تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819206662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف لبنیات در سال 94 یک چهارم کاهش یافت/ مصرف شیرِ مردم کم شده، افزایش تولید اشتباه است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی درباره تعرفه بالای واردات محصولات لبنی به روسیه اظهار داشت: متاسفانه قیمت تمام شده محصولات لبنی در ایران نسبت به روسیه بالاتر بوده و با توجه به تعرفه های بالا برای صادرات به روسیه محصولات ما از قیمت رقابتی برخوردار نیستند که تنها راه موجود، کاهش تعرفه های روسیه است.

به گزارش تراز ،رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی درباره صحبت های معاون وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصولات لبنی مشترک بین ایران و آلمان با برند آلمانی به خبرنگار تراز گفت: ما از این موضوع اطلاعی نداشته و در این زمینه هیچ صحبت یا مشورتی با انجمن صنایع لبنی نشده است. وی درباره میزان صادرات محصولات لبنی در سال گذشته افزود: سال گذشته حدود 450 هزار تن و حدود 640 میلیون دلار صادرات محصولات لبنی به خارج از کشور داشتیم.
باکری درباره صادرات لبنیات در سال جاری خاطرنشان کرد: صادرات روتین ما به عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس عموما میزان معینی بوده و افزایش صادرات ما در سال جاری منوط به آغاز صادرات محصولات لبنی به روسیه است. وی در این باره بیان داشت: اگر کارخانجات ما موفق به رفع موانع صادرات به روسیه شوند، در سال جاری یک افزایش حداقل 500 تا 800 میلیون دلاری در صادرات خواهیم داشت.
دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی درباره تعرفه بالای واردات محصولات لبنی به روسیه اظهار داشت: متاسفانه قیمت تمام شده محصولات لبنی در ایران نسبت به روسیه بالاتر بوده و با توجه به تعرفه های بالا برای صادرات به روسیه محصولات ما از قیمت رقابتی برخوردار نیستند که تنها راه موجود، کاهش تعرفه های روسیه است. وی درباره عدم اتصال سوئیفت و وجود مشکل در تبادلات مالی ایران با سایر کشورها افزود: قطعا حل این مسائل در سهولت صادرات ما نقش مهمی دارند اما در شرایط حاضر مسئله اصلی ما نقل و انتقال پول نیست. باکری ادامه داد: بانک مرکزی ما در حال رایزنی و انجام توافقاتی با مقامات روس است، متاسفانه روسیه فقط با واحد پول خود معاملات را انجام میدهد که ارزش روبل نیز در حال حاضر به شدت در حال کاهش است که این خوشایند صادرکنندگان ایرانی نیست.
این فعال صنفی در ادامه خاطرنشان کرد: تقاضای داخلی کشور برای محصولات لبنی با توجه به کاهش قدرت خرید مردم به شدت افت داشته و در حال حاضر با مازاد 15 درصدی شیر خام روبه رو هستیم. وی درباره میزان کاهش مصرف محصولات لبنی در سال 94 افزود: گزارشات بانک مرکزی در این زمینه بسیار مایوس کننده بوده و طبق آن مصرف محصولات لبنی درسال 94 با کاهشی 22 درصدی مواجه بوده است.
باکری با اشاره به صحبت دامداران مبنی بر اعمال سیاست های کاهشی در تولید شیر خام تصریح کرد: در حال حاضر عرضه شیرخام در کشور بیش از تقاضا بوده و همین موضوع باعث کاهش قیمت مورد انتظار است. وی ادامه داد: الان 15 درصد شیرخام بیش از مصرف کشور تولید می شود که دامداران اگر بتوانند تولید خود را تا 15 درصد کاهش دهند عرضه و تقاضا متعادل خواهد شد. دبیر انجمن صنایع لبنی در خاتمه با انتقاد از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه وزارت کشاورزی برای سال 95 افزایش 500هزار تنی تولید شیرخام را برنامه ریزی و اعلام کرده است، این در حالی است که هیچ برنامه حمایتی برای افزایش مصرف خانوارها دیده نشده است.









زمانبندی انتشار: 28 فروردين 1395 - 09:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن