تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805545895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقره کاران ایران نقره داغ می شوند/ تعطیلی نیمی از نقره سازان در آذربایجان شرقی!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


نقره کاران ایران نقره داغ می شوند/ تعطیلی نیمی از نقره سازان در آذربایجان شرقی! استان‌ها > آذربایجان شرقی - در حالیکه تمام مسئولان نظام در خصوص اقتصادی مقاومتی و لزوم توجه به پتانیل های داخلی برای اشتغالزایی تاکید می کنند اما به دلیل نبود اراده و همت لازم، فعالان هنر- صنعت نقره در کشور "نقره داغ" می شوند!

مهرداد خوشکارمقدم: ضعف نظارت و "نفوذ" برخی دست های پشت گرده، ضمن رونق قاچاق "نقره" به ایران، خسارات میلیاردی به اقتصاد کشور وارد کرده و کارگاه های هنر- صنعت نقره سازی یکی پس از دیگری تعطیل و شاغلان این حرفه به جمع لشکر بیکاران اضافه می شوند. بر اساس این گزارش، جمعی از فعالان هنر- صنعت نقره کاری در تبریز با امضای طوماری خطاب به رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر که یک نسخه از آن در اختیار خبرآنلاین قرار گرفته است، نسبت به عواقب قاچاق نقره به داحل کشور هشدار داده اند. در این نامه با اشاره به زحمات فعالان عرصه ی این هنر - صنعت ملی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد کشور، موضوع قاچاق نقره به داخل کشور،حاصل نبود نظارت و بازرسی های کافی ارزیابی و نسبت به توجه به این مقوله تاکید شده است. یکی از افراد امضا کننده این نامه  می گوید: بر اساس بررسی های تقریبی ورود ماهانه یک تن نقره ی قاچاق به کشور، فعالان این حوزه را فلج کرده است! وی با بیان اینکه این حجم از ورود اقلام قاچاق بدون شک بدون دخالت افراد ذی نفوذ امکانپذیر نیست گفت: همینک بخش عمده ی منسوجات نقره ای از چین به کشور قاچاق می شود که با وجود کیفیت پایین اما قیمت های کمتر، باعث نقره داغ شدن واحدهای داخلی گردیده است!

این فعال زیورآلات نقره ای در تبریز با اشاره به اینکه روند ورود نقره جات چینی طی 9 ماه گذشته تشدید یافته است گفت: طی این مدت نیمی از کارگاه های نقره در آذربایجان شرقی با صدها جوان شاغل در آنها تعطیل و کارکنان آن بیکار شده اند بطوریکه هم اکنون از 60 کارگاه نقره سازی فقط 30 کارگاه آنهم با حداقل ظرفیت در حال فعالیت هستند. این فعال صنعت زیورآلات نقره در تبریز میزان قاچاق زیورآلان نقره ای به آذربایجان شرقی را 5 تن در سال عنوان کرد و گفت: این وضعیت در کارگاه های تهران و مشهد هم حاکم بوده و به زودی اغلب کارگاه های زیورآلات نقره فلج خواهند شد. وی با اشاره به اینکه متاسفانه برای کیفیت زیورآلات و منسوجات نقره ای هیچ نظارتی وجود ندارد یادآور شد: برای مصرف کننده نیز قیمت محصول مهم بوده و مانند طلا به کیفیت و عیار آن توجهی نمی شود.

این فعال هنر - صنعت نقره همچنین با انتقاد شدید از اتحادیه ی صلا و نقره و جواهر آذربایجان شرقی گفت: از آنجا که اغلب اعضای این اتحادیه را زرگران و فعالان صنف صلا تشکیل می دهند، هیچ توجهی به مشکلات صنوفی مانند نقره و جواهر و سنگ های قیمتی ندارند. استاندارد نقره اجباری نیست/ باید چاره اندیشی شود در همین حال، مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی اجباری نبودن استاندارد برای محصولات نقره را یکی از مهمترین معضلات این حوزه می داند. ساسان فرشی به خبرآنلاین گفت: متاسفانه نظارت موجود بر محصولات تولید شده از طلا در خصوص نقره صادق نیست و منسوجات نقره ای مشمول استاندارد اجباری نمی شوند. وی مشکلات مطرح شده در خصوص قاچاق نقره و عرضه ی محصولاتی با کیفیت و عیار پایین را ناشی از همین امر دانست و تصریح کرد: پیشنهادات لازم برای اعمال استاندارد اجباری به هنر - صنعت نقره نیز تهیه و به مسئولان امر ارائه شده است. فرشی با تاکید بر اینکه هیچ مکانیزمی برای نظارت بر فعالیت فعالان نقره بطورت استانی وجود ندارد تصریح کرد: شورایعالی استاندارد باید در این خصوص تصمیم گیری نموده و مراتب را به تمام استانها ابلاغ نماید.

رئیس اتحادیه طلا: کیفیت محصولات داخلی پایین است رئیس اتحادیه طلا و نقره و جواهر آذربایجان شرقی اما کیفیت پایین محصولات داخلی را عامل قاچاق زیورآلات نقره ای به داخل عنوان می کند. مهدی بهرمانی به خبرآنلاین گفت: منکر نیستیم که در خصوص زیورآلات نقره با معضل قاچاق روبرو هستیم اما اینجا موضوع فقط به صنف نقره محدود نمی شود. وی وجود رکود را مختص صنعت نقره ندانست و افزود: البته صنعت نقره شامل دو بخش "ظروف" و "زیورآلات" است که منسوجات ارائه شده در بخش زیورآلات از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و همین امر نیز یکی دیگر از دلایل قاچاق این محصولات است. مهدی بهرمانی در عین حال با اشاره به ارتقای کیفیت و تنوع زیورآۀات طلا و جواهر در ایران توصیه کرد که فعالان هنر-صنعت نقره نیز کیفیت محصولات خود را به سطح مطلوب برسانند. وی با تائید عدم حضور فعالان هنر - صنعت نقره در اتحادیه طلا و نقره و جواهر آذربایجان شرقی تصریح کرد: دلیل این امر عدم استقبال خود نقره کاران بوده و امیدواریم در انتخابات آتی این اتحادیه که موعد آن نیز نزدیک است مشارکت لازم از سوی این صنف صورت گیرد.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده انتظار می رود مسئولان امر به صورت جدی در این موضوع ورود کرده و ضمن اعمال استانداردهای اجباری، نسبت به برخورد جدی با مقوله ی قاچاق در این صنف اقدام نمایند. حال سئوال اینجاست درحالیکه با وجود کانال های نظارتی مختلف، ورود یک خودکار نیز از مبادری مرزی امکانپذیر نیست، قاچاق این حجم نقره جات از چین به ایران چگونه صورت می گیرد؟!

کلید واژه ها: استان آذربایجان شرقی - تبریز -




یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 - 11:00:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن