تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806659274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین مهلت تخریب طبقات اضافه پاساژ علاءالدین


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آخرین مهلت تخریب طبقات اضافه پاساژ علاءالدین
عضو شورای شهر تهران در خصوص فورس‌ماژور اعلام شدن برخی پروژه‌ها گفت: زمانی که به دلایل سیاسی و اجتماعی پروژه‌ای فورس‌ماژور اعلام می‌شود به مانند شهر آفتاب، ۳۰ درصد به بودجه آن افزوده می‌شود.
به گزارش نامه نیوز ، اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در نشست خبری که در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، به طرح‌های مهمی که در سطح کشوری با موضوع شهری در حال تصویب هستند اشاره کرد و گفت: 4 لایحه مهم در قانون در حال بازنگری است که مدیریت شهری،‌منابع پایدار شهرداری‌ها، استخدام شهرداری و موضوع بهداری شهرها از آن جمله هستند.

وی با بیان اینکه قانون مدیریت شهری بعد از 70 سال قانون شهرداری‌ها را بازنگری کرده است، گفت: این قانون برای بررسی حتماً باید به شورای شهر نیز ارسال شود چرا که گرچه مسائل خوبی در آن وجود دارد، اما ما نگرانی هایی در خصوص کاهش اختیارات شورا و کاهش تعداد نمایندگان داریم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه اعضای شورا تلاش می‌کنند تا در مجلس بعد، موضوع کاهش تعداد نمایندگان شورای شهر تهران اصلاح شود، گفت: اکنون 6 کمیسیون تخصصی در شورا داریم که به علت کمبود نیرو نمی‌توانیم به مسائل به صورت تخصصی بپردازیم و تنها می توانیم بودجه را بررسی کنیم.

وی با ابراز نگرانی از کاهش اختیارات شورای شهر در بازنگری قانون شهرداری‌ها گفت: در این موضوع، درآمد پایدار شهرداری‌ها و ارتقاء جایگاه شورا نیز باید بررسی شود.

شاکری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به درخواست نماینده شورای عالی استان البرز از رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست این عضو شورا و با موافقت رئیس‌جمهور 31 دستگاه سمند به شورای عالی هر استان اهداء شد.

وی همچنین در موضوع نظارت‌ها بر ساخت و ساز در شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: 2 اتفاق خوب افتاده است که اولین آن، انتقال نظام فنی ـ اجرایی از معاونت فنی ـ عمرانی به معاونت برنامه‌ریزی بود که این دفتر موظف شده در 6 حوزه شهری آیین‌نامه تصویب کند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: موضوع دیگر، ایجاد نظام پذیرش است که اگر پروژه‌ای خارج از این نظام انجام شود، غیرقانونی خواهد بود و بنابراین از برنامه و بودجه عبور می‌کند، به عبارتی هر پروژه جدید باید از نظام پذیرش بگذرد.

وی با طرح این سوال که چرا پروژه‌هایی را تعریف می‌کنید که فقط هنگام تصویب بودجه اسم آنها به گوش‌ مان می‌رسد، گفت: در پاسخ باید اشاره کنم، شاید پروژه‌هایی خوب باشند، اما از آنجایی که از نظام پذیرش عبور نکرده‌اند، سازوکار مناسب ندارند و به عبارتی «دوستی خاله خرسه» می‌شوند.

شاکری به برخی تخلفات ساخت و ساز در شهر تهران اشاره کرد و گفت: روز چهارشنبه دادستان تهران به همراه مالک و شهردار منطقه 11 از ساختمان علاءالدین بازدید کردند و دیروز که آخرین مهلت مالک برای تخریب طبقه هفتم بود، این اتفاق رخ نداد.

وی خاطرنشان کرد: دادستان اعلام کرده که به زودی حکم جدید صادر می‌کند و ما انتظار داریم به دلایل مهندسی و همینطور مسئولیت حفظ جان افراد، حتماً مالک موظف به تخریب شود و شهرداری و نظام‌مهندسی در آن نظارت کنند. به عقیده من، شهرداری نباید به موضوع تخریب وارد شود. شما می‌دانید که علاءالدین پایان کار ندارد و مشکلات آتش‌نشانی متعددی دارد که حتی نظام مهندسی نیز به آن ورود کرده است.

این عضو شورای شهر تهران به ریزش بخشی از یک ساختمان به علت گودبرداری در تهران اشاره کرد و گفت: ناظر، گزارشی در مورد پایداری و ایمن بودن نداده و این یک ضعف محسوب می‌شود.

شاکری خاطرنشان کرد: در مورد تخلف 3 هزار متری در ولنجک نیز باید به این موضوع اشاره کنیم که ما برای پیمانکاران خود فاقد لیست سیاه هستیم تا هر کس تخلفی انجام داد، به آن لیست برود.

در ادامه، خبرنگاری از شاکری پرسید چرا آراء کمیسیون ماده 100 اجرایی نمی‌شود و زور کسی به متخلفان نمی‌رسد که شاکری پاسخ داد: ما 2 تا بازوی نظارتی داریم که نظام مهندسی و شهرداری تهران هستند، وظیفه ما نظارتی است، ما محرمانه و موردی تخلفات را اعلام می‌کنیم، اما باید فکری به حال اجرایی شدن این موارد بکنیم.

وی ادامه داد: به عقیده من، یکی از راه‌ها برای جلوگیری از تخلفات، دادن رأی اعتماد به شهرداران مناطق است، چرا که ما 18 هزار میلیارد را دست آنها می‌دهیم، در صورتی که نظارتی بر آنها نداریم، طبیعتاً اگر تخلف کنند، دور بعد به آنها رأی اعتماد نخواهیم داد.

در ادامه، خبرنگاری از شاکری پرسید؛ چرا این موضوع را از شهردار تهران پیگیری نمی‌کنید، که او پاسخ داد: شما خبرنگاران بیشتر از ما شهردار را می‌بینید و می‌توانید از او پیگیری کنید.

وی تأکید کرد: در مورد تخلف 3 هزار متری ولنجک، اگر رأی ماده 100 قلع و قمع باشد، عدول از آن پذیرفتنی نیست.

این عضو شورای شهر در خصوص شهرداران مناطق تهران گفت: این افراد به درخواست شهرداری و شورای شهر از بدنه شهرداری انتخاب شده‌اند و اگر ما به موقع به آنها دسترسی داشته باشیم و تخلفات را به موقع متوجه شویم، می‌توانیم پیگیری کنیم. در برخی موارد، ما زمانی متوجه تخلف می‌شویم که مدت‌ها از آن گذشته است.

شاکری در مورد آخرین جلسه نظام مهندسی و شورای شهر تهران با حضور چمران گفت: اختلاف‌ها بر سر لیست پروژه‌ها و کسانی که پروژه‌ گرفته‌اند و همچنین لیست مجریان ذیصلاح هم‌چنان باقی است. شهرداری می‌گوید مجریان ذیصلاح به صورت صوری اعلام می‌شوند و تا اول تیرماه به عنوان مهلت اول و اول مهر به عنوان مهلت دوم فرصت داده تا مجریان ذیصلاح واقعی شوند.

وی ادامه داد: همچنین نظام مهندسی می‌گوید کسانی که پروژه می‌گیرند، باید از طریق ما به این امر اقدام کنند، در غیر این صورت متخلف هستند و شهرداری نباید به آنها پروژه بدهد.

این عضو شورای شهر در ادامه به موضوع نحوه نظارت شورا در پروژه‌های شهری اشاره کرد و گفت: اگر نمایندگان وقت کافی و عِده و عُده نظارتی داشته باشند، می‌توانند این کار را انجام دهند، اما اکنون که حتی زیرساخت‌ها در شورای شهر آماده نیست و ما نمی‌توانیم با یک دکمه کامپیوتر به اسناد و مدارک دسترسی پیدا کنیم، چه انتظاری است؟

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود، در پاسخ به این سؤال که چرا شهردار تهران برای برخی پروژه‌ها زمان افتتاح مشخص می‌کند و در زمان مقرر، بدون آماده شدن پروژه، آن را افتتاح می‌کند و اینکه نظارت شورا در این مورد چگونه است، گفت: گاهی مواقع ما همه چیز را به شما نمی‌گوییم، مگر تا به حال گفته‌ایم که چقدر تذکر داده‌ایم.

شاکری افزود: زمانی که پروژه‌ای «فورس‌ماژور» اعلام می‌شود، منابع آن 30 درصد افزایش می‌یابد که گاهی این پروژه‌ها به خاطر مسائل سیاسی و اجتماعی «فورس‌ماژور» اعلام می‌شود.

وی تأکید کرد: در برخی موارد نیز، تا زمانی که پروژه افتتاح نشود، مشاور دائماً برای آن هزینه می‌کند و این هزینه‌ها تمامی ندارد. ما این تذکرات را داده‌ایم و معتقدم در خصوص نمایشگاه کتاب و شهر آفتاب نیز باید ناشران به علت اینکه نمایشگاه خصوصی است، هزینه آن را بپردازند و شهر آفتاب نباید به محلی به عنوان مهمان‌پذیر تبدیل شود.



منبع: فارس


۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن