تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802779533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش نخست‌وزیر انگلیس برای دلجویی از ترامپ


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تلاش نخست‌وزیر انگلیس برای دلجویی از ترامپ
دیوید كامرون به سفیر این كشور در واشنگتن گفته است تا از «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی حزب جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریكا به خاطر آنكه اظهارات وی علیه مسلمانان را «احمقانه و تفرقه انگیز» خوانده بود، دلجویی كند.
کد خبر: ۵۸۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ - 23 April 2016


منابع انگلیسی روز جمعه گزارش دادند دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس به سفیر این كشور در واشنگتن گفته است تا از «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی حزب جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریكا به خاطر آنكه اظهارات وی علیه مسلمانان را «احمقانه و تفرقه انگیز» خوانده بود، دلجویی كند.

به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز در گزارشی در این خصوص نوشت: یك مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس می گوید كه به «كیم دوراچ» سفیر این كشور در واشنگتن گفته شده كه به مشاوران دونالد ترامپ نزدیك شود.

این روزنامه افزود: این دستور داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری) نشان می دهد كه لندن از تبعات و آثار منفی اظهارات سال گذشته دیوید كامرون كه سخنان جنجالی دونالد ترامپ در مورد مسلمانان را "احمقانه و تفرقه انگیز " خوانده بود نگران است.

دیوید كامرون سال گذشته در واكنش به اظهارات ترامپ در مجلس عوام انگلیس گفته بود: این سخنان (ترامپ) تفرقه انگیز، احمقانه و نادرست است و اگر او به كشور ما بیاید همگی علیه وی متحد هستیم.»

با این حال تایمز به نقل از مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس نوشت: فكر می كنم اكنون می توان گفت كه نخست وزیر دیگر ادعا نمی كند كه «همگی علیه وی متحد هستیم».

این روزنامه افزود: انتظار می رود كه « دوراچ» كه پیشتر مشاور امور امنیت ملی انگلیس بوده است در جریان سفر امروزش به لندن، نخست وزیر را از تلاش هایش در رابطه با ترمیم روابط با ترامپ آگاه سازد.
در همین حال یك سخنگوی دولت انگلیس ضمن عادی خواندن ملاقات كامرون و سفیر انگلیس گفت: طبیعی است كه هرچه به انتخابات ریاست جمهوری آمریكا نزدیك می شویم و نامزدها مشخص می شوند اطمینان حاصل كنیم كه با آنها رابطه خوبی داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اینكه آیا نخست وزیر انگلیس همچنان سر حرف خود در خصوص «احمقانه و تفرقه انگیز» خواندن سخنان ترامپ است یا نه؟ گفت: حتما همینطور است.
با این حال "تولیپ صدیق" یك نماینده مجلس انگلیس ضمن انتقاد از تغییر موضع كامرون گفت: از آخرین باری كه ترامپ خواستار منع ورود مسلمانان به آمریكا شد هیچ اتفاقی رخ نداده است. این تغییر موضع كامرون نشان دهنده چهره اصلی اوست.

وی افزود: ما پیشتر افرادی را به خاطر اندیشه های افراطی از ورود به انگلیس منع كرده ایم. من دلیلی نمی بینم كه چرا باید برای این میلیاردر استثنا قائل شویم.

دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا از حزب جمهوری خواه در اظهاراتی گستاخانه و جنجال برانگیز به صراحت خواستار ممنوعیت كامل ورود مسلمانان به خاك آمریكا شده است.

دونالد ترامپ اضافه كرده است: تا زمانی كه نتوانیم در خصوص این مشكل و تهدیدی های خطرناك ناشی از آن تصمیم بگیریم، كشور نباید اجازه دهد كه قربانی حملات افرادی بشود كه به جهاد معتقدند و برای جان انسان ها ارزشی قائل نیستند.

وی همچنین از كلان شهرهای لندن و پاریس به عنوان شهرهایی كه اسلام گراها ترس را در برخی از محلات آنها حاكم كرده اند، سخن گفته است.

سخنان وی در مورد اینكه در مناطقی از این دو شهر حتی پلیس هم به این محلات از ترس مسلمانان تندرو وارد نمی شود، اعتراض مقامات شهری لندن و پاریس را به دنبال داشته است.
دونالد ترامپ پیش ازاین نیز خواستار ثبت اطلاعات مسلمانی كه به آمریكا سفر می كنند و همچنین نظارت دولت بر مساجد در این كشور شده بود.

به نظر می رسد كه تغییر موضع كامرون نسبت به ترامپ ناشی از موقعیت برتر وی در انتخابات درون حزبی حزب محافظه كار باشد.

برخی كارشناسان ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواهان را پدیده این دوره از رقابت های درون حزبی می دانند، زیرا به رغم مخالفت جدی سران حزب و رسانه ها، تاكنون موفق نشدند، مانع از تداوم پیروزیهای او در ایالت های مختلف شوند.

ترامپ با پیروزی در نیویورك با كسب آرای 848 نماینده حزبی (Delegate)، فاصله خود را با رقبایش بیشتر كرد و برای اینكه نامزد نهایی حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا شود باید 1237 رای نماینده را به خود اختصاص دهد.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن