تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809978635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش های فنی و حرفه ای تقاضا محور و به روز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قائم مقام فنی حرفه ای کشور:
آموزش های فنی و حرفه ای تقاضا محور و به روز می شود

فنی حرفه ای


شناسهٔ خبر: 3602227 - دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
استانها > قزوین

قزوین- قائم مقام آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: به منظور ارتقاء مهارت فنی و حرفه ای، با تامین تجهیزات مدرن و به روز کردن دانش مربیان، ایجاد رشته های جدید و آموزشهای مهارتی تقاضا محور می شود. به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله رحمتی ظهر دوشنبه در مراسم معرفی مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین که در شهرصنعتی البرز برگزار شد اظهارداشت: مهمترین ماموریت ما اخلاق مداری و امانتداری در مسئولیتهای واگذار شده است تا بتوانیم تاثیرگذاری کارها را دوچندان کنیم. رحمتی بیان کرد: یکنواخت بودن آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی نمی تواند نیازهای مخاطب کنونی را تامین کند و با رشد لحظه ای تکنولوژی باید ما نیز در مراکز آموزشی خود را به روز کرده و با شرایط جدید هماهنگ شویم. وی اظهارداشت: در سه دهه گذشته اختراعات جدیدی در زمینه تکنولوزی های نوین رخ داده و اگر آموزش های مهارتی ما با این شرایط هماهنگ نباشد محکوم به شکست و نابودی است و هزینه های انجام شده به هدر خواهد رفت.

تغییرات آموزشی در راه است رحمتی تصریح کرد: برای موفقیت در کار در دوره جدید باید تغییرات جدی در روشهای آموزشی صورت گیرد که این کار باید از نو شدن تجهیزات و به روز شدن آنها آغاز شود. قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: روشهای آموزش فعلی جوابگوی نیازهای جامعه نیست و برای نمونه در بخش خودرو دیگر نمی توانیم با تجهیزرات کنونی که موتورهای قدیمی را تعمیر می کردیم کار کنیم و باید با موتورهای حودروهای جدید آشنا شویم که تامین این تجهیزات هزینه بر است. وی یادآورشد: تجهیرات کارگاهی باید به سمت آی تی و آی سی تی برود و از فضاهای مجازی و تکنولوزی روز بخوبی استفاده شود تا مخاطبان برای حضور در دوره ها رغبت نشان دهند و آن را نیاز روز بدانند.

آموزش عرضه محوری به سمت تقاضا محوری خواهد رفت رحمتی اظهارداشت:تاکنون آموزش های ما عرضه محور بوده اما باید به سمت تقاضا محوری حرکت کنیم تا اگر دانشجو و یا دانش آمزوی پس از تحصیل وارد جامعه شد بتواند با مهارتهایی که دارد برای خود شغلی ایجاد کند و دنبال پشت میز نشینی نباشد. وی بیان کرد: هر کاری در کشور نیازمند مهارت است و حتی مهارت های اجتماعی لازمه زندگی کنونی است لذا در دوره جدید به جای آموزشهای عرضه محور در گذشته که مخاطب مجبور به انتخاب رشته های موجود بود امروز دیگر باید به سمت آموزش های تقاضا محور برویم تا بر اساس نیاز بازار بتوانیم آموزش ها را تنظیم و اجرایی کنیم. تنظیم کارگاه بر اساس آمایش سرزمین رحمتی گفت: آموزش ها باید بر اساس اطلس کشور و سند آمایش سرزمین باشد و مربیان نیز با به روز کردن دانش خود برای انتقال درست و مناسب مهارتهای عصر جدید به مخاطبان با جدیت وارد صحنه شوند. وی اضافه کرد: آموزش مستمر مربیان و به روز شدن آنها باید در دستور کار باشد و هر دو سال مربیان نیز خود را به روز کرده و هماهنگ با تحولات جلو بروند.

برون سپاری آموزش ها به بخش خصوصی در اولویت است رحمتی تصریح کرد: با هدف چابک سازی دولت امسال برون سپاری برخی فعالیتها به بخش خصوصی در اولویت است تا زنجیره آمزوش توسط بخش غیردولتی اداره شود و در این راستا با تهیه استانداردهای آمزوی باید توسط یک متولی صورت گیرد تا نتیجه بخشی کارها بیشتر شود. وی افزود: آموزش توسط بخش خصوصی و آموزشگاهها و آزمون مهارت و سیاست گذاری و نظارت توسط بخش دولتی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید در فعالیتها عملیاتی شود. رحمتی از راه اندازی شورای هماهنگی کار به عنوان ایده ای جدید در کشور یاد کردو اظهارداشت: امیدواریم این تشکیلات در سطح کشور نیز اجرایی و عملیاتی شود.

در این مراسم با اهداء لوح تقدیر از خدمات شش ساله سید محمد حسینی تجلیل و منصور جلیلوند به عنوان مدیرکل جدید فنی و حرفه ای استان قزوین منصوب شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن