تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804743033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار سامانه موشکی هیمارس در جنوب شرق ترکیه؟! + فیلم، تصاویر و مشخصات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: استقرار سامانه موشکی "هیمارس" در جنوب شرق ترکیه؟! + فیلم، تصاویر و مشخصات
سوال اینجاست؛ چرا ایالات متحده آمریکا سامانه موشکی "هیمارس" را در جنوب شرق ترکیه مستقر می‌کند.
به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو عضو ائتلاف ضد داعش (آمریکا و ترکیه) تلاش می کنند تا در شمال سوریه اقداماتی را علیه تروریست های داعش انجام دهند  و برخی اهداف نیز در این زمینه دنبال می شود.

شبکه دویچه‌وله آلمان گزارش داد: ایالات متحده آمریکا قصد دارد به منظور مقابله با تروریست های تکفیری داعش  سامانه موشکی "زمین به زمین" را در "جنوب شرق ترکیه " مستقر کند.

"مولود چاووش اغلو"  وزیر امور خارجه ترکیه عنوان داشت:  آمریکا در جنوب شرقی ترکیه و در نزدیکی مرزهای سوریه سیستم موشک‌انداز مستقر خواهد کرد. وی گفت : سیستم موشکی "هیمارس (M 142 High Mobility Artillery Rocket System )"  در راستای فعالیت‌های مشترک دو کشور علیه داعش در ماه مه  امسال در ترکیه مستقر خواهد شد.



استقرار سامانه موشکی



استقرار سامانه موشکی



استقرار سامانه موشکی




چاووش اوغلو در گفتگو با روزنامه "خبرترک" گفت: برای پاکسازی منطقه از داعش، باید به اپوزیسیون میانه‌روی سوریه، هم هوایی و هم زمینی کمک کنیم. موشک‌های ترکیه حداکثر تا ۴۰ کیلومتر را هدف قرار می‌دهند در حالی‌که موشک‌های  "هیمارس (M 142 High Mobility Artillery Rocket System )"  می‌توانند تا شعاع ۹۰ کیلومتری را هدف بگیرند.



استقرار سامانه موشکی




چاووش اوغلو افزود: پاکسازی منطقه "منبج"  مسیر را برای ایجاد یک منطقه امن هموار خواهد کرد. ترکیه همواره خواستار ایجاد منطقه امن برای آوارگان سوری در خاک سوریه بوده است.

وی درباره ساز و کار استقرار این سیستم موشکی در مرز ترکیه گفت: اولویت ما پاکسازی 98 کیلومتر از شهر "منبج"  از دشمن و ریشه کن کردن داعش است. با انجام چنین اقدامی منطقه‌ امن به خودی خود حاصل می‌شود.

ترکیه تاکنون چندین بار به تلافی حمله داعش به شهر مرزی کیلیس مواضع این گروه تروریستی را در شمال سوریه هدف قرار داده است. شهر مرزی کیلیس که حدود ۱۱۰ هزار پناهجوی سوری را در خود جای داده، بارها با حملات توپخانه‌ای و راکتی از سوی خاک سوریه مواجه بوده است. کنترل این منطقه از خاک سوریه در دست داعش است.


**توپوبوژی "منبج"

"منبج" یکی از شهرهای استان "حلب" بوده که جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر از اقوام گوناگون در آن سکونت دارند. این شهر در نزدیکی مرز ترکیه قرار داشته و کمتر از 30 کیلومتر با جنوب و جنوب شرق ترکیه فاصله دارد.


استقرار سامانه موشکی




"منبج"  از سال 2014 میلادی در تصرف تروریست های تکفیری داعش بوده و با اشغال این شهر هزاران نفر آواره شده اند. در حقیقت ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای منطقه به دنبال آن هستند تا در شمال و جنوب سوریه منطقه امن اعلام کنند که این موضوع با مخالفت "دمشق" همراه بوده است.

البته استقرار سامانه موشکی "هیمارس" می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها رقابت تاکتیکی "مسکو-واشنگتن" در موضوع سوریه است که دو کشور را برآن داشته تا از سامانه های خود در کشورهای ثالث برای مقابله با یکدیگر استفاده کنند.


**سامانه موشکی "هیمارس" چه ویژگی هایی دارد؟

"هیمارس (M 142 High Mobility Artillery Rocket System )" ؛ یک سامانه موشکی زمین به زمین بوده که به نیروهای سطحی برای ازایش سرعت پیشروی کمک می کند و قابلیت از بین بردن مواضع نیروهای  متخاصم را دارد.


استقرار سامانه موشکی



استقرار سامانه موشکی




این سامانه از سه بخش راکت، لانچر، پست فرماندهی تشکیل شده که با طول بیش از 7 متر، عرض بیش از 2 متر ، ارتفاع 3 متر و ظرفیت 3 خدمه قیمتی معادل 1 و نیم میلیون دلار را دارد و قابل انتقال با هواپیمای ترابری "سی-130" است. 



استقرار سامانه موشکی



استقرار سامانه موشکی




سایت میلیتاری –تودی (Military-Today) درباره سامانه موشکی-توپخانه ای "هیمارس (M 142 High Mobility Artillery Rocket System )" عنوان داشت: این سامانه نسخه تکامل یافته سامانه "ام-270 (M270 MLRS)" است.

این سایت ادامه داد: "هیمارس (M 142 High Mobility Artillery Rocket System )" برای نیروهای هوابرد و تفنگداران دریایی در نظر گرفته شده و این سامانه از سال 2005 میلادی به خدمت ارتش ایالات متحده آمریکا درآمده است.

سایت میلیتاری –تودی  (Military-Today) تصریح کرد: در مجموع صادرات 900فروند لانچر سامانه موشکی مذکور تهیه شده که به کشورهای اردن ، سنگاپور، امارات عربی متحده صادر شده و پیشنهادات صادرات بیشتر در دست بررسی است.



این سایت با اشاره به خصوصیات "هیمارس (M 142 High Mobility Artillery Rocket System )" عنوان داشت: تفاوت اصلی سامانه موشکی مذکور با "ام-270 (M270 MLRS)" در این است که "هیمارس" دارای یک لانچر با 6 تیوب بوده که در 5 دقیقه آماده شلیک  می شود.

سایت میلیتاری –تودی  (Military-Today) افزود: این سامانه دارای کالیبر 227 میلی متری با طول 3.96 سانتی متر و 307 کیلوگرم وزن بوده و برد آن  2 تا 40 کیلومتر برآورد شده است.

 سایت میلیتاری –تودی (Military-Today)  ادامه داد: طول لانچر "هیمارس (M 142 High Mobility Artillery Rocket System )" ، 7 متر و وزنی بیش از 10 تن را  داراست و می تواند تا 480 کیلومتر برد عملیاتی داشته باشد و سرعت متوسط آن  85 کیلومتر است.  این سایت یادآور شد: در صورت بهینه سازی و توسعه سامانه  "هیمارس (M 142 High Mobility Artillery Rocket System )" می توان دامنه آتش آن را 60 تا 100 کیلومتر توسعه داد.


استقرار سامانه موشکی



استقرار سامانه موشکی



استقرار سامانه موشکی






***آیا "هیمارس" برای مبارزه با تروریست های داعش مستقر شده است؟

البته ایالات متحده آمریکا و ترکیه  اعلام کرده اند که این سامانه برای مقابله با تروریست های داعش طراحی شده اما روند مقابله ائتلاف ضد داعش با تروریسم تکفیری در 15 ماه اخیر نشان می دهد آن ها در مقابله با داعش جدی نیستند.

البته شاید آمریکا به دنبال محدود کردن توانمندی  "دمشق" در مبارزه با تروریست ها نیز باشد و  این سامانه می تواند برخی پیشروی ها را برای تروریست های همپیمان با آمریکا به وجود آورد که البته  "پنتاگون" در این زمینه اظهار نظر خاصی نداشته است.

هر چند که این سامانه برای مقابله با تروریست های داعش در جنوب شرق ترکیه مستقر می شود؛ اما علت اصلی استقرار لانچر "هیمارس (M 142 High Mobility Artillery Rocket System )" در ماه های آینده مشخص خواهد شد.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید


گزارش از محمد زرچینی



۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن