تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819246188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انصارالله: رياض در مقابل مذاكرات صلح كارشكني مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انصارالله: رياض در مقابل مذاكرات صلح كارشكني مي‌كند
مذاكرات صلح يمن در كويت با خروج نمايندگان عبدربه منصور هادي از اين مذاكرات در وضعيت بلا‌تكليفي قرار گرفته است و در همين حال رهبران انصارالله اعلام كردند عقب‌نشيني هيئت اعزامي رياض از مذاكرات صلح براي از سرگيري عمليات نظامي در يمن است.
روز‌ سه‌شنبه منابع يمني اعلام كردند كه فرستاده سازمان ملل به اين كشور در قانع كردن هيئت دولت مستعفي يمن براي بازگشت به مذاكرات مستقيم با هيئت صنعاء شكست خورده‌ است. روزنامه رأي اليوم به نقل از منابع آگاه گزارش داد، الشيخ احمد جلسه طولاني را با هيئت دولت مستعفي يمن برگزار كرد اما هيچ نتيجه‌اي نداشت. اين هيئت همچنان بر دستيابي به ضمانت‌هايي درباره پايبندي انصارالله و نيروهاي علي عبدالله صالح رئيس جمهور پيشين يمن به آتش‌بس پافشاري مي‌كند و تأكيد كرده كه تنها پس از تحقق اين شرط به مذاكرات مستقيم با هيئت صنعا باز‌مي‌گردد. نمايندگان دولت عبدربه منصور هادي كه به «هيئت رياض» معروف است، روز يك‌شنبه اعلام كردند مذاكرات مستقيم با هيئت ميهني (انصارالله و كنگره مردمي) در نشست صلح يمن در كويت را تعليق كرده‌اند. هيئت رياض به «اسماعيل ولدالشيخ» نماينده سازمان ملل در امور يمن اعلام كرده اين اقدام را به خاطر آنچه ادامه عمليات نظامي انصارالله ناميده، انجام داده است.

همزمان كويت نيز كه ميزبان مذاكرات است، به تلاش‌هاي خود براي نزديك كردن ديدگاه‌هاي طرفين يمني و نجات مذاكرات ادامه مي‌دهد. «صباح خالد حمد الصباح» وزير خارجه كويت دوشنبه با هيئت رياض ديدار كرد و شيخ «صباح احمد جابر الصباح» امير كويت نيز شخصاً براي اين موضوع ميانجيگري كرده است. در حالي كه هيئت رياض دليل عقب‌نشيني خود از مذاكرات را نقض آتش‌بس توسط انصارالله عنوان كرده‌اند اما رهبران اين جنبش معتقدند اين اقدام در راستاي از سرگيري حملات گسترده در حلب صورت گرفته است. محمد عبدالسلام در پيامي روي شبكه اجتماعي فيسبوك خود با اشاره به اينكه تعليق گفت‌وگو جهت تكميل تداركات و آمادگي‌هاي جنگ صورت مي‌گيرد، تأكيد كرد: به وضوح قابل مشاهده است كه مزدوران و طرفداران عبد ربه منصور هادي، رئيس جمهور مستعفي يمن در حال تدارك و آمادگي نيروهاي خود به منظور آغاز جنگ در استان‌هاي شبوه، مأرب و تعز هستند. عبد‌السلام همچنين خاطر نشان كرد: تعليق گفت‌وگو از جانب هيئت رياض به بهانه‌هاي واهي و دلايل بي‌اساس صورت گرفته است، زيرا مزدوران و طرفداران هادي روز يك‌شنبه پيشروي‌هايي در شهرستان نهم در استان صنعا انجام داده‌اند. در همين حال، عبدالملك الحوثي، رهبر جنبش انصارالله در سخنراني‌اي كه دوشنبه‌شب به طور زنده پخش شد، هيئت اعزامي رياض را به دليل ترك مذاكرات كويت شديداً مورد انتقاد قرار داد. وي با اشاره به اينكه جنبش انصارالله با آتش‌بس موافقت كرده، اظهار داشت: طرف مقابل با اقدامات خود تلاش‌هاي صلح را در بن بست قرار داده است. رهبر انصارالله افزود: «در دومين سال تعرض نظامي به يمن هستيم؛ تعرضي كه به دستور و فرماندهي و توصيه امريكا، شيطان بزرگ و به دست بازيچه‌هايش آغاز شد. اسرائيل در پس پرده اين جنگ قرار دارد و از پايگاه نظامي در اريتره در اين تعرض نظامي دخالت مي‌كند. اسرائيل از جنگ استقبال كرده و در آموزش‌ها شركت داشته و دارد. متجاوزان، جنايت‌هاي وحشتناكي در حق ملت يمن انجام داده‌اند و بيگناهان را به خاك و خون كشيده‌اند و كشور ما را ويران ساخته‌اند.» اين تجاوز بدون هيچ دليل و توجيهي آغاز شد و غيرقانوني بود و براي نظام سعودي هيچ منفعتي نداشته است.





تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن