تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806968239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوتبالي‌ها در محاصره 5 آفت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فوتبالي‌ها در محاصره 5 آفت
اوضاع فوتبال خوب نيست. هر روز خبر حاشيه‌اي جديدي در رسانه‌ها مطرح مي‌شود و پاي يكي از فوتباليست‌هاي شناخته شده به كلانتري و محاكم قضايي باز مي‌شود. وضع وقتي وخيم مي‌شود كه خبر فوت يكي از بازيكنان جوان به گوش مي‌رسد.
نویسنده : شيوا نوروزي 


اوضاع فوتبال خوب نيست. هر روز خبر حاشيه‌اي جديدي در رسانه‌ها مطرح مي‌شود و پاي يكي از فوتباليست‌هاي شناخته شده به كلانتري و محاكم قضايي باز مي‌شود. وضع وقتي وخيم مي‌شود كه خبر فوت يكي از بازيكنان جوان به گوش مي‌رسد. عزادار شدن جامعه فوتبال چند روزي بيشتر طول نمي‌كشد. اما فاش شدن علت مرگ فوتباليست مشهور آن هم از سوي مقامي مسئول و قابل اعتماد در حقيقت اجازه نمي‌دهد سياهي از فوتبال برود. متأسفانه سرعت به قهقرا رفتن فوتبال كشورمان بيشتر و بيشتر مي‌شود و مسئولان اين رشته پرحاشيه نيز به بهانه احترام گذاشتن به حريم خصوصي، بازيكنان را به حال خود رها كرده‌اند!
  مواد مخدر
از زماني كه فوتبال ايران در مسير حرفه‌اي شدن گام برداشت چالش‌هاي غيرحرفه‌اي نيز به شدت افزايش يافت. تا جايي كه روز‌به‌روز بر حاشيه‌هاي غيرقابل انكار اين رشته افزوده مي‌شود. گرايش به استفاده از مواد مخدر را بايد يكي از دغدغه‌هاي اصلي اين روزهاي فوتبال ايران دانست. زماني كشيدن سيگار از سوي فوتباليست‌ها رفتاري ناپسند محسوب مي‌شد اما حالا وضع فرق كرده و فوتباليستي كه روزي چند نخ سيگار نكشد بازيكن فوتبال به حساب نمي‌آيد. مشكل به همين جا ختم نمي‌شود، چراكه درآمدهاي نجومي و آشفته بازار فوتبال سبب شده تا بسياري پا را از سيگار كشيدن هم فراتر بگذارند و به سمت مواد مخدر صنعتي بروند. مصرف شيشه بين فوتباليست‌ها رواج زيادي دارد به طوري كه خيلي‌ها به آن معتاد شده‌اند و برخي‌ها هم به بهانه لاغري و از دست دادن كيلوهاي اضافي به توصيه دوستان فوتبالي خود شيشه مي‌زنند. در حالي كه شيشه پاي ثابت بسياري از محافل دورهمي فوتبالي‌هاست كه ترامادول نيز به معضل جدي در اين رشته تبديل شده است؛ مسكني كه شباهت زيادي به ترياك دارد و پزشكان در موارد خاص براي كاهش درد براي بيماران تجويز مي‌كنند. اما استفاده بيش از حد اين قرص به شدت براي بدن مضر (اختلال در سيستم‌هاي تنفسي، كليه و كبد) و اعتيادآور است. موضوعي كه فوتباليست‌ها از آن اطلاع دارند ولي اهميتي براي آينده و جواني خود قائل نيستند. بحران ترامادول به يكي دو نفر و يك تيم و دو تيم خلاصه نمي‌شود بلكه آمارهاي پنهاني نشان مي‌دهد كه بسياري از فوتباليست‌هاي وطني بي‌پروا ترامادول مصرف و حتي خيلي‌ها از اعتياد شديد به اين دارو صحبت مي‌كنند. نكته جالب اينكه مصرف ترامادول در تست دوپينگ مشخص مي‌شود اما در فوتبال حرفه‌اي ما هيچ اثري از اين دارو در بين فوتباليست‌هاي كشورمان يافت نشده و نمي‌شود! البته متادون را هم نبايد فراموش كرد؛ ماده‌اي شبه افيوني مصنوعي كه در كاربرد اصلي آن در درمان وابستگي به مواد مخدر است اما به گفته آبانگاه، دبير سابق كميته اخلاق، 80 درصد فوتباليست‌هاي شاغل در ايران از آن استفاده مي‌كنند.
  بحران قليان
قبح استفاده از دخانيات بين فوتبالي‌ها كاملاً ريخته و كمتر كسي را مي‌توانيد پيدا كنيد كه تمايلي به انواع دخانيات نداشته باشد. بالا رفتن آمار قليان كشيدن جوانان در بين فوتباليست‌ها هم كاملاً به چشم مي‌خورد. از آنجا كه در بسياري از سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها قليان به وفور يافت مي‌شود بازيكنان سختي زيادي براي رسيدن به پاتوق‌هايشان نمي‌كشند. آنها حتي در اردوها و زماني كه بايد براي بازي آماده شوند نيز دست از قليان كشيدن برنمي‌دارند. با اين حال انتشار عكس‌هايي از بازيكناني كه قليان مي‌كشند نيز باعث نمي‌شود مسئولان و مديران باشگاه‌ها برخوردي جدي با آنها كنند.
  شبگردي و پارتي‌هاي شبانه
دور دور كردن در خيابان‌هاي بالاي شهر يكي از سرگرمي‌هاي فوتباليست‌هايي است كه يك شبه ره صد ساله را رفتند و درآمدهاي ميلياردي به جيب زدند. سوار ماشين‌هاي لوكس شدن براي خيلي از فوتباليست‌ها يك سرگرمي محسوب مي‌شود. به ويژه اگر در نيمه‌هاي شب باشد و بدون ترافيك بتوانند خيابان‌هاي شمال تهران را زير پا بگذارند. وضعيت وقتي بحراني‌تر مي‌شود كه پارتي‌هاي شبانه با حضور فوتباليست‌هاي شناخته شده برگزار مي‌شود؛ مهماني‌هايي خارج از عرف كه بعضاً از سوي نيروي انتظامي با آنها برخورد مي‌شود. فوتباليست‌هاي حاضر در آن مهماني‌ها يا به كمك دوستانشان فرار مي‌كنند يا به لطف پادر مياني بزرگان از چنگ قانون قسر در مي‌روند.
  شبكه‌هاي اجتماعي
حضور پررنگ و شبانه‌روزي در شبكه‌هاي مختلف اجتماعي آفت جديدي است كه متأسفانه روز‌به‌روز هم بين فوتبالي‌ها گسترده‌تر مي‌شود. بسياري از آنها روز قبل از مسابقه و به جاي استراحت كافي تا پاسي از شب در اين شبكه‌ها گشت مي‌زنند، پست و كامنت مي‌گذارند و با هواداران رقيب كل‌كل مي‌كنند. هر چند اين آفت، ورزشكاران برخي از رشته‌هاي ديگر را هم تحت تأثير قرار داده اما انتشار يا حتي لو رفتن عكس‌هاي خصوصي و خارج از عرف فوتباليست‌ها وخامت اوضاع را بيش از پيش مي‌كند.
  ريش سفيدان مسئله‌دار
اگرچه مديركل حراست وزارت ورزش سعي در بي‌گناه جلوه دادن مسئولان و كمرنگ جلوه دادن مسئوليت مديران در به منجلاب كشيده شدن برخي از فوتباليست‌هاي جوان دارد اما پرواضح است كه وظيفه كنترل و نظارت بر رفتارهاي داخل و خارج از زمين فوتباليست‌ها برعهده مديران فدراسيون، باشگاه‌ها و حتي وزارت ورزش است. با اين حال حضور تعدادي از مديران مسئله‌دار كه خودشان پرونده‌هاي سنگيني دارند بحران را شدت مي‌بخشد. چطور مي‌توان از جوان فوتباليست انتظار رفتار منطقي و حرفه‌اي داشت وقتي برخي از مديران اين رشته نامشان در پرونده فساد در فوتبال هم مطرح شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن