تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819832333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار سمنان: هویت و پیشینه ایرانی و اسلامی ما برگرفته از سنتها و اداب و رسوم های گذشتگان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


استاندار سمنان: هویت و پیشینه ایرانی و اسلامی ما برگرفته از سنتها و اداب و رسوم های گذشتگان است استان‌ها > سمنان - با حضور استاندار سمنان، فرماندار و نماینده منتخب شهرستان دامغان اولین روز از جشنواره گل غلتان نوزاد در امیریه دامغان آغاز گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین اولين روز از نهمين دوره جشنواره گل غلتان نوزاد با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان و جمعي از مسئولين استاني و شهرستاني در شهر امیریه دامغان برگزار شد..
استاندار سمنان در اين افتتاحيه گفت: جشنواره گل غلتان در سال 89 با شماره ثبت 177 به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی كشور بعد از عید باستانی نوروز ثبت شده است.
وی با بیان اینکه سابقه این جشنواره را 400 سال اعلام کرد و گفت : ما بدلیل داشتن پیشینه قوی و هویت دیرینه ، سنتها ورسومات معقولانه خود را با ید حفظ نماییم تا نسل نو احساس نکند ما هویت نداریم و چیزی که در جامعه کنونی ما احساس بی هوتی میکنند بی توجهی به سنتها است .
دکتر خباز در خصوص همزمانی این مراسم با بعثت حضرت رسول (ص)گفت : ذکر پیام اسلام فضا را عطراگین میکند و این به لحاظ معنوی بیان شده و اکنون دانشمندان نیز ثابت کرده اند از نظر علمی انچه در زمین و اسمان است ذکر خداوند باریتعالی را میکند .
وی اضافه كرد : والدین نوزادان در گذشته بر این باور بودند كه با غلتاندن فرزندشان در لابه لای گل های محمدی(ص) در اولین بهار زندگی، از بیماری های در امان مانده و خلق و خوی حضرت رسول(ص) بر وجودش طنین انداز خواهد شد. و موجب ارامش روحی و روانی کودک خواهد شد
استاندار سمنان با اشاره به اینکه این دومین ثبت معنوی کشور است اظهار داشت با توجه به اینکه این سنت برگزفته از سننت مردم خوب مردم امیریه است باید سازمان گردشگری و میراث فرهنگی از این سنت که از مردم دامغان و شهر امیریه ثبت شده است پاسداری نماید .
ایشان اذعان داشت : براي اين جشنواره كه به عنوان اولين اثر معنوي استان است همه مسئولين بايد به نوبه خود اين مجموعه را ياري كنند تا هر سال بيش از گذشته تقويت گردد.
وی افزود : تلاش هاي مجموعه شهرداري در برگزاري اين جشنواره قابل تحسين است و از امروز تا روز پاياني به تمامي دست اندركاران اين امر خداقوت عرض ميكنم.
محمد رضا خباز در ادامه با حضور در محل اجرای این جشنواره در بازديد از غرفه ها گفت: در اين جشنواره خوشبختانه تعداد ۳۰ غرفه وجود دارد كه تنوع وجودي غرفه ها به خوبي قابل مشاهده بود.که اميدوارم اين جشنواره به زودي بتواند ثبت جهاني خود را كسب كند كه گنجايش اين ثبت را نيز در خود دارد.
نهمين دوره از جشنواره گل غلتان نوزاد در شهر اميريه با حضور استاتدار سمنان و توسط پدر شهيد والامقام رمضان علي قدس الهي و مسئولين انجام و سپس مسئولين از غرفه هاي نمايشگاه صنايع دستي و گردشگري بازديد نمودند

کلید واژه ها: استان سمنان -




یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 - 10:15:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن