تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818913096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی خبر داد:
اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک اقتصادی

علی ربیعی


شناسهٔ خبر: 3611259 - پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
استانها > قم

قم - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بنگاه‌های کوچک اقتصادی مشکلات بسیاری دارند، از اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان به این مراکز در شورای عالی اشتغال خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: در ابتدای کار دولت سیاست‌هایی را دنبال کردیم که سیاست خارجی، سیاست‌های اقتصادی و سیاست‌های رفاهی منسجم از جمله آن‌ها بود. وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم تحول اقتصادی در جامعه ایجاد کنیم نیاز داریم تا زیرساخت‌های لازم را بازسازی کنیم. وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرصت کوتاهی تا پایان دولت وجود دارد، افزود: در زمینه فقر، جامعه با مشکلاتی مواجه بود که در این راستا سیاست‌های رفاهی و منسجمی در پیش گرفته شد.
 
وی با بیان اینکه سیاه نمایی از آسیب‌ها را نمی‌پسندم، افزود: متأسفانه برخی از دوستان در بیان مسائل منفی عادت دارند و مشکلات را بزرگ می‌کنند. ربیعی بیان داشت: دولت ما دولت دین و دولت امام زمان (عج) است که ما به این مسئله بر اساس آموزه‌های امام راحل معتقدیم. وی افزود: اولین برنامه دولت در سیاست خارجی این بود که افکار عمومی دنیا را به دست سیاست‌های خارجی ندهیم و تلاش کنیم شرایطی ایجاد شود تا در تعامل با دنیا اهداف و سیاست‌های خود را به پیش ببریم که این امر نیز جدای از مسئله انقلابی‌گری نیست. پول باید از مسیر تولید به جامعه تزریق شود وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در مرحله بعد از برجام بسیاری از جوسازی‌ها با شکست مواجه شد و ما در این زمینه باید به فرمایش امام راحل مراجعه کنیم که ایشان فرمودند کاری که می‌کنید ببینید چه کسانی از آن خوشحال و چه کسانی از آن ناراحت می‌شوند و امروز ناراحت‌ترین گروه در موضوع برجام رژیم صهیونیستی است. وی عنوان کرد: سیاست‌های کنترل تورم توسط دولت درست بود و کار‌شناسان نیز به این مسئله اعتقاد دارند و ما به دنبال تزریق پول پرقدرت به جامعه نیستیم و معتقدیم باید پول از مسیر تولید به جامعه تزریق شود. ربیعی با بیان اینکه امروز دودکش‌های شهرک‌های صنعتی تعطیل است، افزود: سیاست‌ها آثار خود را تا بعد از دو سال می‌گذارند اما در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا از ریزش ۳۰۰ هزار شغل جلوگیری کنیم؛ هرچند که ریزش‌های شغلی نیز داشتیم. وی ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار را باید مدام در استان رصد کرد و مسئولان استانی باید در تعامل با همدیگر مشکلات را از میان بردارند. وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری رشد ۵ درصدی را در نظر گرفته‌ایم، افزود: متأسفانه امروز قیمت تمام شده کالا بسیار بالا است و اگر بخواهیم صنایع را رشد دهیم این امر به پنجاه هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد.
 
وی همچنین با اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب، افزود: به عنوان وزیر از فرمایش‌های مقام معظم رهبری در جمع کارگران سپاسگزارم که ایشان در این دیدار تأکید کردند در استفاده از تولید داخلی حمایت شود.
 
ربیعی عنوان کرد: امروز ما اجازه نداریم در مورد یک دلار تصمیم اشتباه بگیریم و عقلانیت و سخت کوشی باید در دستور کار مسئولان باشد. وی ادامه داد: نباید پروژه‌های زیادی را بدون مطالعه دقیق شروع کرد و دیدگاه ما به توسعه باید تغییر کند و تقویت زندگی اقشار ضعیف جامعه می‌بایست مدنظر باشد. وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در شورای عالی اشتغال به امر توسعه اشتغال متکی بر محلی در دستور کار قرار گرفته است و در کنار آن ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بنگاه‌های کوچک در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: بنگاه‌های کوچک اقتصادی ما امروز مشکل تأمین مالی، مشکل تکنولوژی و مشکل عدم فروش کالا دارند که در این زمینه باید قدرت مردم برای خرید را افزایش داد تا تولید تقویت شود. باید سیاست توانمندسازی را دنبال کنیم ربیعی با بیان اینکه هیچ تابلویی از توسعه را که در آن اقشار ضعیف مد نظر نباشند را نمی‌پسندیم، افزود: در گذشته سیاست صدقه‌ای وجود داشت که پول به جامعه تزریق می‌شد اما این روش جواب گو نبود که ما باید سیاست توانمندسازی را دنبال کنیم که این امر در حال حاضر در کمیته امداد و سازمان بهزیستی دنبال می‌شود. وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۹ میلیون نفر در ایران بی‌سواد داریم و این آمار زیبنده کشور نیست که در توسعه منابع انسانی هدف گیری‌های ما بازگشت بازماندگان از تحصیل به مدارس است. وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: رسمی کردن کارگران غیر رسمی، اجرای بیمه فراگیر و بیمه درمان از برنامه‌های دولت در سال ۹۵ است. وی عنوان کرد: طرح تحول سلامت تعطیل شدنی نیست و سازمان‌های بیمه گر باید این طرح را حمایت کنند. ربیعی در خصوص مسکن اقشار کم درآمد نیز ابراز داشت: تا پایان سال ۹۶ خانواده‌های با دو معلول به بالا صاحبخانه خواهند شد و دولت بنا دارد مسکن مهر را به اتمام برساند که در این راستا یک میلیون مسکن مهر مورد بهره برداری و مابقی نیز در حال اتمام است. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نقد خوب است و ما خوشحالیم رسانه‌ها ناظر بر رسالت ما هستند اما اگر مردم را ناامید کنیم دشمنان سوء استفاده خواهند کرد.
 
وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در زمینه حذف یارانه‌ها نیز عنوان کرد: تاکنون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه‌ها حذف شدند که بعد از این نیز افراد پولدار جامعه از این چرخه حذف خواهند شد. وی ادامه داد: وظیفه داریم تا جایی که می‌شوند بی‌نیازان را شناسایی و آنان را از دریافت یارانه‌ها خارج کنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن