تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813154399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تزریق صبحگاهی واکسن تاثیر بیشتری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تزریق صبحگاهی واکسن تاثیر بیشتری دارد
تزریق صبحگاهی واکسن تاثیر بیشتری دارد نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد واکسیناسیون در صبح در مقایسه با بعدازظهر تاثیر بیشتری بر واکنش سیستم ایمنی بدن دارد.


به گزارش فرهنگ نیوز محققان بریتانیایی با بررسی افراد دریافتند تاثیر زدن واکسن آنفولانزا در صبح به مراتب بیشتر از بعدازظهر است.

در این مطالعه ۲۷۶ فرد ۶۵ سال و بالاتر که در بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ در مقابل سه سوش متفاوت آنفولانزا واکسینه شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد یا بین ساعت های ۹ تا ۱۱ صبح یا بین ۳ تا ۵ بعدازظهر واکسن خود را دریافت کرده بودند.

محققان دریافتند افراد در گروه صبح شاهد افزایش بیشتر آنتی بادی ها در مقابل دو سوش در مدت یک ماه بعد از واکسیناسیون بودند. اما در مورد سومین سوش، هیچ تفاوت قابل توجهی بین گروه های صبح و بعدازظهر وجود نداشت.

آنا فیلیپس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما می دانیم که واکنش های سیستم ایمنی در طول روز با نوساناتی همراه است. از اینرو درصدد بررسی تاثیر زمان واکسیناسیون بر میزان کارآیی واکسن برآمدیم.»

وی در ادامه می افزاید: «آگاهی از اینکه واکسیناسیون در صبح واکنش موثرتری در پی دارد می تواند راهکار بسیار مناسبی برای بهبود استراتژی های واکسیناسیون باشد.»

به گفته محققان، نتایج این مطالعه نشان می دهد که تغییر زمان واکسیناسیون در صبح علاوه بر بهبود کارآیی واکسن، مانع از تحمیل هزینه های اضافی به بخش بهداشت و درمان می شود.

منبع: مهر


95/2/9 - 09:27 - 2016-4-28 09:27:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن