تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805655978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به دنبال ایجاد شایستگی های پایه در دانش آموزان هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در شیراز : به دنبال ایجاد شایستگی های پایه در دانش آموزان هستیم معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه ما به دنبال ایجاد شایستگی های پایه در دانش آموزان هستیم گفت: جهت گیری ها در دوره ابتدایی آموزش تخصصی نیست بلكه انسجام تفكر و افزایش مهارت های ارتباطی فرد با جهان پیرامون خود است .
۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ ارديبهشت ساعت 11:02

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد  دیمه ور گفت: ما در حوزه آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به دنبال ایجاد و تقویت شایستگی های پایه   در دانش آموزان این دوره هستیم.

دیمه ور با اشاره به اجرای طرح شهاب در مدارس ابتدایی گفت: در این طرح به دنبال شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی در مدارس ابتدایی و هدایت و تقویت آنها هستیم به نحوی كه  نهایتا به جایی برسیم كه جدا سازی بین دانش آموزان در قالب تیزهوش و غیر تیزهوش نداشته باشیم .

دوره ابتدایی دوره طلایی است

وی با اشاره به برخی از پژوهش های انجام گرفته توسط اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت از دوره ابتدایی به عنوان دوران طلایی رشد یاد نموده و افزود: اگر روش های تدریس در این دوره  مبتنی بر خلاقیت باشد مطمئن باشید دانش آموزان از آینده درخشانی برخوردار خواهند بود، لذا هر چقدر سرمایه گذاری در آن بشود ارزش افزوده و بازده بیشتری برای جامعه ایجاد می کند.

وی همچنین با اشاره به برخی از تحقیقات انجام شده در حوزه عصب شناسی ساختار تعلیم و تربیت گفت:  این تحقیقات نشان می دهند هرچه به آموزش و یادگیری در این دوران طلایی كه ظرفیت یادگیری دانش آموزان بالاست توجه شده واهمیت داده شود قدرت  یادگیری بالا رفته و بنیان های عمیق یادگیری در دانش آموزان ایجاد می گردد چرا كه با این فعالیت ها ارتباطات نورون ها و سیناپس های عصبی افزایش یافته و تعداد آنها بیشترخواهد شد.     زمان ثبت نام پایه اول ابتدایی


وی در خصوص زمان ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی آینده نیز گفت: ثبت نام در دوره ابتدایی فقط در پایه اول انجام می پذیرد و دانش آموزان سایر پایه ها به طور خودكار ثبت نام می شوند و نیازی به مراجعه والدین به مدارس نیست.

 دیمه ور با اشاره به اینكه ثبت نام این عزیزان از ابتدای خرداد ماه 95 آغاز می شود گفت: با تدبیری كه اندیشیده شده خانواده های در هنگام مراجعه به مدرسه برای ثبت نام فرزندشان ضمن دریافت فرم سنجش بدو ورود برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان و سنجش وضعیت سلامتی این عزیزان  به مراكز سنجش معرفی می شوند.   لزوم اجرای طرح سنجش برای دانش آموز بدو ورود


وی با تاكید بر لزوم مراجعه به مراكز سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدارس گفت: نتایج این سنجش به عنوان یك مستند در اختیار مدیر، معلم مدرسه قرار می گیرد تا از این طریق بتوانند با توجه به توانایی و سرایط و تفاوتهای فردی دانش آموز جریان یادگیری او را مدیریت كنند.

وی با تاكید بر لزوم ارتباط اولیاء دانش آموزان با مدارس گفت: به دلیل ضرورت ارتباط مؤثر و سازمان یافته خانواده های محترم با مدرسه و معلم و مدیر یك دوره آموزشی در حد 6 جلسه پیش بینی شده است كه بخشی از آن در شهریورماه و بخشی در مهرماه برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه ضروری است خانواده ها در جریان شیوه های یادگیری قرار گیرند، یادآور شد: بعضی از مداخلاتی كه از سر دلسوزی ممكن است در جریان یادگیری فرزندان توسط والدین صورت پذیرد مغایر با آنچه باشد كه در مدرسه در حال انجام است لذا لازم است اینها در جریان تعلیم و تربیت با هم هماهنگ باشند.
ارزشیابی کیفی و توصیفی
 
وی با اشاره به اجرای ارزشیابی كیفی و توصیفی از فعالیت های دانش آموزان گفت: پدیده بسیار ارزشمندی درنظام آموزشی ما وجود دارد كه به نام ارزشیابی كیفی و توصیفی یعنی دانش آموز در طول سال تحصیلی لحظه به لحظه حضورش در مدرسه و حتی در خانه مورد توجه قرار می گیردو احیانا مشكلات یادگیری اگر وجود داشته باشد مورد بررسی قرار می گیرد و بازخورد داده می شودو خیلی مهم است كه خانواده  ها  با معلمین در ارتباط باشند تا بتوانند این بازخورد را دو طرفه كنند و این امر كمك زیادی خواهد نمود به یادگیری بویژه در پایه اول .
 
وی با تاكید بر اینكه هیچ سرمایه گذاری پایدار تر و بهتر از سرمایه گذاری روی آینده فرزندان نیست، خواستار مشاركت بیشتر خانواده ها به منظور ارتقاء سطح فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شده و افزود:  خوشبختانه خانواده ها این هوش و ذكاوت را دارند كه بر روی آینده فرزندانشان سرمایه گذاری كنند.     جشنواره گلستان خوانی برای اولین بار


دیمه ور همچنین با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره گلستان خوانی برای اولین بار در كشور توسط آموزش و پرورش فارس گفت: هدف از اجرای برنامه گلستان خوانی در دوره ابتدایی برابر با جهت گیری هایی كه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است و اصولا تعلیم وتربیت همه دنیا نیز بر آن تاكید دارند ایجاد چند مهارت اساسی در دانش آموزان است كه وظیفه آموختن این مهارت ها به دانش آموزان به مدارس واگذار شده است .
 
 وی درتشریح این مهارت ها گفت: از جمله مهمترین این مهارت ها مهارت خواندن ، مهارت نوشتن ، مهارت خوب سخن گفتن و مهارت حساب كردن است  كه خوشبختانه این جشنواره برای اولین بار در استان فارس زادگاه سعدی برگزارمی شود كه براساس برنامه ریزی های انجام شده تمام دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی (حدود 200 هزار دانش آموز) هدف برنامه در استان بوده اند .

دیمه ور افزود : اجرای این جشنواره  با دوره های آموزشی كه برای معلمان و مدیران برگزار شده و تربیت مدرسی كه صورت گرفته و برگرفته از متون نغز و زیبایی كه وجود دارد و بعضا به صورت نظم ، نثر و حتی تاتر و نمایش های عروسكی و با خلاقیت های دانش آموزان همراه است .
 
وی با بیان اینكه گلستان سعدی از نظرما متنی تربیتی و 100 درصد ایرانی است  گفت: خوشبختانه یكی از ویژگی های مبرّز اندیشمندان و ادبای فارسی زبان تسلط كامل به قران كریم بوده است ضمن اینكه این اثر متنی است كه فارسی اصیل را ترویج می كند لذا این اقدام به نوعی ترویج زبان و ادبیات فارسی در راستای اهداف دوره ابتدایی است كه از نظر ما اولویت یك فعالیت های آموزش ابتدایی است .

وی با اشاره به اینكه روخوانی گام اول است وبایستی فهم صورت پذیرد و تفهیم و تفسیر لغات و نهایتا ارائه آن مد نظر است، گفت: دانش آموزی كه با اعتماد به نفس و با تسلط كامل بر مفاهیم و معانی به صورتی شیوا در جمع برنامه اجرا می كند به حد اعلایی از یادگیری و اعتماد به نفس رسیده است و از این حیث بسیار امیدواریم كه بتوانیم این امر را توسعه داده و در سایر دوره های تحصیلی نیز اجرا نماییم .

دیمه ور افزود: آمیخته شدن زبان زیبای فارسی با زبان ها و جملات غیر ایرانی بخصوص در فضای مجازی یكی از مشكلات فعلی جامعه ماست و بسیاری از جملات و كلمات ناب و پر معنا و ارزشمندی كه از گذشته هایی دور مورد استفاده بوده كم كم  از خاطره و ذهن مردم رفته لذا این اقدامات  می تواند گامی مؤثر باشد برای اینكه دوباره برگردیم به آن داشته ها و میراث سنگین زبان فارسی .
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن