تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819719941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روی خط خبر/ انتخابات، مکمل روند مذاکرات سیاسی در سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روی خط خبر/ انتخابات، مکمل روند مذاکرات سیاسی در سوریه


مردم سوریه علی رغم شرایط بحرانی به صحنه آمدنددر انتخابات شرکت کردند، انتخابات پارلمانی و تقویت ساختار حکومت سوریه تا زمانی که مذاکرات صلح زمینه را برای انتخابات جدید هموار کند، ضروری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  انتخابات پارلمانی سوریه از ساعت 7 صبح امروز با رقابت 3500 نامزد برای دستیابی به 250 کرسی پارلمان آغاز شد. خبرگزاری ها و رسانه های خارجی حضور مردم در این انتخابات را پرشور ارزیابی کردند. این انتخابات طبق مقررات تا ساعت 21 شب ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز، زمان انتخابات تا 5 ساعت دیگر تمدید خواهد شد. رئیس جمهوری سوریه پس از دادن رای در یکی از حوزه های انتخابیه دمشق گفت: با گذشت 5 سال از جنگ، تروریسم در نابودی بنیان و هویت ملی سوریه شکست خورده است. این درحالی است که برخی کشور های غربی حامی تروریست، انتخابات پارلمانی سوریه را غیرقانونی خواندند. حسین شیخ الاسلام و هادی سیدافقهی  از کارشناسان مسائل خاورمیانه با حضور دربرنامه روی خط خبر به تشریح انتخابات سوریه پرداختند.
در ابتدای برنامه، حسینی  خبرنگاراعزامی صدا و سیما به سوریه، درباره فضای حوزه های انتخابیه و میزان استقبال مردم از انتخابات گفت: انتخابات در بخش های مختلف سوریه از صبح امروز آغاز شد واحتمال تمدید هست.
حسینی خبرنگار اعزامی صدا و سیما به دمشق
حسینی گفت: میزان مشارکت مردم سوریه تا این لحظه بالا بوده است. وی افزود: بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز گفت: مردم در این انتحابات پیام های مختلف دیگری را با توجه به شرایط سوریه به گوش جهانیان خواهند رساند. در صحبت ها با مردم سوریه در چند حوزه حرف اصلی مردم این است که برای حفظ تمامیت ارضی سوریه در این انتخابات شرکت کرده اند و این مردم سوریه هستند که آینده خود را رقم خواهند ساخت. مردم سوریه مصمم هستند علی رغم شرایط بحران به صحنه بیایند و در انتخابات شرکت کردند و شرایط به گونه ای است که انگار نه انگار در حال جنگ هستند. حسینی افزود: انتخابات امروز در مناطق تحت نفوذ تررویست ها برگزار نمی شود.
شیخ الاسلام کارشناس مسائل خاورمیانه درباره انتخابات سوریه گفت: یکی از نهادهای قانونی مجلس سوریه است. مجلس سوریه از لحاظ قانونی دوره اش تمام شده است و باید انتخابات برگزار شود. حضور پرشور مردم پای صندوق های رای در شرایط بحرانی سوریه نشان دهنده این است که مردم سوریه با اراده و عزم راسخ در انتخابات شرکت کرده اند و این مردم هستند که سرنوشت کشور را تعیین می کنند.
وی افزود: رقه و ادلب که در دست تروریست های داعش و النصره است فقط رای گیری انجام نمی شود ولی مردم این استان ها که در شهرهای دیگر هستند در  انتخابات شرکت کرده اند.
شیخ الاسلام کارشناس مسائل خاورمیانه
شیخ الاسلام درباره این که این انتخابات چه پیامی دارد گفت: پیام اصلی این است که ملت سوریه پشتیبان حکومت هستند. سرنوشت سوریه را مردم سوریه مشخص می کنند. حکومت قانونی است. مردم همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری به بشار اسد رای دادند در این انتخابات نیز سرنوشت خود را مشخص می کنند. آواره های خارج شده از کشور نیز چون احساس می کنند سرنوشت کشورمهم است در رای گیری ها شرکت کرده اند.
افقهی کارشناس مسائل خاور میانه
افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه نیز درباره انتخابات و شرکت پرشور مردم سوریه در این انتخابات گفت: باید به مردم سوریه تبریک گفت که علی رغم خطرات و بحران در منطقه که در تیررس تروریست ها هستند در انتخابات شرکت کرده اند. مردم سوریه با اراده و عزم راسخ و نظم در این انتخابات شرکت کرده اند. این نشان دهنده این است که کشور سوریه کشوری نیست که به این راحتی ها فروپاشد. مردم حق دخالت خود در سرنوشت کشور خود را به موقع و به خوبی انجام داده اند. باید این انتخابات برگزار می شد. نهادهای بین المللی نیز می توانند برای حفظ شفاف سازی انتخابات نظارت کنند.

دانلود

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن