تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816655145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه 43 گیگابایت اطلاعات از وب سایت های دولت سوریه سرقت شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چگونه 43 گیگابایت اطلاعات از وب سایت های دولت سوریه سرقت شد؟
مسئولیت این سرقت عظیم اطلاعات از وب سایت ها و سرورهای دولت سوریه را گروه هکری به نام Cyber Justice Team یا «تیم عدالت سایبری» بر عهده گرفته است. طی این عملیات که در 6 آوریل انجام شده، حدود 43 گیگابایت اطلاعات از شبکه های مختلف دولت سوریه که شامل داده های بسیار حساسی نیز میشده است، به سرقت رفته.
کد خبر: ۵۸۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ - 13 April 2016


مسئولیت این سرقت عظیم اطلاعات از وب سایت ها و سرورهای دولت سوریه را گروه هکری به نام Cyber Justice Team یا «تیم عدالت سایبری» بر عهده گرفته است. طی این عملیات که در 6 آوریل انجام شده، حدود 43 گیگابایت اطلاعات از شبکه های مختلف دولت سوریه که شامل داده های بسیار حساسی نیز میشده است، به سرقت رفته.
به گزارش «تابناک» در هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر سرقت اطلاعات حساس از وب سایت ها و سرورهای دولت سوریه که گفته میشود در مجموع بالغ بر 274 هزار فایل از 55 دامنه دولتی و خصوصی سوری بوده است. نیمی از این اطلاعات مربوط به دامنه های .gov.sy بوده است که دامنه های دولتی هستند.
چگونه 43 گیگابایت اطلاعات از وب سایت های دولت سوریه سرقت شد؟

گروه «تیم عدالت سایبری» که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است، گروهی است که ادعا میکند همزمان هم با بشار اسد و هم با داعش در حال مبارزه است. این گروه ساعاتی چند بعد از این حمله سایبری در توییتر نوشت: بشار اسد و داعش هر دو به دنبال نابودی انقلاب سوریه هستند و هر دو قاتلان مردم سوریه هستند. این گروه همچنین مدعی شده است که طی این عملیات هکری، تمامی اطلاعات مربوط به سیستم آموزش دولتی سوریه و اطلاعات بیمارستان ها را برای جلوگیری از درز اطلاعات حساس شهروندان سوری پاک کرده است. آنگونه که موسسه Risk Based Security (RBS) در تجزیه و تحلیل خود از این داده ها و این عملیات هکری گزارش داده، این اطلاعات شامل گذرواژه سرورها، به همراه گذرواژه های ادمین پایگاه های داده MySQL است. همچنین ایمن گزارش حاکی از آن است که همه داده های منتشر شده مربوط به حمله سایبری اخیر نیست بلکه تعدادی از اطلاعات سرقت شده طی حملات قبلی نیز در آنها وجود دارد. اما موفقیت هکرها در سرقت اطلاعات، به گفته این گزارش مرهون حفره های امنیتی موجود در پرتال های به روز رسانی نشده وب به ویژه نمونه هایی است که از Joomla استفاده کرده اند. موسسه RBS گفته است: به نظر میرسد که پرتال آژانس ملی خدمات شبکه سوریه مبتنی بر Joomla بوده است که حفره های امنیتی شناخته شده ای دارد. به شکل متوسط هر 60 روز در پلتفرم Joomla یک حفره جدید امنیتی کشف میشود. این موسسه البته اعلام کرده است که بسیاری از فایل ها و اطلاعات افشا شده بر روی اینترنت از این حمله سایبری حاوی داده های حساسی نیستند، اما این که یک دولت تا این حد در مورد امنیت پرتال ها و شبکه های خود – صرف نظر از هر گونه گرایش سیاسی – بی تفاوت باشد، موضوعی عجیب و قابل تامل است. گزارش RBS یا اظهار شگفتی در این باره که چرا یک دولت باید برای نهادهای خود – که احتمالا داده های حساسی را در اختیار دارند – پرتال های مبتنی بر CMS هایی مانند Joomla را استفاده کند، نوشته است: این پلتفرم ها هدف های بسیار ساده ای برای هر آن کسی است که میخواهد مهارت های هک خود را آزمون کند! به ویژه آنکه اگر نهادهایی که از این پلتفرم ها بهره میبرند نسبت به بروزرسانی آنها بی تفاوت نیز باشند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن