تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798673229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعای روزنامه آمریکایی درباره سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ادعای روزنامه آمریکایی درباره سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به ایران
بر اساس برنامه ریزی های از پیش اعلام شده، قرار است رئیس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه برای انجام دیداری رسمی به ایران سفر کند. دیداری که با توجه به سابقه پیوندهای دو کشور، اکثر قریب به اتفاق ناظران، اهداف اقتصادی را در صدر دستور کار آن ارزیابی می کنند. با این حال، یک روزنامه آمریکایی معتقد است هدف دیگری نیز در پس این سفر وجود دارد.
کد خبر: ۵۸۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ - 29 April 2016



ادعای روزنامه آمریکایی درباره سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به ایران
بر اساس برنامه ریزی های از پیش اعلام شده، قرار است رئیس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه برای انجام دیداری رسمی به ایران سفر کند. دیداری که با توجه به سابقه پیوندهای دو کشور، اکثر قریب به اتفاق ناظران، اهداف اقتصادی را در صدر دستور کار آن ارزیابی می کنند. با این حال، یک روزنامه آمریکایی معتقد است هدف دیگری نیز در پس این سفر وجود دارد.


به گزارش «تابناک»، روزنامه «وال استریت ژورنال» در مطلبی به موضوع سفر پیش روی پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی به ایران پرداخته و مدعی شده یکی از اهداف این سفر، تشدید فشار بر کره شمالی از طریق تلاش برای قطع کردن پیوندهای پیونگ یانگ با تهران است.


این روزنامه می نویسد رئیس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه در حالی به ایران سفر می کند که قصد دارد به توافق هایی چند میلیارد دلاری با ایران در حوزه های اقتصاد و انرژی دست پیدا کند. اما یک دستور کار دیگر نیز در این سفر مورد انتظار است: تلاش برای قطع پیوندهای کره شمالی با ایران. 


سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی پیش از انجام این سفر گفته پارک گئون های، به عنوان نخستین رئیس جمهور کره جنوبی که از زمان برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور در سال 1962 به تهران سفر می کند، قصد دارد «بنیانی برای همکاری» با ایران را پایه گذاری کند. 


قرار است روز دوشنبه، پارک با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار کند و ممکن است در جریان این سفر، با آیت الله خامنه ای، رهبر ایران نیز دیدار داشته باشد. به گفته سخنگوی پارک، در صورتی که دیدار با رهبر ایران امکان پذیر شود، ممکن است درباره موضوع هسته ای کره شمالی نیز گفت و گویی میان دو طرف انجام پذیرد.


سئول به عنوان بخشی از سیاست جدید خود برای کشاندن کره شمالی به پای میز مذاکره، قصد دارد به شیوه های مختلف، فشار را بر پیونگ یانگ افزایش دهد که از جمله، می توان به تلاش برای هدف قرار دادن و سست کردن پیوندهای کره شمالی با شرکای تجاری و نظامی اش اشاره کرد. 


رابرت کِلی، استاد روابط بین الملل در دانشگاه پوسان کره جنوبی می گوید: «او (پارک) تلاش کرده تا متحدان کره شمالی را از این کشور دور کند و اگر بتواند در کاهش همکاری ایران با کره شمالی موفق عمل کند، این یک پیروزی بزرگ برای وی خواهد بود». 


در این میان، مقامات کره جنوبی نیز می گویند تصمیم سال گذشته ایران در محدود کردن برنامه هسته ای خود در ازای برداشته شدن تحریم های بین المللی، می تواند به عنوان مدلی احتمالی برای کره شمالی در نظر گرفته شود. با این حال، پیونگ یانگ این مقایسه را رد و اعلام کرده در شرایطی که از سوی آمریکا مورد تهدید حمله هسته ای قرار دارد، سلاح های هسته ای خود را رها نخواهد کرد.


سابقه پیوندهای ایران و کره شمالی در زمینه همکاری های موشکی و تأمین تسلیحات، به جنگ عراق علیه ایران در دهه 1980 بازمی گردد؛ یعنی زمانی که پیونگ یانگ، موشک های «اسکاد» در اختیار ایران قرار داد. در تازه ترین نمود این امر، اوایل سال جاری میلادی، وزارت خزانه داری آمریکا یک مقام ایرانی را با ادعای اعزام تکنیسین های موشکی به کره شمالی برای انجام همکاری های موشکی، مورد تحریم قرار داد. 


گفتنی است سفیر ایران در کره جنوبی، سال گذشته در پاسخ به سوال «وال استریت ژورنال» درباره همکاری تهران و پیونگ یانگ، تأکید کرد که هیچ گونه همکاری میان طرفین در موضوع فناوری موشکی و هسته ای وجود ندارد. 


دانیل پینکستون، کارشناس مسائل دو کره دردانشگاه «تروی» سئول می گوید این احتمال وجود دارد که پارک و هیئت همراه وی در جریان سفر به ایران، به شکلی خصوصی و محرمانه موضوع تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی که ارتباطات تجاری و تسلیحاتی با این کشور را منع می کند، با مقامات ایرانی مطرح کنند. پینکستون می گوید: «من نمی توانم تصور کنم که وی (پارک) موضوعات امنیت ملی را در دستور کار خود نداشته باشد». 


مقامات کره جنوبی می گویند دستور کار اصلی این سفر، اقتصادی است؛ زیرا شرکت های کره ای، در پی دستیابی به توافقاتی در حوزه های ساخت و ساز، خودرو و الکترونیک هستند. پارک را در این سفر سه روزه، بزرگترین هیئت تجاری این کشور، متشکل از 230 نماینده شرکت های مختلف همراهی می کنند. 























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن