تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798728426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قائم مقام ظریف: اتحاد بین‌المللی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم شکل گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: قائم مقام ظریف: اتحاد بین‌المللی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم شکل گیرد
«مرتضی سرمدی» كه در خاتمه اجلاس سیكا با خبرنگاران ایرانی گفت وگو می كرد، در پاسخ به سئوالی اظهار داشت: متاسفانه امروز در دنیا هیچ كشوری نیست كه به نوعی از ناحیه تروریسم آسیب ندیده باشد و در ضرورت مبارزه با آن تردید داشته باشد.
به گزارش نامه نیوز، وی یادآور شد: شرایط امروز جامعه جهانی ایجاب می كند كه برای مقابله جدی تر با این پدیده شوم همه كشورها با یكدیگر متحد شده و به یك وحدت نظر و رویه واحد دست یابند.
قائم مقام وزیر خارجه همچنین یادآور شد: دنیا امروز به حضور موثر و جدی مجامع بین‌المللی جهت مقابله جدی‌تر با تروریسم، و استقرار صلح در كشورهای درگیر با آن نیاز دارد و به جرات می توان گفت كه تنها راه مقابله با این اتفاق ناخوشایند اتحاد میان كشورها است.

وی همچنین تاكید كرد كه امروز تروریسم، فرقه‌گرایی و فعالیت های گروههای تكفیری، شرایط را برای بسیاری از كشورها بویژه خاومیانه سخت كرده و به همین سبب شكست و نابودی آنان تنها راه رهایی منطقه از شرایط كنونی و بازگشت آرامش به كشورهایی همچون سوریه و عراق است.

سرمدی در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران به چالش های پیش روی قاره آسیا اشاره كرد كه هم اكنون شرایط خطرناكی دارد و امنیت آن توسط جریان های تروریستی و تكفیری به خطر افتاده است.

نماینده عالی ایران در پنجمین اجلاس وزیران خارجه سیكا در چین تصریح كرد كه جریان های تروریستی كه هم اكنون در سوریه و عراق شرایط ناامنی را برای مردم منطقه فراهم ساخته باید كاملا نابود شوند.

قائم مقام وزیر امور خارجه تاكید كرد كه البته برای تحقق این مهم، نیازمند ملزوماتی در منطقه هستیم و الزام این كار نه به صورت نمایشی بلكه به شكلی واحد و كاملا واقعی باید از سوی كشورهای عضو سیكا در دستور كار قرار گیرد.

او تاكید كرد كه همكاری در آسیا باید چنین دورنمایی را برای صلح و امنیت و مقابله با چالش هایی كه با آن مواجه هستیم، ارائه دهد.

وی یادآور شد كه قاره آسیا می بایست در مسیری هموار و مبتنی بر دیپلماسی و راه حل های سیاسی حركت كند كه به طور حتم توجه به این مهم می تواند رفاه و امنیت بیشتر مردم این قاره كهن منجر شود.

سرمدی یادآور شد كه افزایش همكاریها میان كشورهای قاره آسیا؛ قاره ای كه در حقیقت بخش اعظم اقتصاد جهان توسط كشورهای آن تولید خواهد شد، به طور حتم می تواند تاثیرات عمیقی بر برقراری صلح و امنیت در جهان داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری پنجمین اجلاس وزیران خارجه سیكا و تعهد ایران به افزایش همكاری با این نهاد بین المللی اشاره كرد و گفت كه تقویت تعامل و همكاری میان اعضای سیكا جزو راهبردهای تهران است و ایران نیز خود را متعهد می داند همكاری‌ها و تعامل خود در آسیا را افزایش داده و آن را تقویت نماید.

سرمدی یادآور شد: «سیكا» مجموعه ای از كشورها است كه تلاش دارند با گسترش همكاریها میان خود در قاره آسیا علاوه بر توسعه مناسبات، در راستای حفظ صلح و ثبات در منطقه گام بردارند.

سرمدی همچنین گفت كه در این اجلاس اهدف جمهوری اسلامی ایران مبنی تعمیق همكاری‌ها، پیشبرد صلح، گفت‌وگو، تعامل، مذاكره تمدن‌ها، احترام به تنوع آرا و تساهل و مدارا برای حاضران تشریح شد.

او همچنین اضافه كرد: به شركت كنندگان در سیكا تاكید شد كه كه اراده سیاسی رهبران برای رسیدن به اهدافی چون شكست افراط‌گرایی و تروریسم در عصر حاضر یك ضرورت انكارناپذیر است كه باید توجه ویژه ای به آن شود.

رعایت حقوق مردم فلسطین و حق بازگشت آنان به سرزمین مادری، داشتن دولت فلسطینی بدون اشغال و سركوب، یافتن راه حل سیاسی برای یمن، متوقف كردن بمبارانهای غیر انسانی و رسیدن به راه حل سیاسی كه فقط مردم یمن باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند، از دیگر نكاتی بود كه «سرمدی» اعلام كرد در پنجمین نشست سیكا ضرورت اجرای آن را به شركت كنندگان تاكید كرده است.

پنجمین اجلاس وزیران امور خارجه تعامل و اقدامات اعتمادساز آسیا (سیكا) كه شب گذشته به كار خود پایان داد، دیروز - پنجشنبه - با سخنان «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در شهر پكن رسما گشایش یافته بود.

هم اكنون 26 كشور عضو این ساختار هستند و همچنین 12 سازمان و كشور نیز به عنوان ناظر در آن حضور دارند و جمهوری اسلامی ایران از اعضای دائم آن است.

در نشست روز گذشته سیكا، نمایندگانی از 40 كشور از جمله كشورهای عضو، ناظر و سازمان های بین المللی حضور داشتند.

شكل گیری اولیه ایجاد سیكا به 21 سال قبل باز می گردد كه نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در چهل و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اكتبر 1992 ایجاد این سازمان را مطرح كرد.

جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، افغانستان، پاكستان، كره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبكستان، تاجیكستان، جمهوری آذربایجان و تایلند اعضای اصلی سازمان سیكا را تشكیل داده و كشورهای استرالیا، ویتنام، اندونزی، لبنان، مالزی، آمریكا، اوكراین، ژاپن، سنگاپور، عربستان سعودی و سریلانكا نیز به عنوان اعضای ناظر در آن محسوب می شوند.

نشست سران سیكا هر 4 سال یك بار و اجلاس وزرای خارجه نیز هر 2 سال یك بار برگزار می شود.


منبع: ایرنا


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن