تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813374275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیز سرمایه گذاران به سوی ایلام محروم/طرح‌های نفتی رونق می گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استان محروم روی ریل توسعه؛
خیز سرمایه گذاران به سوی ایلام محروم/طرح‌های نفتی رونق می گیرند

سرمایه گذاری در فارس


شناسهٔ خبر: 3619048 - یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
استانها > ایلام

دهلران- ظرفیت بی شمار استان ایلام در نفت و گاز موجب تمایل سرمایه گذاران به این استان محروم بعد از لغو تحریم ها شده و از همین رو است که طرح های حوزه انرژی استان انتظار رونق می کشند. خبرگزاری مهر-گروه استان ها: ایلام یکی استان های با استعداد ولی کمتر توسعه یافته کشور محسوب می شود و همین سبب شده است که بیشتر مردم به خصوص جوانان مشکلات فراوانی از جمله بیکاری مواجه شوند. متاسفانه عدم توجه دولت ها به ظرفت و پتانسیل های، ظرفیت های خدادادی و نیروی انسانی استان سب شده که جوانان تحصیل کرده این استان برای رهایی از بیکاری و فرار از مشکلات ناشی از آن و از همه مهتر امرار معاش خانواده های خود راهی غربت شوند تا شاید در گوشه ای از این کشور پهناور مشغول به کار شوند، این در حالی است که استان ایلام به خاطر داشتن ۹۰ درصد ذخائر نفت و گاز غرب کشور، آب و خاک مناسب و از همه مهتر مرز مشترک با کشور عراق می تواند علاوه بر زمینه اشتغال نیروهای بومی خود حتی استانهای همجوار را نیز فراهم کند. متاسفانه شعار زدگی دولت ها و از طرفی عدم مدیریت مسولان در سنوات گذشته سبب شده است که این استان با گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی واژه محرومیت را یدک بکشد، واژه ای که باعث شده بیشتر خانوده ها با مشکلات بیکاری، فقر و اعتیاد جوانان خود درگیر باشند. حال دولت تدبیر و امید و مسئولان استان با وعده های امیدوار کننده افق روشنی برای مردمان این استان دارند، وعده هایی که اگر محقق شوند ما شاهد برداشتن واژه محرومیت و از طرفی شاهد واژه بذل امید و افق روشن در پسوند ایلام خواهیم بود. بیش از ۱۶ هزار شغل در بخش انرژی استان ایلام ایجاد می شود معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منطقه ای استاندار ایلام در این زمینه گفت: ایلام استانی کوچک ولی داری قابلیت های فراوانی است و اگر بخش خصوصی و سرمایه گذاران ورود پیدا کنند این استان می تواند علاوه بر اقتصاد استان در سطح ملی هم نقش آفرینی کند. حشمت الله عسگری در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سیاست های اقصاد مقاومتی به استان های کشور، در استان ایلام  هم ستادی در این راستا تشکیل شده که ما بر اساس ظرفیت های هریک از شهرستان های استان برنامه هایی در دستور کار داریم. وی بیان داشت: خوشبختانه با توجه به ظرفیت های كشاورزی، نفت و گاز، پروژه های خوبی در سطح استان شروع شده که این نوید بخش افق روشنی برای آینده استان است.

عسگری افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بیش از ۱۶ هزارنفر شغل در استان ایجاد می شود. وی به میدان نفتی آذر در چنگوله اشاره کرد گفت: در حال حاضر سه هزار نفر در این پروژه نفتی مشغول به کار هستند و مقدمات واگذاری میدان چنگوله فراهم شده و این پروژه زمینه اشتغال دو هزار نفر دیگر فراهم خواهد کرد، با توجه به اینکه منابع مالی این پروژه فایناس است نیاز به منابع داخلی ندارد. معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: خوشبختانه بعد از تحریم ها اقدمات بسیار خوبی در حوزه پتروشیمی استان صورت گرفته است که مهمترین آن قرارداد ساخت نخستین واحد پتروشیمی شهرستان مهران با حضور استاندار ایلام بین شركت مجری پتروسامان فراگستر و نمایندگان شركت چینی سی.ان.تی.آی.سی (CNTIC) امضا شده است. وی گفت: با توجه به مراجعه فایناس های متعدد برای اجرای پتروشیمی دهلران این طرح تا پایان سال جاری وارد فاز اجرایی خواهد شد. عسگری بیان داشت: پتروشیمی مهران و دهلران بیش از ۳۰۰ واحد پایین دست دارند از همین رو زمینه اشتغال هفت هزار نفر در استان فراهم می شود و این پروژه در آینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد. وی عنوان کرد: یکی از اقدمات مهم دیگر در حوزه نفت و گاز استان ایلام آغاز گشایش اعتبار ۱.۶ میلیارد دلاری ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران است که این پروژه در آینده نزدیک فعالیت خود را شروع نیز زمینه اشتغال یک هزار نفر به صورت مستقیم فراهم می کند. احداث دو نیروگاه در استان ایلام معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منطقه ای استاندار ایلام افزود: یکی از مشکلات اصلی واحد های تولیدی و صنعتی در استان ایلام نبود گاز و برق متناسب با نیاز این واحدها بود چرا که  صنایع بالای دو مگاوات برق امکان فعالیت در استان را نداشتند به همین دلیل ما به دنبال سرمایه گذار برای ایجاد نیروگاه تامین برق صنعتی در استان بودیم که خوشبختانه با پیگیری های مسئولان ارشد استان اقدمات خوبی صورت گرفته است.

عسگری اظهار داشت: احداث دو نیروگاه  ۵۰۰ و ۱۰۰۰مگاواتی در شهرستان های دهلران و مهران در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهرستان دهلران قرارداد آن بسته شده و فایناس و ضمانت نامه بانکی آن هم تامین شده و به زودی سرمایه گذار فعالیت خود را  شروع خواهد کرد. وی ادامه داد: نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی مهران هم با یک گروه ترک قرارداد آن بسته شده و در این حوزه بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و این امر بعد از برداشتن تحریم ها اتفاق افتاده است. توسعه کشاورزی استان ایلام معاون استاندار ایلام بیان داشت: در استان ایلام بیش از ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این میزان ۲۵درصد آبی است، یکی از اقدمات مهم که در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد آبی شدن زمین های کشاورزی است چراکه به ازای هر پنج هکتار زمین یک شغل ایجاد می شود. عسگری اظهارداشت: پیش بینی می شود بیش از ۱۵۰هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبی قرار گیرند که این امر علاوه بر بالا بردن تولید زمینه اشتغال در استان را افزایش می هد. معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: در سالهای اخیر تبلیغات فراوانی مبنی بر اینکه استان ایلام رتبه اول بیکاری است در رسانه ها منتشر می شود اما بر اساس شاخص ها مرکز آمار در آذر ماه سال گذشته استان ایلام رتبه ۱۳ تا ۱۵ در کشور قرار گرفته است. وی تصریح کرد: در استان ایلام ۳۵ هزار نفر بدون در نظر گرفتن شرایط سنی بیکار هستند که از این تعداد ۱۲ هزار فارغ التحصیل هستند. عسگری گفت: خوشبختانه ظرفیت های مناسبی در استان به خصوص در حوزه نفت و  گاز استان وجود دارد که ما می توانیم علاوه بر زمینه اشتغال این نیروها زمینه اشتغال نیروهای بیکار استان های همجوار را فراهم کنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن