تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816695960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب ملی «فتاح» در یاسوج رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با حضور مسئولان استانی؛
کتاب ملی «فتاح» در یاسوج رونمایی شد

رونمایی از کتاب فتاح


شناسهٔ خبر: 3603291 - سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
استانها > کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- کتاب ملی «فتاح» خاطرات دکتر فتاح محمدی از اسارتگاههای رژیم بعثی عراق و در یاسوج رونمایی شد. به گزارش خبرنگار مهر، آیین رونمایی از این کتاب که از تولیدات حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد است و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده، با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار استان، رئیس دفتر هیئت نظارت استان، مدیر مطالعات پایداری اموراستانهای حوزه هنری کشور و جمعی از مدیران، آزادگان و ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. کهگیلویه و بویراحمد معدن خاطرات دفاع مقدس است سرپرست حوزه هنری استان در ابتدای این آیین با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد سرزمین حماسه هاست، گفت: نام مردم استان در طول تاریخ با حماسه ها عجین شده است. شریف اسلامی افزود: تاریخ این دیار سرشار از ظلم ستیزی، شجاعت، دلاوری و غیرت مردمان این دیار بوده است. وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس هم مردم کهگیلویه و بویراحمد جزء اولین گروههای بودند که به امامشان لبیک گفتند و در دفاع مقدس حضور یافتند و حماسه ها آفریدند.

اسلامی تصریح کرد: این استان معدنی عظیم و بزرگی از خاطرات دفاع مقدس است که اگر چه دیر کشف شده اما کتابهای پایی که جاماند و فتاح نشان داد که عیار این معدن بالاست. سرپرست حوزه هنری استان اظهار کرد: با این حال به اندازه این ظرفیتها هنوز شاهد استخراج داشته های این معدن نبوده ایم و بسیاری از خاطرات هنوز درون سینه ها نهفته مانده است. وی رویکرد مهم حوزه هنری را تولید آثار فاخر در زمینه ادبیات شفاهی انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: تولید کتاب فتاح در این راستا انجام شده و سه کتاب دیگر نیز در دست گردآوری و چاپ است. اسلامی ابراز امیدواری کرد با تولید کتب خاطرات رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس، برگ های زرین دیگری بر دفتر افتخارات و عزت مردم این استان افزوده شود. رشادت های مردم استان در قالب هنر ارائه شود فرمانده سپاه فتح هم در این آیین چاپ و انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس را یکی دیگر از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

سردار یدالله بوعلی ظهر گفت: رزمندگان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی مجاهدت و رشادت‌های فراوانی از خود به یادگار گذاشتند که این رشادت‌ها در قالب هنر برای مردم و نسل بعد از جنگ به نمایش گذاشته می‌شود. وی بیان کرد: ارائه چندین اثر ملی در حوزه ادبیات پایداری در استان کار ارزشمندی است و بستر و زمینه‌های لازم برای برای ارائه آثار در حوزه ادبیات پایداری در استان فراهم است. فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر چه بیشتر در حوزه دفاع مقدس آثار ارائه شود در اجلاسیه شهدای استان حرف بیشتری برای گفتن داریم. حماسه پدخندق نیاز به مستندسازی بیشتری دارد مدیر دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری امور استان‌های حوزه هنری هم در این آیین گفت: کتاب فتاح روایت خاطرات فتاح محمدی یکی از آزادگان جنگ تحمیلی است که از جنس ادبیات شفاهی و داستانی فاخر، خوانا و جذاب از دوران اسارت این آزاده است. محمد قاسمی‌پور همچنین با اشاره به رشادتهای مردم این استان در دروان دفاع مقدس اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند این قطعنامه به این دلیل از سوی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شد که برخی از جنگ خسته شده بودند که پایداری رزمندگان در آخرین روزهای جنگ تحمیلی در تیرماه ۶۷ باطل کننده این ادعای غلط است.

وی بیان کرد: مجاهدت‌های رزمندگان در آخرین روزهای جنگ تحمیلی که به‌نام حماسه پدخندق نام‌گذاری شده نیاز به مستندسازی بیشتری دارد و انتظار می‌رود نویسندگان ادبیات پایداری در این خصوص آثار بیشتری تولید کنند. قاسمی پور همچنین گفت: در ماه‌های آینده سومین اثر ملی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه دفاع مقدس به‌نام کتاب مقاومت خندقیان نوشته فتحعلی بزرگمهرنژاد از تولیدات حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود. اسارت یک دانشگاه بود راوی کتاب فتاح هم در این آیین گفت: اسارت با همه محدودیت ها و سختی هایش یك دانشگاه عمومی بود.

فتاح محمدی افزود: در این دانشگاه هر كس به میزان تلاش و انگیزه ای كه داشت از این دانشگاه استفاده می كرد. وی بیان كرد: آن چیزی كه در دوران اسارت و زندان های مخوف را مدیریت می كرد،اهداف و چشم انداز بلندی بود كه اسرا برای خود تدوین كرده بودند. محمدی از نقش شهید ابوترابی در حفظ روحیه و همدلی آزادگان سخن گفت و اظهار کرد: شخصیت برزگی مانند شهید ابوترابی فرد در دوران اسارت فرماندهی این مدیریت را به عهده داشت.

محمدی افزود: اگر چه امروز جنگ و اسارت نیست، اما جبهه های زیادی از جمله خدمت به مردم، نشر فرهنگ دفاع مقدس،مبارزه با جنگ نرم دشمن و حفاظت از دستاورده های انقلاب تكلیف هر كس را مشخص كرده است. همچنین در این آیین رئیس دفتر هیئت نظارت کهگیلویه و بویراحمد نیز با تمجید از کتاب فتاح بر گسترش و افزایش تولید چنین کتبی تاکید کرد. حجت الاسلام و المسلمین خرم روز اظهار داشت: چاپ چنین کتابهایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است. به گزارش خبرنگار مهر، اجرای پرفورمانس انقلاب، اجرا سرود و تئاتر توسط آزادگان دفاع مقدس استان و... از دیگر برنامه های این آیین بود.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن