تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815602877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکار بسیار حرفه ای اژدهای کومودو (+عکس)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: شکار بسیار حرفه ای اژدهای کومودو (+عکس)
این سوسمار همچنین استاد در ردیابی از طریق حس بویایی و شامه قوی است و می تواند بوی حیوان دیگر یا لاشه را از 4 کيلومتری ردیابی کند.
فرادید - "اژدهای کومودو" با القابی چون کروکودیل خشکی٬ غول دیده بان و سوسمار آدمخوار با طول 3 متر و وزنی بیش از 136 کیلوگرم بزرگترین و خطرناک ترین سوسمار جهان است که تقریباً همه چیز خوار است و در هر وعده غذایی می‌تواند تا 80 درصد وزن خود تغذیه کند.

اژدهای کومودو اغلب از گوشت مردار تغذیه می کند اما شکارچی قابلی است و با روش خاص خود می تواند هر حیوانی را از پای درآورد. او در هنگام شکار بدون حرکت در کمین می‌نشیند و به محض نزدیک شدن طعمه به کمک پاهای قوی، چنگال ها و دندان های تیز خود او را از پا درمی آورد. بزاق سمی این شکارچی خطرناک به حدی است که حتی اگر شکار از چنگ آنها فرار کند نیز بیش از یک روز عمر نخواهد کرد. دانشمندان می گویند بزاق یک اژدها حاوی 50 نوع باکتری سمّی است که وارد خون طعمه شده و در مدت 24 ساعت او را از پای در می‌آورد. 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن