تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820972193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دورخيز همزمان روسيه و امريكا براي كنترل دير‌الزور و رقه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دورخيز همزمان روسيه و امريكا براي كنترل دير‌الزور و رقه
ارتش سوريه براي عمليات نهايي آزاد‌سازي حلب آماده مي‌شود؛ عملياتي كه مرحله سرنوشت‌سازي براي جنگ سوريه خواهد بود. در مقابل امريكا با اعزام 250 نيروي ويژه قصد دارد عمليات آزاد‌سازي رقه و دير‌الزور را به نام خود ثبت كند. روس‌ها مي‌گويند كه اعزام نيروهاي امريكايي به سوريه بدون درخواست دولت سوريه، غير‌قانوني است و در تدارك عملياتي موازي براي كنترل رقه و دير‌الزور هستند.
در حالي كه ارتش و نيروهاي مقاومت خود را براي عمليات بزرگ در حلب آماده مي‌كنند، ائتلاف غربي در تدارك عمليات آزاد‌سازي رقه و دير‌الزور است. تحت چنين شرايطي رقابتي آشكار بين ائتلاف غربي به رهبري امريكا از يك طرف و ائتلاف مورد حمايت روسيه براي آزاد‌سازي رقه و دير‌الزور درگرفته است. ويتالي چوركين، نماينده روسيه در سازمان ملل اعلام كرده كه ارتش سوريه براي حمله‌ نظامي گسترده‌اي در استان‌هاي دير‌الزور و رقه آماده مي‌شود و نيروي هوايي روسيه پشتيباني هوايي اين حملات را بر عهده خواهد داشت.

ديميتري پسكوف، سخنگوي كاخ كرملين هم روز جمعه با اشاره تلويحي به احتمال برخورد دو طرف در عمليات آزاد‌سازي رقه و دير‌الزور، گفت روسيه آماده است با همه كشورهاي علاقه‌مند به تداوم مذاكرات صلح سوريه در ژنو و به ويژه امريكا گفت‌وگو كند. در مقابل، اشتون كارتر وزير دفاع امريكا هم گفته كه هدف نهايي اعزام 250 نيروي نظامي اين كشور به سوريه بازپس‌گيري شهر رقه از دست گروه تروريستي داعش است. به گزارش اسپوتنيك، كارتر در جلسه‌ سناي اين كشور گفت: در نهايت هدف و دليلي كه اوباما به ما اجازه‌ افزايش حضور نظامي در سوريه را داده اين است كه با كنترل داعش بر شهر رقه مقابله شود. خبرگزاري ريانووستي روسيه روز جمعه به نقل از يك منبع ديپلماتيك اعلام كرد روسيه و امريكا بر سر «رژيم (سيستم) ‌سكوت» در سوريه به توافق رسيده‌اند؛ توافقي كه در مناطق لاذقيه و حومه دمشق پايتخت سوريه به اجرا گذاشته مي‌شود.
 
حلب زير آتش
شهر حلب طي 48 ساعت گذشته زير آتش سنگين‌ترين حملات تروريست‌هاي مسلح قرار گرفته است. دهها نفر در حملات خمپاره‌اي تروريست‌ها به اين شهر كشته شده‌اند. تلويزيون سوريه ديروز گزارش كرد كه اصابت خمپاره‌هاي معارضان سوري به مسجدي در حلب سوريه، 15 كشته و 30 زخمي برجا گذاشته است. شبكه تلويزيوني الاخباريه سوريه هم اعلام كرد كه بيش از 85 نفر از جمله 30كودك در حملات يك هفته‌اي گروه‌هاي تروريستي مسلح به شهر حلب كه اين شهر را آماج حملات خمپاره‌اي و موشكي خود قرار داده‌اند به شهادت رسيدند و بيش از 600 نفر ديگر زخمي شده‌اند. در حمله‌اي جداگانه به يك بيمارستان در شهر حلب نيز 55 نفر كشته شده‌اند. معارضان سوري مي‌گويند كه اين حمله را ارتش سوريه انجام داده ولي دولت سوريه گزارش‌هاي رسانه‌اي را كه مي‌گويند اين بيمارستان توسط جنگنده‌هاي ارتش سوريه هدف قرار گرفته، تكذيب كرد. روس‌ها نيز نقش داشتن در حمله به بيمارستان حلب را رد كرده‌اند.

صليب سرخ جهاني اعلام كرد شهر حلب در آستانه فاجعه انساني قرار گرفته و با تشديد درگيري‌ها آتش‌بسي كه بعد از كناره‌گيري معارضان از مذاكرات ژنو نقض شده بود، حالا ديگر در آستانه فروپاشي كامل قرار گرفته است. استفان دي ميستورا، نماينده سازمان ملل در امور سوريه گفته كه دشوار بتوان توافق ترك مخاصمه را پابرجا نگه داشت. جان كري وزير امور خارجه‌ امريكا توپ را در زمين دولت سوريه انداخته و گفته كه روسيه بايد از نفوذ خود بر دولت بشار اسد براي جلوگيري از نقض آتش‌بس در مناطق مختلف سوريه استفاده كند. سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه مي‌گويد اعزام نيروهاي امريكايي به سوريه غيرقانوني و هدف آن تكرار سناريوي ليبي در اين كشور است. لاوروف با اشاره به اعزام 250 نيروي امريكا به سوريه، به روزنامه سوئدي «داگنس نيتر» گفت: «من بارها به شركاي امريكايي‌مان گفته‌ام كه اين اشتباهي بزرگ است. آنها همانطور كه از دولت عراق مجوز گرفتند يا بايد از دمشق مجوز بگيرند يا طرحشان را به شوراي امنيت سازمان ملل ببرند. اگر اين كار را بكنند، شك ندارم كه ما در شوراي امنيت به قطعنامه‌اي مي‌رسيم كه هم براي ائتلاف تحت رهبري ايالات متحده و هم دولت سوريه قابل قبول خواهد بود، چراكه همه ما با مشكلي مشترك مواجه هستيم.»




تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن