تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816454890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرنوع حرکتی که شهوت زا و تحریک آمیز باشد از نظر اسلام حرمت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: یک پژوهشگر دینی تاکید کرد:
هرنوع حرکتی که شهوت زا و تحریک آمیز باشد از نظر اسلام حرمت دارد

کراپ‌شده - رقص و حرکات موزون


شناسهٔ خبر: 3620209 - دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
استانها > قم

قم - یک محقق حوزه دینی با بیان اینکه هیچ نوع رقصی در مناسک دینی تجویز نشده است، گفت: از نظر اسلام هرنوع حرکتی که شهوت زا و تحریک آمیز باشد حرمت دارد. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد رضایی آدریانی شامگاه یکشنبه در نشست علمی - پژوهشی موضوع‌شناسی رقص و حرکات موزون که در موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی برگزار شد، با بیان اینکه ورود به مباحث رقص و سماع چالش برانگیز است، گفت: متأسفانه در حوزه با کمبود کار‌شناس و پژوهشگر در این زمینه مواجه هستیم. وی با تأکید بر اینکه مسائل رقص و حرکات موزون در دنیای امروز ابعاد مختلف و جدیدی یافته است، گفت: ضروری است واژه رقص از دیدگاه سنتی و جدید مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.
 
نبود کلمه «رقص» در اسلام این پژوهشگر حوزه دینی با عنوان اینکه در روایات مستقیما به واژه رقص اشاره نشده است، گفت: عدم اشاره به این واژه بررسی در این حوزه را دچار حساسیت و دقت بیشتری کرده است.
 
حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه در زمان پیامبر اسلام(ص) بحث رقص مطرح نبوده است، گفت: بعد‌ها با انحراف ارزش‌ها، مدینه به مرکز ترویج موسیقی و رقص تبدیل شد.
 
وی با اعلام اینکه برخی از اهل سنت با استناد به روایات نامعتبر دنبال ایجاد تجویز برای رقص و سماع بوده‌اند، گفت: آنچه که در روایات در این حوزه مطرح است شامل واژه غنا و لوازم آنکه رقص و آواز می‌شود.
 
محقق رساله رقص و حرکات موزون در اسلام، با بیان اینکه ویژگی محوری رقص در همه زبان‌ها حرکات موزون است، گفت: آنچه از تفاسیر و رسالات اسلامی برمی‌آید رقص به معنی حرکات موزون همراه با آواهای موسیقی است. حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه حرکات ورزشی از نظر مقام معظم رهبری رقص محسوب نمی‌شود، گفت: ایشان به همراه برخی از مراجع تقلید نگاه جامعی به مسئله رقص داشته و معتقدند هر حرکت موزونی که همراه با موسیقی باشد و معنای خاصی را تداعی کند رقص محسوب می‌شود. وی با اشاره به تغییر مقتضیات رقص در ۱۰۰ ساله گذشته ادامه داد: شاید در دوران گذشته رقص صرفا به حرکات شهوانی و ملعبانه اطلاق می‌شد اما در دوران جدید رقص تعاریف و ابعاد گسترده‌ای یافته است. تشریح انواع رقص حجت الاسلام رضایی در ادامه به تشریح گونه‌ها و اشکال مختلف موسیقی پرداخت و اظهار کرد: امروزه رقص‌ها به انواع سنتی و محلی، هنری، ورزشی، رفتار درمانی و یا ترکیبی از همه نوع رقص تقسیم می‌شود. این پژوهشگر دینی با تأکید بر اینکه از نظر اسلام هرنوع حرکتی که شهوت زا و تحریک آمیز باشد حرمت دارد، افزود: در دوران جدید برخی از حرکات‌ها برای آمادگی جسمانی و رفتار درمانی انجام و تجویز می‌شود. وی با رد این نظریه که رقص‌های متنوع و مختلط ورزشی برای کودکان به دلیل عدم بلوغ سنی اشکال ندارد، گفت: متأسفانه برخی رقص‌های هنری به بهانه آمادگی جسمانی و لاغری و تمتع اعصاب انجام می‌شود که دور از شأن و دارای حرمت است. حجت الاسلام رضایی با تأکید بر اینکه در اسلام چیزی به نام رقص آیینی حلیت ندارد، گفت: هیچ کس حق ندارد به نام تربیت بدنی و آرامش روانی رقص‌هایی که مصداق لهو و لعب است را تجویز کند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن