تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819500844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 4 میلیارد دلاری فروش محصولات پتروشیمی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



افزایش 4 میلیارد دلاری فروش محصولات پتروشیمی
روز نو : ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری، 8 میلیون تن رشد خواهد یافت که این به معنای افزایش بیش از 4 میلیارد دلاری فروش این محصولات است.
بیژن زنگه، وزیر نفت ایران، در سومین روز از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب ادامه داد: توسعه صنعت پتروشیمی، افزایش تولید و ایجاد تنوع در محصولات پتروشیمی یکی از اصلی ترین اهداف صنعت نفت در دوران پسا برجام خواهد بود.
وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی از مهمترین راهبردها در صنعت پتروشیمی است.
بیژن زنگنه با بیان اینکه تحقق برجام بهترین زمینه را برای توسعه صنعتی ایران فراهم کرده است، گفت: هم اکنون در شرایطی هستیم که می توانیم با تقویت و توسعه درونزایی که در شرایط تحریم ایجاد کردیم، با تعامل شرکت های خارجی، برون گرایی را در اقتصاد کشور محقق سازیم.
وی ایران را سکویی برای صادرات کالا و خدمات به کشورهای منطقه خواند و گفت: ایران در دوران پسابرجام دستاوردهای مهمی کسب کرده که از مهمترین آنها می توان به افزایش صادرات نفت ایران اشاره کرد.
وزیر نفت میزان صادرات نفت در دوران تحریم را یک میلیون بشکه و به همراه میعانات گازی حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون صادرات نفت ایران ۲ میلیون بشکه و با احتساب میعانات گازی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه برآورد می شود.
تلاش ایران برای کسب سهم از دست رفته بازار
وی افزود: هم اکنون سیاست وزارت نفت بر افزایش صادارات و تولید استوار است و تمام تلاش خود را برای کسب سهم از دست رفته بازار انجام می دهد و در این زمینه هیچ منعی وجود ندارد.
زنگنه افزود: انجام سرمایه گذاری در صنعت نفت هم از منابع داخلی و هم خارجی مورد نظر دیپلماسی انرژی صنعت نفت است و در برنامه ششم توسعه هم مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه چارچوب قراردادهای جدید نفتی (IPC) نیز بر استفاده از سرمایه گذاری خارجی و انتقال دانش فنی استوار است، گفت: با امضا این قراردادها بیش از ۱۰۰ هزار زمینه شغلی در کشور فراهم می شود و در سایه آن فناوری های موجود در کشور رشد می کند چون بر اساس این مدل قراردادی، مدیریت بر عهده شرکت های خارجی و اجرا بر عهده شرکت های داخلی است.
وزیر نفت اولویت سرمایه گذاری در قراردادهای جدید نفتی را میدان های مشترک و میدان هایی که نیاز به افزایش ضریب بازیافت دارند اعلام کرد و گفت: هم اکنون قراردادهای مربوط به میدان های مشترک غرب کارون و پارس جنوبی در حال نهایی شدن است.
وی با اشاره به افزایش کیفیت فرآورده های نفتی در سال های اخیر، گفت: با وارد مدار شدن نخستین واحد پالایشگاهی خلیج فارس، از سال آینده بنزین جزو اقلام صادراتی خواهد بود.
وزیر نفت نمایشگاه نفت را فرصت مناسبی برای ارتباط و تعامل میان شرکت های داخلی و خارجی خواند و گفت: این امر ضمن اینکه نقش مهمی در تولید کالاها و تجهیزات و کسب و انتقال دانش فنی دارد می تواند با کسب اعتماد زمینه حضور ایران در بازارهای بین المللی را فراهم کند.
وی با اشاره به انعقاد قراردادهای ازدیاد برداشت و مطالعات مخازن نفتی با دانشگاه های مختلف کشور گفت: با این کار استادان و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، مختص مخازن نفت تربیت و آموزش داده می شوند که این کار می تواند در ازدیاد برداشت و حفظ تولید از این مخازن در طولانی مدت موثر باشد.
زنگنه با تاکید بر این که هم اکنون یکی از اولویت ها و چالش های صنعت نفت، ازدیاد برداشت از مخازن قدیمی است گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه های کشور بتوانیم فناوری های موردنیاز را برای این منظور  به دست آوریم.
وی تولید لایسنس و فناوری های پایین دستی را برای تولید بنزین و متانول از دیگر فعالیت های پژوهش بنیان وزارت نفت اعلام کرد و گفت: دانشگاه های کشور و مراکز علمی طرف قرارداد صنعت نفت باید برای ساخت این فناوری ها و لایسنس ها با مراکز و دانشگاه های معتبر خارجی همکاری داشته باشند.
زنگنه تولید پروپیلن را یکی از استراتژیک ترین محصولات موردنیاز برای توسعه صنایع پایین دستی در بخش پتروشیمی اعلام کرد و گفت: تولید این محصول برای ما حیاتی است.
وی با اشاره به اجرایی شدن برجام میان ایران و کشورهای ١+٥ گفت: از پیش از انعقاد این تفاهمنامه، کار توسعه و ساخت ١٠ قلم گروه کالایی آغاز شده و بعد از اجرایی شدن برجام، روند این کار سرعت گرفته است.




تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن