تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني همچنان نتايج برجام را خوش مي‌خواند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روحاني همچنان نتايج برجام را خوش مي‌خواند
رئيس‌جمهور یک‌بار دیگر در خوانشی خوشبینانه از نتایج برجام که حتی مورد تردید همکاران او در دولت واقع شده است، اصرار دارد که« چه بخواهيم و چه نخواهيم زندگي و دنياي ما قبل از برجام با پسابرجام به طور كامل متفاوت است.»

روحاني همچنان نتايج برجام را خوش مي‌خواند
حسن روحاني كه براي افتتاح بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به شهر آفتاب رفته بود، بخش اعظم سخنان خود را طبق معمول به سياست خارجي و برجام و پسابرجام اختصاص داد و تصريح‌كرد:‌ملت ما در اين واقعه تاريخي و در مذاكرات پيچيده در برابر قدرت‌هاي جهاني به موفقيت بزرگي دست يافت كه به نفع ما، طرف مقابل، منطقه و جهان بود. روحاني ادامه داد: اين همه شركت‌هاي خارجي كه به ايران مراجعه مي‌كنند و اين همه اعتبارات بانكي خارجي كه به سمت ايران سرازير شده، نشان مي‌دهد كه اين موفقيت مذاكرات به نفع همه بوده است. رئيس‌جمهور با بيان اينكه فضاي پسا‌برجام با تفكر و فرهنگ به مقصد نهايي مي‌رسد، گفت:‌هدف ما بعد از برجام تنها اقتصاد و دنياي سياست نيست. روحاني ادامه داد: اگر كشوري در ايران يك كار عظيم زيربنايي را انجام مي‌دهد هم او نفع مي‌برد و هم ما نفع مي‌بريم؛ برخي از پروژه‌ها اگر ورود سرمايه و حضور شركت خارجي نباشد زمان‌بر است و ورود آنان باعث مي‌شود پروژه‌اي كه اگر خودمان مي‌خواستيم آن را اجرا كنيم 40 سال زمان مي‌برد طي چهار يا پنج سال به آن برسيم، اين اهميت دارد، همان است كه گفته شد پايان مذاكرات برد ـ برد خواهد بود.

روحاني افزود: البته در منطقه ما برخي‌ها هستند كه خيلي احساس ضرر مي‌كنند، به هر حال در دنيايي كه اينچنين 188 كشور نفع مي‌برند دو كشور هم ممكن است ضرر كنند و اين طبيعت دنيا است، البته آنها خيلي عصباني هستند و هر روز به دنبال كارشكني در اين زمينه هستند اما من مطمئن هستم ملت بزرگ ايران كه اين موفقيت را به دست آورد در ادامه مسير نيز با همان توان و قدرت كار را ادامه خواهد داد. رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود تصريح‌كرد:‌ما فكر مي‌كنيم اقتصاد فقط در صنعت به معناي مصطلح و در بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي، كشاورزي و خدمات، بانك و بيمه و امثال اينهاست، در حالي كه فرهنگ و صنايع مربوط به فرهنگ مي‌تواند يك بازار اقتصادي مهم براي يك كشور باشد. وي با بيان اينكه من بارها در دولت گفتم، به وزير ارشاد هم گفتم نظر من اين است بايد كارها را به صاحبنظران واگذار كنيم. اين كتاب خوب است يا بد، قابل چاپ هست يا نيست، به انجمن نويسندگان و ناشران واگذار كنيم. روحاني ادامه داد: امروز زماني است كه ما بايد به مؤلفين‌مان امنيت و آزادي بدهيم و به ناشرانمان فضاي رقابت آزاد و شفاف بدهيم. رئيس‌جمهوري گفت: از شهردار و تمامي مسئولان كه اين بناي (نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب) مهم و بسيار بزرگ و زيبا را براي برگزاري نمايشگاه در كنار حرم مطهر امام‌(ره) به وجود آورده‌اند تشكر مي‌كنم و اميدوارم اين اقدام قدم خير و مباركي براي كشور ما باشد. 





تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن