تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه کشاورزی در استان قزوین با محور دانش بنیان صورت گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندارقزوین؛
توسعه کشاورزی در استان قزوین با محور دانش بنیان صورت گیرد

قزوین


شناسهٔ خبر: 3603798 - چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
استانها > قزوین

قزوین- استاندار قزوین گفت: برای رسیدن به تولید و اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی باید توسعه کشاورزی در قزوین با محور دانش بنیان با کمک دانشکده های کشاورزی صورت گیرد. به گزارش خبرنگار مهر، نشست رئیس و کارشناسان و اعضاء هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس تهران و کارشناسان کشاورزی و اسنتاندار قزوین روز چهارشنبه در سالن باغستان قزوین برگزار شد. در این نشست تخصصی که با حضور نیاز علی ابراهیمی پاک رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین حضور داشتند در خصوص ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشکده کشاورزی تهران و سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات استان تبدال نظر شد. فریدون همتی در این جلسه گفت: تولیدات بخش کشاورزی باید صادرات محور باشد و در توسعه این بخش نیز استفاده از شرکت های دانش بنیان در اولویت قرار گیرد. همتی بیان کرد: دشت قزوین از ظرفیت های بی نظیری برخوردار است که اگر با نگاه علمی بتوانیم بهره برداری از آن را افزایش دهیم قادریم ضمن کسب سود بیشتر در این بخش به اشتغال و اقتصاد مقاومتی هم کمک کنیم. استاندار قزوین یادآورشد: دشت قزوین در تامین امنیت غذایی استان و کشور نقش ارزنده ای دارد و دانشکده کشاورزی تربیت مدرس تهران با داشتن اساتید برجسته اگر بتواندبا وضعیت استان بیشتر اشنا شود و راه کارهای عملی و علمی برای بهینه سازی تولید داشته باشد استقبال می کنیم. وی اضافه کرد: آب برای استان یک مسئله اساسی در حوزه کشاورزی است و با محدودیت منابع زیرزمینی متاسفانه استفاده بی رویه از این منابع موجب شده کشاورزی آینده دشت دچار چالش شود و امروز با 800 میلیون مترمکعب کسری آب مواجهیم که نگران کننده است.

استاندار بیان کرد: به نظر می رسد بهره برداران هنوز تهدید جدی کمبود آب را حس نکرده اند که باید فرهنگ سازی شود و نگذاریم این منابع محدود اما ارزشمند به سادگی مصرف شود و آیندگان را با چالش مواجه کنیم. وی گفت: بهره وری در شرایط موجود در حوزه عملکرد در واحد سطح اقتصادی نیست و باید تلاش کنیم با اصلاح الگوی کشت، آموزش های تخصصی، توسعه مکانیزاسیون و استفاده از دانش های نوین و اساتید این حوزه ضمن افزایش راندمان کار به کاهش هزینه ها هم کمک کنیم. استاندار یادآورشد: نبود صنایع تبدیلی و نداشتن پشتیبانی فنی و ضعف در بازاریابی نیز از جمله مشکلات بخش کشاورزی است و اگر بخواهیم تحولی در تولید و صادرات کشاورزی ایجاد شود و بتوانیم شعار امسال را در اقتصاد مقاومتی عملیاتی کنیم باید ضمن رفع موانع و مشکلات موجود به سمت کشاورزی نوین حرکت کنیم. دشت قزوین محیط آزمایشگاهی دانش پژوهان شود همتی گفت: به مسئولان دانشکده کشاورزی تربیت مدرس پیشنهاد می کنیم از ظرفیت دشت قزوین برای اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی استفاده کنند تا بهره وری کشاورزی قزوین را ارتقاء دهند و در این زمینه آماده همه گونه همکاری هستیم. وی اضافه کرد: باید ارزش آفرینی های رادیکال در بخش کشاورزی ایجاد کنیم تا بتوانیم برای بازار۳۰ میلیون نفری مصرف که در اطراف استان وجود دارد بخوبی استفاده کنیم. استاندار تصریح کرد: باید بتوانیم دانش را وارد مزرعه کرده و از آن برای ارتقاء بهره وری استفاده کنیم و در این راه ارتباط تنگاتنگ دانشکده کشاورزی تهران با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی قزوین برای اجرای طرح های علمی و نوین ضروری است.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن