تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819457444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبخت: دولت از طرح‌های تاثیرگذار فرهنگی حمایت می‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نوبخت: دولت از طرح‌های تاثیرگذار فرهنگی حمایت می‌كند
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور گفت: دولت تدبیر و امید حمایت از طرح های تاثیر گذار فرهنگی را در اولویت برنامه كاری خود قرار داده است .
آفتاب : «محمد باقر نوبخت» چهارشنبه شب در حاشیه آئین یاد روز سعدی در شیراز به خبرنگاران گفت: در استان فارس كه مهد تمدن و زادگاه مفاخر بزرگ ادبی ایران اسلامی است از هر پروژه ای كه به اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی كمك كند مورد حمایت جدی قرار خواهد گرفت. 


وی بر اختصاص اعتبارات ویژه به استان فارس بمنظور تكمیل طرح های فرهنگی در دست اجرا در این استان تاكید كرد و قول مساعد داد كه زیربناهای فرهنگی فارس به ویژه شهر شیراز شهر حافظ و سعدی و سومین حرم اهل بیت (ع) تقویت شود.


نوبخت این را هم اضافه كرد كه استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان و من به عنوان نماینده دولت به مردم متمدن و فرهنگ دوست فارس و شیراز قول می دهیم كه آنچه برای اعتلای این فرهنگ در استان فارس و شهر شیراز نیاز است را محقق نمائیم.


 توجه به اندیشه های ژرف بزرگان رهگشاست 


معاون رئیس جمهوری همچنین با اشاره به همزمانی دو رویداد بزرگ در تاریخ ایرانی و اسلامی كه مقارن شده با یاد روز سعدی و میلاد مبارك امام علی(ع) افزود: بدون شك این مناسبت ها فرصت مغتنمی است كه به اندیشه های ژرف این بزرگان كه راهگشا می باشد نیز توجه عمیق تری داشته باشیم.


نوبخت اظهار داشت : امام علی(ع) با جا گذاشتن نهج البلاغه درس انسانیت را به ما آموخت و شاعران بلند آوازه ای چون سعدی و حافظ هم با آثار گرانبهای خود راه بهتر زیستن و زندگی كردن در كنار یكدیگر را به جامعه بشری ارزانی داشتند.


وی ادامه داد: بنابراین در برهه كنونی بیش از هر زمان دیگر برای رجوع به فرهنگ ایرانی و اسلامی نیازمند اسوه هایی هستیم تا از آثار آنها برای اعتلای زندگی استفاده كنیم.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور در پایان تصریح كرد: تلفیق فرهنگ ایرانی اسلامی نشانگر چهره ای از مباحث فرهنگی این سرزمین است كه در این راستا استفاده از آموزه های بزرگان فرهنگی و دینی می تواند تاثیر فراوانی بر زندگی ما داشته باشد.


به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی روز چهارشنبه یكم اردیبهشت برای شركت در آئین یاد روز سعدی شیرازی به شهر شیراز سفر كرده بود.






تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن