تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812923015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف کیسه های پلاستیکی الویت سازمان محیط زیست


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزی خبر: معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست حذف کیسه های پلاستیکی از چرخه مصرف را از مهمترین برنامه های این سازمان در سال 95 برشمرد .
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، سعید متصدی درمصاحبه با خبرنگاران با تاکید براینکه ترکیبات موجود در کیسه های یک بار مصرف سرطانزاست از مردم خواست از قرار دادن نان مصرفی خود داخل این نوع کیسه ها خودداری کنند .
وی با اشاره به اینکه از 50 درصد کیسه های پلاستیکی فقط یک بار استفاده می شود افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به زودی دستورالعمل مربوط به حذف کیسه های پلاستیکی را از چرخه مصرف و جایگزین کردن کیسه های زیست تجزیه پذیر را ابلاغ می کند .
متصدی از اینکه بخش های عمده ای از تالاب انزلی پوشیده از زباله از جمله کیسه های پلاستیکی است ابراز تاسف کرد و گفت : این رویه با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی مغایر است و باید مردم بیش از پیش به موضوع محیط زیست توجه کنند .
وی همچنین به اهمیت مدیریت پسماند در استان های شمالی کشور اشاره کرد و افزود : سازمان حفاظت محیط زیست تا دو هفته آینده برنامه های اجرایی خود را برای مقابله با حجم فزاینده پسماند در این استان ها ارائه می دهد .
متصدی تولید روزانه پسماند در استان های شمالی کشور را 5 هزار و 392 تن اعلام کرد و گفت: کاهش مصرف مواد پلاستیکی، مدیریت توریست، کاهش میزان تولید زباله و تفکیک آن از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در طرح مدیریت پسماند در این استان هاست.
وی به آثار مخرب جنگ بر محیط زیست اشاره کرد و افزود: اثرات مخرب جنگ بر محیط زیست در حال حاضر در افغانستان و سوریه به وضوح دیده می شود و متأسفانه در دنیای کنونی شاهد تنازعاتی هستیم که به محیط زیست ضرر می رساند.
معاون محیط زیست، با بیان اینکه سالانه 17 میلیون هکتار جنگل در دنیا از بین می رود به فرارسیدن سوم اردیبهشت روز زمین پاک اشاره کرد و گفت : رویکرد اصلی امسال در روز زمین پاک، حفظ منابع گیاهی و زمین است .
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در کارنامه خود افتخار برنامه ریزی اجرای برنامه ها و رسیدن به هدف را دارد، گفت: در اوایل سال 92 برنامه کاهش آلودگی هوا ارائه و در دولت تصویب شد و این برنامه یکی از موفق ترین برنامه های ...
[ مشاهده متن کامل خبر حذف کیسه های پلاستیکی الویت سازمان محیط زیست در واحد مرکزی خبر ]

حذف کیسه های پلاستیکی الویت سازمان محیط زیست






سه شنبه ، ۳۱فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزی خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن