تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816321857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسهیل روادید برای سفر اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تسهیل روادید برای سفر اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان
وزیر ارتباطات از آسان سازی روادید برای سفر اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان خبر داد.


به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی در پایان سفر سه روزه به جمهوری آذربایجان، توسعه گردشگری میان دو کشور را یکی از محورهای مذاکرات در این سفر اعلام کرد و گفت : رییس جمهوری آذربایجان درباره برداشتن و یا آسان تر کردن روادید موافقت کرد تا اتباع ایرانی بتوانند به راحتی به این کشور سفر کنند .

وی با بیان اینکه الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان به نهادهای این کشور دستور داده تا در زمینه همکاری با ایران فعال باشند و زمینه های جدید همکاری بین دو کشور را تا سفر رییس جمهور ایران به جمهوری آذربایجان نهایی کنند.

واعظی در این گفت و گو، شروع عملیات ساخت پل ریلی در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را برای آینده روابط اقتصادی دو کشور بسیار مهم توصیف کرد و گفت: کار دوم در راستای اتصال خطوط ریلی دو کشور در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب و ساخت خط ریلی آستارا - رشت است که در این زمینه هم مذاکرات خوبی انجام گرفت.

وزیر ارتباطات افزود: در ملاقاتی که با رییس جمهور آذربایجان داشتیم قرار شد یک خط اعتباری 500 میلیون یورویی برای اجرای این خط ریلی در اختیار گذاشته و نیز یک کمیته برای سرعت بخشیدن به کارها در این زمینه تشکیل شود .

واعظی ضمن ابراز رضایت از روند توسعه روابط و همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف گفت: اسناد امضا شده در جریان این سفر در زمینه همکاری در حوزه صنعتی مربوط به راه اندازی طرح های مشترک کارخانه داروسازی و خودروسازی در جمهوری آذربایجان بود که فرصت خوبی برای تعامل بخشهای خصوصی دو کشور فراهم کرد .

وزیر ارتباطات مذاکرات انجام گرفته برای گسترش همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه های امور بانکی، نفت و گاز، انرژی برق، بهداشتی و کشاورزی را نیز مهم عنوان کرد و گفت در راستای توسعه همکاری در بخش کشاورزی قرار شد وزیر کشاورزی کشورمان به جمهوری آذربایجان سفر کند.

به گفته واعظی موضوع دیگر مورد مذاکره شده در این سفر مربوط به تقویت همکاری بخش های خصوصی ایران و جمهوری آذربایجان و حمایت هر چه بیشتر دولت از این همکاری بود که سرمایه گذاران بخش خصوصی دو کشور بتوانند در خاک هم دیگر سرمایه گذاری کنند.

واعظی، رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: بسیار خوشایند است که روابط و همکاری دو کشور در همه عرصه ها روبه گسترش است و بر اثر آن در سه ماه اول سال جاری میلادی حجم روابط تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل 53 درصد افزایش یافته است.

وی افزود : تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان همچنین موجب افزایش رفت و آمد های متقابل مردم دو کشور شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که روز چهارشنبه برای حضور در مراسم کلنگ زنی پل ریلی بر روی رود آستارا وارد جمهوری آذربایجان شد ، در این سفر سه روزه با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، نخست وزیر و وزیران امور خارجه، اقتصادی، کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کرد.

در جریان این سفر چهار سند همکاری در حوزه داروسازی و خودروسازی به امضا رسید و همچنین نشان ملی دوستی جمهوری آذربایجان از سوی الهام علی اف به رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ایران و جمهوری آذربایجان بخاطر خدمات ارزنده برای توسعه روابط و همکاری های دو کشور، اعطا شد.





۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن