تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820127238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایندگان مالیاتی به اصلاحیه قانون مالیات‌های‌ مستقیم توجه کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نمایندگان مالیاتی به اصلاحیه قانون مالیات‌های‌ مستقیم توجه کنند
مدیر کل نظارت بر هیئت‌های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی کشور توجه به اصلاحیه قانون مالیات‌‌های مستقیم از سوی نمایندگان مالیات و هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی را مورد تأکید قرار داد.
به گزارش نامه‌نیوز،‌ عبدالعظیم عطایی در نشست «آشنایی با اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم» که شامگاه چهارشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم اجرای می‌شود و اظهار نامه های مالیاتی سال قبل مورد بازرسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی هدف از این کارگروه آموزشی را آماده نمودن نمایندگان هیئت حل اختلاف مالیاتی جهت تسریع در حسابرسی ها دانست و گفت: پرونده های معوقه پرداخت مالیاتی تعیین تکلیف خواهد شد تا حل و فصل اختلافات مالیاتی فعالان اقتصادی و هیئت مذکور انجام شود.

عطایی تصریح کرد: فرآیند سیستماتیک جمع آوری و ارزیابی بی طرفانه از سوی هیئت حل اختلاف مالیاتی و حرکت بر اساس معیارهای تعیین شده جهت رسیدگی به پرونده مودیان و یا ادعا یک بنگاه اقتصادی از مبانی مالیاتی در واقع تعریفی شفاف از حسابرسی است.

مدیر کل نظارت بر هیئت‌های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد: اگر صاحبان سرمایه به هیئت‌های حل اختلاف اعتماد کنند نیازی به بازرسی نخواهد بود و اگر بخواهند ادعاهای مالیاتی را با معیارها تعریف کنند باید افرادی بی‌طرف و عادل در حسابرسی مد نظر باشند.

وی عمده اختلاف اداره مالیاتی و بنگاه‌های اقتصادی را در حسابرسی‌های مالی دانست و گفت: حسابرسی‌ها تعاریف مختلفی دارد و در نوع مالی آن ملاک اصلی مقررات و قانون است.

عطایی با بیان اینکه ثبات نرخ تاثیری در مالیات ندارد، افزود: اجرای صحیح قانون ماهیت هزینه‌های واقعی و غیرواقعی باید بر اساس زمان و ‌مکان تشخیص داده شود و قانون گذار هزینه‌ای را می پذیرد که عرف آن را پذیرفته باشد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح دانش نمایندگان مالیات و هیئت های حل اختلاف مالیات گفت: از ابتدای امسال آشنایی با اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم انجام شده که دارای ۶۰ بند می باشد.

مدیر کل نظارت بر هیئت های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به بند اول قانون مالیات مستقیم، تصریح کرد: طبق این بند بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی همچون وزارت خانه ها و... دارای مجوز معافیت هستند.

عطایی با اشاره به ماده ۳۹ این قانون در خصوص مبحث ارث گفت: گلوگاه فساد و مشکلات عمده در این بند است که در مجلس نیز برای تصویب لایحه ها اختلاف داشتند.

مدیر کل نظارت بر هیئت های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در ماده ۹۷ این قانون که شامل نحوه پذیرش اظهار نامه و رسیدگی به آن می باشد در واقع اختلاف نظرها بیشتر است.

وی تاکید کرد: اشخاص تا ۴ ماه پس از اتمام دوره مالی حسابرسی ها و تا پایان خرداد امسال باید نسبت به ارائه اظهار نامه اقدام نمایند.

عطایی گفت: در ماده ۶۰ این قانون نیز تغییر اصلاحیه‌ای نداشته و شامل الحاق ضمانت نامه‌های اجرایی جدید در راستای طرح جامع مالیاتی است.

مدیر کل نظارت بر هیئت‌های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: نمایندگان هیئت های حل اختلاف مالیاتی مسئولیت قانونی دارند و باید به وظایف خود آگاهی کامل داشته باشند.


منبع: مهر


۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن