تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820392716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام نیروی نظامی انگلیسی به لیبی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اعزام نیروی نظامی انگلیسی به لیبی
اعزام نیروی نظامی انگلیسی به لیبی وزیر امور خارجه انگلستان از آمادگی این کشور برای پشتیبانی هوایی و دریایی از عملیات های زمینی ارتش لیبی در مبارزه با داعش سخن گفت.


به گزارش فرهنگ نیوز، «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلستان در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «دیلی تلگراف» در رابطه با موضوعاتی چون لیبی و همه پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا سخن گفت.
 
در حالیکه رهبران غرب به بهانه مبارزه با افراط گرایی در شمال آفریقا برای دخالت نظامی در لیبی برنامه ریزی می کنند، هاموند به تلگراف گفت: نمی توان در آینده لزوم اعزام نیرو به لیبی را برای مبارزه با تروریست هایی که بخشی از ساحل دریای مدیترانه را اشغال کرده اند، رد کرد.
 
وی ادامه داد: داعش به دنبال تبدیل لیبی به پناهگاهی برای رهبری حملات تروریستی علیه اروپا و کشتی هایی است که در دریای مدیترانه تردد می کنند. پس با این حساب، عاقلانه نیست که هیچ احتمالی را نادیده بگیریم چون کسی از حوادث آینده خبر ندارد.
 
هاموند هشدار داد: کشتی های تجاری از نزدیک شدن به سواحل شهر «سرت» لیبی منع شده اند و به احتمال قوی تروریست های داعش می توانند از راه دریا خود را به ایتالیا رسانده و حملاتشان را تشدید کنند.
 
وزیر امور خارجه انگلستان تاکید کرد که دولت های غربی منتظر اعلام درخواست از سوی کشور لیبی هستند تا نیروهای نظامی خود را برای جنگ با داعش عازم این کشور کنند.
 
با این حال وی اطمینان داد که انگلستان آماده است تا حملات زمینی لیبی علیه داعش را به هر دو طریق هوایی و دریایی پشتیبانی کند.
 
اظهارات هاموند در آستانه نشست سران کشورهای غربی که فردا دوشنبه در آلمان برگزار می شود، ایراد شد. قرار است در این نشست مسائل امنیتی جهان از جمله لزوم دخالت نظامی در لیبی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.
 
از سوی دیگر، کشورهای غربی  به دنبال اعزام ۱۰۰۰ نیروی زمینی به منطقه هستند و ادعا می کنند که قصد دارند بدون دخالت مستقیم، نیروهای نظامی لیبی را برای مبارزه با داعش آموزش دهند.
 
اما در خصوص سفر اخیر «بارامک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به لندن و همه پرسی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، هاموند گفت: رای دهندگان بریتانیایی به حرف دوستان ویژه ما (آمریکا) گوش می دهند. مسئله این نیست که اگر ما از اتحادیه جدا شویم آمریکایی ها دیگر دوستمان نخواهند داشت، بلکه مسئله این است که با خروج از اتحادیه دیگر درخور تجارت با آنها نخواهیم بود.
 
وی ادامه داد: واقعیت این است که با جمعیتی ۶۰ میلیون نفری، تجارت با انگلستان در مقایسه با تجارت با اتحادیه اروپا جذاب نخواهد بود.
 
لازم به ذکر است که اوباما پیشتر گفته بود: در صورت جدایی از اتحادیه اروپا، انگلستان در ته صف تجارت با آمریکا قرار خواهد گرفت و از سر گیری روابط  تجاری  به شکلی موثر ۵ تا ۱۰ سال زمان نیاز دارد.
 


منبع: مهر


95/2/5 - 09:36 - 2016-4-24 09:36:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن