تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت بحران خوزستان مردود شد / مسئول سد دز عالی عمل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مدیریت بحران خوزستان مردود شد / مسئول سد دز عالی عمل کرد
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عملکرد مدیریت بحران و هلال احمر خوزستان را در سیلاب اخیر نامناسب خواند و گفت: مدیریت مدیریت بحران خوزستان در سیلاب اخیر خوزستان مردود است.
به گزارش نامه‌نیوز، صید عیسی دارایی در تشریح اقدامات انجام شده برای حادثه سیلاب اخیر خوزستان گفت: سیل ایجاد شد در طول قرن اخیر  بی‌سابقه بوده و آب بسیار زیادی وارد سد دز شد که تدبیر مدیریت این سد و عملکرد کارکنان آن در این سیل قابل تقدیر است.


وی ادامه داد: متاسفانه این سیل خساراتی را به بخش‌های کشاورزی و تاسیسات شهری وارد آورده  اما مهمترین آسیب‌های این سیل به منازل و مکان‌هایی وارد آمده که در حریم رودخانه‌ها ساخته شده و این ساخت و سازهای غیر تدبیرانه آسیب رسان شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها و مسیر سیلاب بسیار خطا بوده و سازمان بازرسی باید ورود پیدا کند که این ساختمان‌ها با چه مجوزی اقدام به ساخت کرده‌اند و چرا برخی در لبه آب این اقدامات را انجام داده‌اند که حالا دچار مشکل شوند.

دارایی همچنین با بیان اینکه در این حادثه سد کرخه پذیرش آب لازم را داشته و بیشتر سیلاب‌ها از لرستان وارد خوزستان شده است، گفت: اگر در این حادثه عظیم سد کرخه، لارود و دز وجود نداشت شاهد فاجعه بسیار بزرگی در سطح استان خوزستان بودیم که خوشبختانه این حادثه به لطف الهی و عملکرد مناسب برخی مسئولان و همکاری مردم مهار شد و شاهد خسارت‌های جبران ناشدنی نبودیم.

وی به عملکرد دستگاه‌های امداد رسان، هلال احمر و مدیریت بحران نیز اشاره کرد و افزود: واحدهای امدادرسان و کمک رسان ضعیف عمل کردند و حتی در اندیمشک هلال احمر تا 48 ساعت اولیه ورود نیافت؛ هلال احمر خوزستان و مدیریت بحران در این حادثه نمره قبولی نخواهند گرفت و کمبود تجهیزات این دستگاه‌های امدادی در این حادثه مشهود بود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان ذیربط باید به فکر رفع کمبودها و تجهیز امکانات هلال احمر بپردازند؛مسئولان بحران استان هم فعالیت چشمگیری  نداشتند و عملکرد آنها قابل قبول نبود اما اطلاع رسانی به مردم در این حادثه مناسب انجام گرفت.

دارایی خاطرنشان کرد: برای هلال احمر که کار سنگینی را در بحران‌‌ها به دوش دارد باید از افراد باتجربه استفاده کرد و برنامه‌ریزی و تجهیزات دقیق مورد لحاظ قرار گیرد؛ همه مسئولان باید در فکر تجهیز و تقویت هلال احمر کشور باشند.


منبع: تسنیم


۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن