيار قراردادن اقدامات و تهيه گزارش واقعي از برخوردها و پيگيري‌ها در زمينه تخلفات اعلام مي‌دارد.
پاسخ «جوان»: روزنامه جوان با محوريت قرار دادن حقوق مردم و دفاع از اقشار ضعيف جامعه هميشه تلاش كرده تا بازتابي واقعي از اقدامات دستگاه‌ها را منعكس كند. در اين راستا بخش‌هايي از اقدامات وزارت بهداشت كه توانسته است رضايت مردم را تأمين كند همواره به عنوان اقداماتي مثبت و شايسته تقدير اطلاع رساني شده و چنانچه روابط عمومي محترم وزارت بهداشت اخبار و گزارش‌هاي اين رسانه را كه به عنوان سندي مكتوب موجود است پيگيري كند، متوجه همراهي اين رسانه با بخش‌هاي قابل دفاع عملكرد وزارتخانه متبوعش خواهد شد. با وجود اين روزنامه «جوان» به عنوان رسانه‌اي مردمي و نماينده افكار عمومي جامعه موظف است بازتابي از انعكاس عملكرد دستگاه‌ها در تأمين منافع و رضايت عمومي جامعه منعكس كند. بر همين اساس انتقادات مردم و كارشناسان به وزير محترم بهداشت و عملكرد وي در اين گزارش منتشر شده است. امري كه مي‌طلبد مجموعه زحمتكش روابط عمومي وزارت بهداشت به جاي متهم كردن گزارشگر روزنامه جوان به بي‌اطلاعي با حضور در ميان مردم و اطلاع از انتقادات وارده به مجموعه خود در سطح جامعه، ‌نقدها را بپذيرند و در راستاي بهتر شدن عملكرد خود از آنها بهره بگيرند. همچنين اين رسانه‌ها به رغم تلاش و مكاتبه با روابط عمومي وزارت بهداشت براي مصاحبه با شخص وزير و همچنين معاون درمان از ابتداي دولت يازدهم تاكنون همچنان در ليست انتظار به سر مي‌برد. بديهي است در صورت آمادگي و همراهي اين وزارتخانه روزنامه جوان از انتشار اقدامات مستند وزارت بهداشت در تمامي حوزه‌هاي فعاليت بهداشت و درمان استقبال مي‌كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن