تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804530800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکلیف ابهام های مالی ، ترازهای غیرمصوب و تصمیمات فراقانونی فوتبال چه می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تکلیف ابهام های مالی ، ترازهای غیرمصوب و تصمیمات فراقانونی فوتبال چه می شود؟
افکارعمومی که سالها از فساد و تخلفات متعدد مالی در فدراسیون فوتبال شنیده است، از خود می پرسد پس به آن همه ابهام چه زمانی پاسخ داده خواهد شد؟ اعضای مجمع که در پی لابی برای بقای خود هستند؛ جواب مطالبات جامعه فوتبال و مردم را چطور می دهند؟
کد خبر: ۵۸۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ - 23 April 2016


فدراسیون فوتبال ایران به پایان دومین دوره ریاست علی کفاشیان رسیده است. مجموعه ای که بیشتر از هشت سال پیش و پس از یک زلزله سهمگین ناشی از جنگ قدرت و تعلیق فوتبال ایران از نو (با اساسنامه ارسالی فیفا توسط کمیته انتقالی) پایه ریزی شد و حالا بعد از نزدیک به یک دهه به آخر خط رسیده است.


به گزارش تابناک ورزشی، اوضاع فعلی فدراسیون فوتبال بی شباهت به ماه های پایانی کار دولت های هشت ساله در جمهوری اسلامی نیست. حالا با عدم ثبت نام کفاشیان برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال( که گفته می شود تصمیمی اختیاری نبوده) همه مدیران منتسب به وی دنبال لابی و برقراری ارتباط با رییس احتمالی بعدی هستند و در هر اتاق و طبقه ای از ساختمان پنج طبقه خیابان شیخ بهایی، صحبت از معادلات انتخاباتی است. اینکه کدام گزینه شانس بیشتری دارد و چطور می شود به حلقه مدیران نزدیک به او متصل شد و صندلی و جایگاه فعلی خود را حفظ کرد.
در بین روسای هیات های فوتبال استان ها هم این موضوع صدق می کند. آنها که خود صاحب رای هستند، باید با مشام تیز خود جریان ها را بو بکشند و تشخیص دهند که باد به پرچم کدام یک از سه گزینه ریاست می وزد. خلاصه اینکه همه به فکر خودشان هستند و کسی به آنچه قانون فوتبال به عنوان تکلیف برای شان تعیین  کرده، نیستند. 


در این میان اما افکارعمومی که سالها از فساد و تخلفات متعدد مالی در فدراسیون فوتبال شنیده است، از خود می پرسد پس به  آن همه ابهام چه زمانی پاسخ داده خواهد شد؟ چه کسی قرار است به موجی از گزارشات فساد در فوتبال رسیدگی کند؟ 
عمر مدیریتی کفاشیان و دوستان رو به اتمام است و چنانچه گزینه ای از جریان مخالف کفاشیان بر مسند قدرت فوتبال ایران تکیه بزند؛ چطور می شود به پرونده های سابق رسیدگی کرد؟ اگر مهدی تاج، گزینه نزدیک به کفاشیان پیروز انتخابات باشد، چطور می شود به اسناد مالی و لغزش های موجود در آن دست یافت؟ اساسا پس چه زمانی برای این همه بلوا و هیاهو جوابی قانع کننده و مشخص تقدیم مردم می شود؟


آیا حدود 8 هزار صفحه گزارش و ملحقات تهیه شده توسط مجلس از وجود فساد در فدراسیون فوتبال و فوتبالی ها، دروغ و بدون سند بوده است؟ اگر خانه ملت برای ادعای آن همه مفسده در فوتبال ایران مدرک دارد، پس چه زمانی قرار است یقه فاسدان گرفته شود؟
دوره مسوولیت کفاشیان رو به اتمام است و این چهره اغلب خندان که در مواجهه با ابهام های موجود ، همواره لبخندش پاک شده و با طعنه و متلک پاسخ خبرنگاران یا حتی رییس کمیسیون اصل 90 مجلس را داده، مسوول قطعی کلیه مسایل مالی رخ داده در این هشت سال خواهد بود. 


او طبق فرم های تکمیل شده ، چنانچه تاج توسط مجمع حائز اکثریت آراء شود، نایب رییس اول فدراسیون خواهد ماند اما اگریکی از دو رقیب دیگر برنده رقابت باشد، در فوتبال سمتی نخواهد داشت و باید اسناد و صورت های مالی را تمام و کمال حسابرسی شده و بدون ابهام به نفر بعدی تحویل دهد.


در این وانفسا که همه اعضای مجمع و ارکان فوتبال ایران، دنبال منافع شخصی و آینده خود هستند، کسی نیست که به این پرسش های اساسی پاسخ دهد. فاجعه ای که احتمالا صدایش در فدراسیون بعدی در می آید و همان ماجرای انتقاد از مدیر قبلی تکرار می شود.


 کسی پیدا نمی شود که بپرسد : در صورت عدم تایید ترازهای مالی و تصمیمات عمدتا بحث برانگیز و فراقانونی کفاشیان در برخی مسایل مالی از سوی مجمع، چه راهی برای تنبیه متخلف و جبران خسارت پیش بینی شده است؟ بدهی های میلیاردی فدراسیون را چه کسی به گردن می گیرد؟


تک تک اعضای مجمع باید بدانند مصاحبه در چندماه آینده علیه کفاشیان هیچ فایده ای به حال فووتبال بیمار ایران ندارد و اگر کسی حرفی دارد باید همین امروز پا به میدان گذاشته و آن را به عنوان یکی از معتمدین جامعه فوتبال، به مردم، رسانه ها و البته نهادهای نظارتی گزارش دهد.


برای نمونه گزارش های متعدد از تصمیم مستقیم کفاشیان در واریز بیش از 12میلیون دلار از پول فدراسیون فوتبال به حساب شخصی فردی به نام «م.ه» چه زمانی توسط اعضای مجمع پیگیری می شود؟ آیا هیات رییسه و مجمع این کار را تایید کرده اند؟ درست است که شخص رییس مسوول این تصمیمات است اما سکوت فعلی اعضای مجمع و هیات رییسه آن ها را هم در این ابهام ها شریک می کند.


مسایل مربوط به درآمدهای لیگ برتر، حق پخش معلق شده، تخفیفات چند ده میلیاردتومانی به پیمانکار تبلیغات محیطی فوتبال، حق ماموریت های عجیب و غریب ناشی از صدها سفر برون مرزی غیرضرور، انتساب اقوام و فامیل در پست ها و مدیریت های مالی فدراسیون برخلاف نص صریح اساسنامه و دهها مورد تخلف دیگر قرار است از چه کسی پرسیده خواهد شد؟


به نظر می رسد ادامه سکوت و فروبردن سر در لاک خویش، رویه ای باشد که باعث جسارت مدیران بعدی در انجام و تکرار تخلف در رشته پولساز فوتبال شود و فساد در این فدراسیون را موروثی کند.

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن