تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805421820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش شبکۀ ان‌بی‌سی از سفر اوباما به ریاض


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: گزارش شبکۀ ان‌بی‌سی از سفر اوباما به ریاض بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: همزمان با سفر این هفته «بارک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به عربستان، مساله نقش احتمالی عربستان در حمایت از هواپیماربایان مسوول حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا بار دیگر مطرح شده است.

به نوشته  شبکه خبری «NBC»، مساله نقش احتمالی عربستان در این حملات، همزمان با تلاش های جدید برای مشخص شدن 28 صفحه از گزارش 838 صفحه ای کنگره درباره وخیمترین حمله تروریستی در خاک آمریکا مطرح شده است. این 28 صفحه بصورت اسنادی محرمانه در اتاقی امن در زیرزمین کنگره آمریکا نگهداری می شود و در حالی که اعضای کنگره امکان مطالعه آن را دارند، همچنان جزو اسناد طبقه بندی شده محسوب می شوند. تاکنون هویت هواپیماربایان و این مساله که دو نفر از آنها پس از ورود به لس آنجلس، به سان دیاگو عزیمت کردند و با اقامت در آنجا، اقدام به یادگیری زبان کردند، برای همگان آشکار است.
بر اساس بخشی هایی از گزارش منتشر شده، این 28 صفحه ابعاد بیشتری از منابع مالی و ارتباطات منابع حامیان خارجی هواپیماربایان حمله 11 سپتامبر و حامیان خارجی احتمالی برخی از آنها را روشن خواهد کرد. «باب گراهام» سناتور سابق آمریکایی در مصاحبه با برنامه «60 دقیقه» شبکه خبری CBS گفت، دشوار می توان باور کرد 19 نفر از افرادی که به زبان انگلیسی صحبت نمی کردند و بیشتر آنها هیچ گاه ددر گذشته ر آمریکا زندگی نکرده بودند و حتی تحصیلات در حد دبیرستان نداشتند، بتوانند بدون حمایتی از داخل آمریکا در حملاتی به این ابعاد نقش داشته باشند. گراهام که سابقه ریاست کمیته منتخب سنا را در زمینه امور اطلاعات امنیتی و ریاست تیم تحقیقاتی مشترک هر دو حزب اصلی آمریکا در کارنامه دارد، خواستار انتشار 28 صفحه مذکور است و در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه گفت وی معتقد است که برخی منابع دولتی در حمایت از عاملان این حمله نقش داشته اند. کاخ سفید می گوید مدیر امنیت ملی آمریکا امیدوار است که روند بازنگری این پرونده تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد، اما به گفته گراهام با استناد بر اظهارات یکی از مقام های ارشد دولت اوباما گفت این مساله ممکن است ماه آینده یا در دو ماه آینده انجام گیرد.
کاخ سفید هنوز این ضرب الاجل زمانی را تایید نکرده و حتی از تایید این که اوباما این 28 صفحه را خوانده باشد، خودداری کرده است. «جاش ارنست» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در باره اینکه آیا مساله حمایت عربستان از هواپیماربایان در سفر اوباما مطرح خواهد شد یا نه، ابراز بی اطلاعی کرد و گفت کمیته حقیقت یاب 11 سپتامبر تاکنون بدقت چنین امکانی را بررسی و آن را تکذیب کرده است.
ارنست هفته گذشته به نقل از گزارش کمیته 11 سپتامبر گفت: عربستان از مدتها قبل منبع اصلی تامین مالی این حمله قلمداد می شود. اما تاکنون شاهدی دال بر نقش دولت یا مقام های ارشد عربستان در تامین مالی این حمله بدست نیامده است. بسیار بعید به نظر می رسد که صفحات محرمانه گزارش 11 سپتامبر قبل از سفر اوباما به عربستان منتشر شوند.
دیدار اوباما از عربستان در حالی انجام می گیرد که مقام های ارشد دولت آمریکا، روابط عربستان و آمریکا را پیچیده و دشوار توصیف کرده اند.
این سفر چهارمین دیدار اوباما از عربستان است و گفته می شود در آن روابط دوجانبه و برخی مسائل از جمله موضوع مداخله عربستان در جنگ یمن بررسی خواهد شد. اوباما همچنین در روزهای آتی سفری به لندن خواهد داشت که انتظار می رود وی در این سفر بار دیگر بر حمایتش از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تاکید کند. 5252

کلید واژه ها: عربستان - 11 سپتامبر -




سه شنبه 31 فروردین 1395 - 15:24:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن