تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815437040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکایتی دیگر علیه اپل ازاپراتورهای فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
شکایتی دیگر علیه اپل ازاپراتورهای فرانسه




شکایت مذکور را DGCCRF یا اداره کل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فرانسه علیه اپل در دادگاه تجاری پاریس طرح کرده است.





مجله دیجی کالا - فرشته سلیمانی: ظاهرا قرار نیست ماجراهای اپل حالاحالاها از سر زبان‌ها بیفتد. یک درگیری قانونی دیگر این‌بار در فرانسه، از سوی اپراتورهای فرانسوی اپل را مجبور به پرداخت غرامت ۵۵٫۳ میلیون دلاری کرده است. ماجرا مربوط به قراردادهای غیرقانونی‌ای است که اپل با اپراتورهای این کشور تنظیم می‌کرده. شکایت مذکور را DGCCRF یا اداره کل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فرانسه علیه اپل در دادگاه تجاری پاریس طرح کرده است.


شکایتی دیگر علیه اپل؛ این‌بار از سوی اپراتورهای فرانسه



اتهام اپل این است که در تنظیم قرادادهایش با اپراتورهای موبایل فرانسوی یک‌طرفه عمل کرده و شرایطی را به آن‌ها تحمیل می‌کند که کاملا غیرقانونی است. DGCCRF ادعا کرده در این قراردادها حداقل ۱۰ بند وجود دارد که مغایرت آن با قانون علنی است. اپل در این قراردادها شرکت‌ها را ملزم به خرید تعداد مشخصی دستگاه آیفون کرده که این رقم خرید باید در طول سه سال استمرار داشته باشد. این در حالی‌ست که برای دریافت گارانتی آیفون هم این شرکت‌ها باید مبلغ جداگانه‌ای می‌پرداختند. در ازای همه‌ی این‌ها اپل قول استفاده از برند اپراتورها را در تبلیغاتش داده بود.

DGCCRF بر همین اساس اپل را ملزم به پرداخت غرامت ۱۴ میلیون یورویی به شرکت SFR، مبلغ ۱۱.۶ میلیون یورو به Orange، مبلغ ۸.۲ میلیون یورو به Free Mobile و ۶.۷ میلیون یورو به شرکت Bouygues Telecom کرده است. به همه‌ی این‌ها باید مبلغ ۸ میلیون یورو به‌عنوان جریمه را هم اضافه کنیم.

البته این مبلغ تنها قطره‌ای است در مقابل اقیانوس درآمدهای اپل؛ اما مطمئنا سابقه‌ی بدی برای اپل در بقیه‌ی کشورها می‌سازد.






تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن