تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821079271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت طرفین درگیر طوزخورماتو به آرامش


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
دعوت طرفین درگیر طوزخورماتو به آرامش
دعوت طرفین درگیر طوزخورماتو به آرامش حزب الدعوه الاسلامیه عراق از تمام طرف‌های درگیر در شهر طوزخورماتو خواست به آرامش، منطق و خویشتن‌داری پایبند باشند.


به گزارش فرهنگ نیوز، از شامگاه شنبه چهارم اردیبهشت درگیری‌های خونینی میان نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق و نیروهای داوطلب ترکمانی در شهرستان طوزخورماتو واقع در استان صلاح‌الدین آغاز شد.
 
که در پی آن مقامات و شخصیت‌های مختلف برای پایین کشیدن فتیله این بحران که تنها به سود گروه تروریستی تکفیری داعش است، وارد عمل شدند و در نهایت توافقی میان فرماندهان نیروهای مردمی ترکمانی و پیشمرگه برای آتش بس به دست آمد، با این حال درگیری‌ها روز  دوشنبه با اصابت خمپاره به طوزخورماتو ازسرگرفته شد و جنگ خیابانی همچنان ادامه دارد.
 
هر چند میانجی‌گری‌ها و تلاش‌های مقامات برای بازگشت آرامش به طوزخورماتو با موفقیت‌هایی همراه شد،‌ولی این درگیری‌ها به طور کامل متوقف نشده است و تا کنون شماری از نیروهای دو طرف کشته و یا زخمی‌ شده‌‌اند.
 
در تازه‌ترین موضع‌گیری‌ها، حزب الدعوه الاسلامیه در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها در طوزخورماتو خواسته است به آرامش پایبند بوده و حکمت و منطق را در پیش بگیرند.
 
این حزب خواستار دخالت فوری دولت و نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت با هدف جلوگیری از کشتار بیشتر شده است.
 
عادل عبدالمهدی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرده است درگیری‌ها میان پیشمرگه و حشد ترکمانی در طوزخورماتو و خسارت‌ها و تلفات آن جایزه‌ای بر روی یک سینی از طلا به تروریست‌های داعشی است.
 
بر اساس گزارش الفرات، نکته تاسف‌بار این است که نیروهای پیشمرگه و ترکمانی در حالی با یکدیگر درگیر شده‌‌اد که هر دو از جنایات تروریسم و به ویژه داعشی‌ها متضرر شده‌اند.


منبع: تسنیم


95/2/8 - 12:37 - 2016-4-27 12:37:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن