تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799107445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یگان‌های ارتش روسیه مجهز به خودرو تیگر-ام + تصاویر و مشخصات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "یگان‌های ارتش روسیه" مجهز به خودرو "تیگر-ام" + تصاویر و مشخصات
نیروی زمینی ارتش روسیه به خودروی زرهی "تیگر-ام" مجهز شده که قابلیت های ویژه ای دارد.
به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ادوات زرهی نقش مهمی را در افزایش توانمندی نیروهای نظامی ایفا می‌کنند و در پیشروی قوای سطحی موثر هستند.

فدراسیون روسیه یکی از کشورهای صاحب سبک در زمینه تولید ادوات زرهی است که تولید تانک‌های پیشرفته "تی 90 (T-90)" نمونه‌ای از آن بوده که در نبردهای منطقه غرب آسیا توانایی خود را نشان داده است.

اخیرا یگان‌های نیروی زمینی ارتش فدراسیون روسیه به یک زره پوش جدید (خودرو زرهی) تجهیز شده‌اند که به عنوان اولین مجموعه به ارتش این کشور تعدادی از آن تحویل داده شده است.








***مشخصات "تیگر-ام"

"تیگر-ام" یک خودرو زرهی ساخت فدراسیون روسیه بوده که به سلاح‌ها و ادواتی همچون"سلاح  7/62 و 12/7 میلی متری" و "نارنجک انداز"  مجهز است. خودرو زرهی "تیگر- ام" به دلیل داشتن پتانسیل‌های منحصر به فرد، می‌تواند به راحتی در حال حرکت تیراندازی کند.












البته مجموع ادواتی که به روی خودرو سوار است به نام سیستم تسلیحاتی "آربالت- ام"  بوده که توانمندی گسترده‌ای در مورد اصابت قراردادن اهداف دارند و می توانند  به خوبی تهدیدات را  از  بین   ببرند. 

واسیلی کاشین کارشناس مرکز استراتژِی و تکنولوژی درباره تسلیحات جدید گفت: در حال حاضر در ارتش روسیه آزمایش انواع مختلف وسایل نقلیه با قدرت کنترل از راه دور و مجهز به مسلسل های سنگین و سامانه موشکی ضدتانک انجام می گیرد. طبق برنامه ریزی ها قرار است در آینده ماشین هایی برای ارتش روسیه خریداری شوند که نه تنها قابلیت کنترل از راه دور را دارند که حتی می توانند در صورت لزوم به صورت کاملا اتوماتیک عمل کنند. به عبارتی این ماشین ها هدف را شناسایی کرده و برای بکار گیری سلاح بدون شرکت اپراتور تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: اسراییل در استفاده از ربات های نظامی زمینی پیشرو است و اتومبیل های بدون سرنشین برای محافظت از مناطق بسیار مهم از جمله پادگان های هوایی مورد استفاده قرار می گیرند.

کارشناس مرکز استراتژِی و تکنولوژی روسیه تاکید کرد: اکنون در روسیه امکان ایجاد سامانه های بسیار بزرگتری بررسی می شود. به طور مثال سامانه حامل موشک های ضد تانک روی ماشین های زرهی «تیگر». گزینه معمولی و سرنشین دار آن که حامل موشک های ضد تانک «کارنت – ام» می باشد روی ماشین «تیگر» پیشتر طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین می تواند تا 15 موشک را حمل کرده و  یا پیاده نظام ضد هر زره پوشی عمل کند. در مدل بدون سرنشین می توانند از شیوه «خودکشی» یعنی حمله تا آخرین توان را قرار دهند.

وی گفت: لازم به ذکر است که ماشین های «تیگر» قبلا با مجوز روسیه در چین ساخته می شدند و تاثیر زیادی روی کار چینی ها بر ماشین های زرهی چرخ دار سبک گذاشته اند و با در نظر گرفتن افزایش تهدیدهای تروریستی که چین با آن روبروست  و همچنین جغرافیای مناطق مرزی این کشور، تکنولوژی مرتبط با ساخت ماشین های زمینی بدون سرنشین یا سامانه های زرهی مسلح می تواند توجه این کشور را کاملا به خود جلب کند.

خودرو زرهی تیگر- ("هامر روسی")، عمدتا از اوایل قرن 21 تولید آن آغاز و وظیفه آن تأمین ادوات زرهی نیروهای ویژه روسی بوده و در سال 2011 میلادی به معرض دید عموم قرار داده شده است.












**جمع آوری اطلاعات از پایگاه های سطحی و دریایی ویژگی مهم "تیگر-ام"

این خودرو زرهی قابلیت‌های منحصر به فردی همچون حرکت در نقاط "صعب‌العبور" را دارد و  یک خودرو زرهی ضد گلوله با بدنه سخت است که می‌تواند در جابجایی و نبرد سطحی نقش مهمی ایفا کند.

البته یکی دیگر از ادوات این خودرو تاکتیکی ابزاری برای جمع آوری اطلاعات بوده که می‌توانند در تهیه و کشف اطلاعات از پایگاه‌های سطحی و دریایی در برد بیش از 10 کیلومتر ایفای نقش کند.

مهندسین روس قصد دارند که ماشین های خود را مجهز به سلاح کنند. به عنوان مثال سامانه ضد موشکی در آن قرار دهند. معمولا اپراتور سامانه ضد موشکی بسیار آسیب پذیر است، زیرا به سمت دشمنی نشانه می رود که در مقابل دیدش قرار می گیرد. استفاده از سامانه در ساختار ماشین های بدون سرنشین امکانات جدیدی را برای استفاده از این تاکتیک به ما می دهد.


**علاقه مصر برای خرید خودرو  زرهی "تیگر"

نمایندگان وزارت کشور مصر علاقمندی خود به خریداری ماشین های زرهی پلیسی روسی "تیگر" با مارک "SBM VPK-233136" را اعلام کردند و این نشان می دهد که خودرو روسی در شرق و غرب آسیا دارای خریدارانی است. 

خبرگزاری "ریا نووستی" گزارش داد:  "سرگئی سووروف"، نماینده شرکت تولید کننده ماشین زرهی "تیگر" ضمن اعلام این مطلب اطلاع داد در این هفته اعضای هیئت وزارت کشور مصر در شهر نیژنی نووگورود روسیه با امکانات این ماشین زرهی آشنا شده و از آن بسیار خوششان آمد.

در مجموع "تیگرام" یک خودروی زرهی منحصر به فرد است که با داشتن تسلیحات پیشرفته سطح دفاعی 7/62 و 12/7  میلی‌متری می‌تواند در جمع آوری اطلاعات از پایگاه‌های هدف ایفای نقش کند.

خودرو زرهی "تیگر-ام" با توجه به نظر کارشناسان می تواند از موشک های ضد تانک "کورنت" استفاده کنند و در حقیقت این اقدام می تواند خودروهای زرهی مذکور را در نبرد زمینی علیه تانک ها و نفربرها یاری کند. 


گزارش از محمد زرچینی





۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن