تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804605050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد موضوع سلب عضویت اعضای شورا چه زمانی امکان طرح دارد + سند قانونی شورا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدموضوع سلب عضویت اعضای شورا چه زمانی امکان طرح دارد + سند قانونی شورا
خبرگزاری فارس: موضوع سلب عضویت اعضای شورا چه زمانی امکان طرح دارد + سند قانونی شورا
رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: اگر هر عضو شورا 6 جلسه متوالی در جلسات حاضر نشود، بحث سلب عضویت امکان طرح خواهد داشت.

احتشام حاجی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به دستگیری سه عضو شورای اسلامی شهر تبریز در روزهای گذشته اظهار کرد: تا زمان قطعی شدن محکومیت نمی‌توان از سلب عضویت اعضای شورا سخنی به میان آورد. وی افزود: اگر هر عضو شورا 6 جلسه متوالی در جلسات حاضر نشود، بحث سلب عضویت امکان طرح خواهد داشت. عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: نخستین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در سال 95 و بعد از دستگیری سه عضو این شورا روز یکشنبه 22 فروردین‌ماه برگزار می‌شود. حاجی‌پور گفت: دستور جلسه هفته آینده شورای شهر تبریز همان دستور جلسه مربوط به هفته گذشته است که برگزار نشد. وی افزود: در این جلسه گزارش شهرداری به شورای شهر در ارتباط با پروژه‌های سرمایه‌گذاری و گزارش کمیسیون حمل و نقل به شورا به عنوان دستورالجلسه مطرح می‌شود. *دستگیری 3 عضو شورای شهر تبریز رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفته بود: سه نفر از اعضای شورای شهر تبریز، یک نفر از معاونان شهرداری تبریز و همین طور دو نفر از اشخاص مرتبط به اتهام‌ تبانی در معاملات دولتی و ... دستگیر و با صدور قرار قانونی بازداشت شدند. حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت‌علی مظفری در تبریز اظهار کرد: برای مبارزه با مظاهر فساد، سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، یک نفر از معاونان شهرداری تبریز و همین طور دو نفر از اشخاص مرتبط خارج از مجموعه‌های یاد شده به اتهام‌های تبانی در معاملات دولتی، ارتشاء و ... تحت تعقیب قرار گرفتند و پس از تحقیقات، تفهیم اتهام و صدور قرارهای قانونی بازداشت شدند. وی با اشاره به اینکه تحقیقات در این خصوص ادامه دارد، افزود: 10 نفر از پیمانکاران پروژه‌های مربوط به پرونده یاد شده نیز مورد بازجویی، تحقیق و تفهیم اتهام قرار گرفتند و فعلاً با صدور قرار تأمین کیفری از نوع وثیقه آزاد شده‌اند. این مسئول با اشاره به انعکاس اخبار و اطلاعات مرتبط با این پرونده از سوی بعضی مسئولان اجرایی، شهرداری و اعضای شورای شهر در مصاحبه با برخی از خبرگزاری‌ها و مطبوعات خاطرنشان کرد: هر گونه اطلاع‌رسانی درباره پرونده‌های قضایی صرفاً از سوی مقام‌های قضایی ذی‌ربط ممکن بوده و با توجه به معذوریت‌های قانونی اشخاص دیگری از سایر مقامات و مسئولان استانی مجاز به دخالت در این امر نیستند. براساس این گزارش، از آنجا که مرحله و فرایند تحقیقات مقدماتی براساس قانون محرمانه است، بنابراین از ذکر جزئیات پرونده معذور هستیم. گزارش فارس حاکی است، در فصل چهارم قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در بخش رسیدگی به تخلفات آمده است: ماده 82 (اصلاحی 6/7/1382 ) – چنانچه هر یک از اعضای شوراهای موضوع این قانون شرایط عضویت را از دست داده و یا در انجام وظایف قانونی خود مرتکب قصور یا تقصیر شود یا اقدامی که موجب توقف یا اخلال در انجام وظایف شوراها گردد یا عملی خلاف شئون اعضای شورا انجام دهد به شرح زیر به صورت موقت یا برای مدت باقیمانده دوره شورا، سلب عضویت می‌شود:
1- در مورد اعضای شوراهای روستا و بخش به پیشنهاد شورای شهرستان و یا فرماندار در مورد شورای شهر و شهرستان به پیشنهاد شورای استان و یا استاندار و تصویب شورای حل اختلاف استان
2 - در مورد اعضای شورای استان به پیشنهاد شورای عالی استان‌ها و یا استاندار و در مورد شورای عالی استان‌ها به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت حل اختلاف مرکزی.
تبصره 1 ( الحاقی 6/7/1382 ) - سلب عضویت اعضای شورای مافوق موجب سلب عضویت از شورای مادون نمی‌گردد مگر به تشخیص هیأت حل اختلاف ذی‌ربط.
تبصره 2 (الحاقی 6/7/1382 ) - فرد یا افرادی که سلب عضویت می‌گردند می‌توانند به دادگاه صالح شکایت کنند؛ دادگاه مذکور خارج از نوبت به موضوع رسیدگی و رأی آن قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.
ماده 82 مکرر 1 (الحاقی 6/7/1382) - غیبت غیرموجه اعضای شورا در طول یکسال با تشخیص و تصویب شورا به شرح زیر منجر به سلب عضویت می‌شود:
1- شورای روستا و شهر 12 جلسه غیرمتوالی و یا 6 جلسه متوالی
2- شورای بخش هشت جلسه غیرمتوالی و یا چهار جلسه متوالی
3- شورای شهرستان 6 جلسه غیرمتوالی و یا سه جلسه متوالی
4- شورای استان چهار جلسه غیر متوالی و یا دو جلسه متوالی
5- شورای عالی استان‌ها سه جلسه غیرمتوالی و یا دو جلسه متوالی
ماده 82 مکرر 2 ( الحاقی 6/7/1382 ) - رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دبیرخانه شوراها طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7/9/1372 و آیین‌نامه اجرایی آن صورت می‌گیرد‌.
تبصره 1 - هیأت بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شوراها در مرکز هر استان تشکیل و اعضای آن با حکم رئیس شورای استان منصوب می‌شوند‌؛ رسیدگی به تخلفات کارکنان شورای عالی استان‌ها در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری شورای استان تهران صورت می‌گیرد‌.
تبصره 2- رسیدگی به تخلفات اداری شهرداران، طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7/9/1372 در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت کشور انجام می‌شود. انتهای پیام/60002/ز40

95/01/21 :: 14:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن