تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815488487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باران در خراسان رضوی موجی از حادثه ایجاد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طی روز گذشته؛
باران در خراسان رضوی موجی از حادثه ایجاد کرد

سیل


شناسهٔ خبر: 3599581 - شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
استانها > خراسان رضوی

مشهد- بارش های سیل آسا در طی روز گذشته همزمان با مناطق غربی و جنوبی کشور در خراسان رضوی نیز موجب خسارات فراوان به کشاورزان و ساکنان روستائی شد و موجی از حادثه ایجاد کرد. به گزارش خبرنگار مهر، تغییرات جوی که از روز گذشته علاوه بر استان های غربی و جنوبی کشور استان های شمال شرق و خراسان رضوی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است روز جمعه شدت گرفت و بسیاری از روستاها و محور های مواصلاتی و ارتباطی را در محاصره سیل قرار داد. مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در گفت و با مهر با اشاره به آماده باش کامل نیروهای امداد رسان در سطح استان اظهار کرد: بارش های سیل آسای روز گذشته و جاری شدن سیلاب محور تربت جام-فریمان را به محاصره خود درآورد که این پدیده موجب ایجاد حادثه برای تعدادی از خودرو های عبوری شد. سید مجتبی احمدی بیان کرد: روز گذشته شدت سیلاب در این محور موجب واژگونی دو دستگاه خودروی عبوری مدل ۲۰۶ و همچنین یک دستگاه خودروی مدل زانیا شد که با حضور به موقع امدادگران جان حادثه دیدگان این خودرو ها از مهلکه نجات داده شد. امداد رسانی به شهروندان درگز احمدی همچنین با با بیان اینکه سیلاب در روز گذشته تعداد ۱۰ واحد مسکونی را در شهرستان درگز دچار آبگرفتگی کرد به مهر گفت: در این راستا به تعداد ۱۵ خانواده سیل زده امداد رسانی شد. وی بیان کرد: تعداد پنج تیم امداد و نجات روز گذشته با استفاده از تجهیزات لازم از جمله موتور پمپ در تخلیه سیلاب از منازل مسکونی شرکت داشتند. سیلاب روستاهای تربت جام را به محاصره درآورد مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همچنین از محاصره درآمدن و وارد شدن خسارات فراوان به روستاهای تربت جام خبر داد و گفت: بارش های روز گذشته روستاهای«باغ سنگان علیاء» و همچنین «خرم اباد» را فرا گرفت و تعدادی از خانواده های ساکن در این روستاها را دچار حادثه کرد.

وی افزود: جاری شدن سیل در این روستاها موجب شد تا تعداد ۱۶ نفر دچار حادثه شوند و تعداد پنج خانواده سرپناه خود را از دست بدهند. سیل در خوشاب به منازل مسکونی نفوذ کرد   مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همچنین از جاری شدن روان آب ها و سیلاب در روستای خوشاب از توابع شهرستان سبزوار خبر داد و گفت: در این روستا نیز بیش از سه واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که با اعزام تیم امداد و نجات نسبت به امداد رسانی و تخلیه آب توسط نجاتگران این جمعیت اقدام شد. خراسان رضوی در آماده باش کامل احمدی با بیان اینکه تمامی نیروهای این جمعیت در آماده باش کامل به سر می برند اظهار کرد: شهر های کلات، مشهد، قوچان، چناران، درگز، فریمان و سرخس در این رابطه از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و در معرض آسیب بیشتری قرار دارند. وی ادامه داد: سیلاب روز گذشته در «میامی» مشهد نیز موجب بروز خسارت شد و برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از سیل تعدادسه عملیات در راستای تخلیه اضطراری، اسکان و تغذیه انجام پذیرفت. احمدی یادآور شد: نیروهای امداد رسانی همچنین روز گذشته در قالب سه تیم و ۱۵ امداد گر ربرای کمک به حادثه دیدگان به جاده کلات و سیمان مشهد اعزام شدند. وی افزود: روستای «خرو علیاء» از جمله مناطقی بود که روز گذشته در جاده کلات برخی از منازل مسکونی آن دچار آبگرفتگی شدند. به گزارش خبرنگار مهر، بارش شدید تگرگ و باران شامگاه جمعه برای دقایقی موجب توقف خودرو ها در معابر و خیابان های مشهد شد و ضمن اخلال در زندگی شهروندان برق برخی از مناطق از جمله حرم مطهر رضوی را قطع کرد. بارش های دو روز گذشته در مشهد مقدس موجب بروز بیش از ۱۰۰ حادثه از جمله سقوط درخت، آبگرفتگی و سقوط اجسام و به محاصره درآمدن شهروندان بر اثر جاری شدن سیلاب در شهر شد. شدت تگرگ شامگاه جمعه در مشهد به حدی بود که موجب خسارت و از بین رفتن پرچم برافراشته گنبد طلایی حرم مطهر رضوی شد.     









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن