تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803869970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ حق توقف پاركينگ عمومي 30 در‌صد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نرخ حق توقف پاركينگ عمومي 30 در‌صد افزايش يافت
پس از افزايش نرخ كرايه‌ها در شبكه حمل و نقل عمومي و مطرح شدن دريافت عوارض از برخي معابر شهري، حال نوبت به افزايش 30 درصدي نرخ حق توقف پاركينگ عمومي شهر تهران رسيده. بر اين اساس بايد مشخص شود كه قطار افزايش نرخ‌ها توسط شوراي پايتخت در كدام ايستگاه متوقف خواهد شد.
نویسنده : بيژن يانچشمه 


همواره به‌دليل افزايش ورود خودروهاي نو به معابر پايتخت و كمبود فضاي پارك در معابر حاشيه‌اي و معابر شهري و ظرفيت محدود پاركينگ‌‌ها، روزانه ميليون‌ها ليتر سوخت و زمان‌هاي بسياري براي يافتن جاي پارك به هدر مي‌رود كه اين موضوع علاوه بر نابساماني و افزايش بار ترافيك سبب افزايش آلودگي هوا نيز مي‌شود. اوايل سال گذشته يكي از كارشناسان حمل و نقل و ترافيك شهرداري از كمبود يك ميليو‌ن فضاي پارك در پايتخت خبر داده بود كه موضوع با توجه به افزايش شماره‌گذاري خودرو‌هاي جديد به بيش از اين ميزان افزايش يافته است. لازم است مسئولان براي جبران كمبود فضاهاي پاركينگ و فضاي پارك حاشيه‌اي دست به كار عملياتي شوند.
 
افزايش 30 درصدي نرخ حق توقف پاركينگ‌هاي عمومي
روز گذشته در دويست و پنجاه و يكمين جلسه شورا ، اعضاي شورا با افزايش نرخ حق توقف پاركينگ‌هاي عمومي شهر تهران متناسب با نرخ تورم سالانه موافقت كردند. تا نرخ حق توقف در ازاي دو سال 30 درصد افزايش يابد. رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شورا در توضيح اين لايحه گفت: همانطور كه مي‌دانيد حق توقف پاركينگ‌هاي عمومي شهر تهران دو سال است ثابت بوده و هيچ افزايشي نداشته است.
احمد دنيا مالي افزود: در اين راستا ما پاركينگ‌ها را در سه محدوده قيمت‌گذاري كرديم كه شامل محدوده داخل طرح ترافيك، محدوده زوج و فرد و خارج از محدوده زوج و فرد مي‌باشد و در اين دسته‌بندي نرخ توقف در محدوده طرح گران‌تر و خارج از محدوده زوج و فرد ارزان‌تر ديده شده است.
رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل اضافه كرد: پاركينگ‌ها همچنين از نظر مسقف بودن و غيرمسقف بودن نيز دسته‌بندي مي‌شوند كه پاركينگ‌هاي مسقف نرخ بالاتري خواهد داشت.
 همچنين مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز گفت: موضوعي كه در اين باره مطرح است اين است كه ساخت پاركينگ‌ها يك موضوع دو‌طرفه است يعني اگر نرخ حق توقف‌ها را افزايش دهيم براي سازنده پاركينگ‌ها توجيه اقتصادي دارد ولي مردم استقبال نمي‌كنند و اگر هم نرخ‌ها را افزايش ندهيم گرچه مردم استقبال مي‌كنند ولي براي سازند‌گان توجيه اقتصادي ندارد.
در ادامه جلسه سيد‌جعفر تشكري‌هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: در حال حاضر هزينه ايجاد يك فضاي پاركينگ در جنوب شهر بالغ بر 50 تا 60 ميليون تومان است در حالي كه در شمال شهر اين رقم به 90 ميليون تومان هم مي‌رسد.  وي افزود: اين در حالي است كه يكي از مشكلات اساسي در ايجاد ترافيك گردش بي‌مورد خودروها براي پيدا كردن جاي پارك است كه بعضاً يك لاين خيابان را نيز اشغال مي‌كنند. در اين شرايط چه اشكالي دارد كه سازندگان پاركينگ‌ها در برابر خدماتي كه ارائه مي‌كنند بهايي را دريافت كنند.
سر‌انجام اين طرح با پيشنهاد‌هاي ارائه شده به رأي گذاشته شد و اعضاي شورا به اتفاق با آن موافقت كردند و اين لايحه به تصويب رسيد.
  
مكانيزه كردن و حذف دريافت پول در پارك حاشيه‌اي
چندي پيش معاون شهردار تهران از اجراي طرح مكانيزه پارك حاشيه‌اي در پايتخت و حذف نقدينگي به پاركبان‌ها طي نيمه نخست سال جاري خبر داد و افزود: در اين طرح رانندگان تنها مشخصات خودروي خود را از طريق پاركبان‌ها به مركز مخابره مي‌كنند و زمان توقف هر خودرو نيز در فضاي پارك از اين طريق مشخص خواهد شد. در نهايت هم مالكان خودروها هزينه پارك خودرو را از طريق حساب شهروندي پرداخت خواهند كرد.
سيدجعفر تشكري هاشمي با اشاره به اينكه توقف غيرمجاز در فضاي پارك حاشيه‌اي تخلف تلقي مي‌شود، گفت: در صورتي كه هزينه پارك حاشيه‌اي از طريق حساب شهروندي پرداخت نشود، تصوير خودروي متخلف به پليس ابلاغ خواهد شد و اعمال قانون از اين طريق صورت مي‌گيرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن