واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Thierr_y04-09-2006, 02:35 PMسلام دوستان آموزش يكي از سيستم هاي ذره اي بنام PF Source با اين سيستم ذرهاي ميخوايم به يك كره مو يا جسم پشمالو بديم شروع كار 1- يك كره دوتا سيلندر و يك PF Source در صفحه ايجاد كنيد مانند شكل . http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772432_1.jpg 2- حالا ميريم سراغ ابعاد مانند شكل عمل كنيد. http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772433_2.jpg 3 حالا عدد 6 رو از روي كيبورد خود فشار دهيد . نا پنجره particle View باز شود. بعد از باز شدن پنجره مانند شكل به سراغ اين گزينه ها بريد و آنهارو انتخاب كنيد و Delete شون كنيد http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772434_3.jpg 4-حالا Birth رو انتخاب كنيد و پارامترهاي مربوط به آن رو مانند شكل http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772435_4.jpg 5- از ايست زير Event آيكن shape Instance رو انتخاب ولي كليد موس رو همچنان پايين نگهداريد و به لیست Event كه در بالاي صفحه قرار دارد زير Birth اضافه كنيد و در ادامه shape Instance انتخاب كنيد و به تنظيماتش بريد و بر روي None كليك كنيد و به سيلندر اولي نسبتش بديد مانند شكل http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772437_5.jpg http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772436_5-1.jpg 6- اينبار از ايست زير Event آيكن position Object انتخاب ومانند مرحله بالا عمل ميكنيم ولي زير shape Instance قرارش ميديم وبعد ميريم انتخابش ميكنيم و به پارامتراش ميريم و گزينه add رو انتخابو به كره نسبتش مي دهيم مانند شكل http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772441_6.jpg 7- خوب حالا بDisply رو انتخاب ميكنيم و در قسمت پارامترش از ليست Type گزينه Geometry رو انتخاب ميكنيم. 8 - اينبار به Rotation ميريم و در قسمت پارامترش گزينه Speed space رو انتخاب ميكنيم . 9- بازهم مانند مرحله 5-6 از ليست زير Event آيكن Speed by Surface رو انتخاب وبه ليت Event در زير position Object قرار دهيد و بعد به قسمت پارامتراش برويد و گزينه add رو انتخاب كنيد وبه كره نسبت دهيد 10 - حالا به سيلندر اولي ميريم و از مديفاير ليست گزينه Squeeze روانتخاب ميكنيم و بعد ميدفاير Bend رو انتخاب ميكنيم مانند شكل پارامترهاي هر دو مديفاير تغيير دهيد.البته اين به خودتون بستگي داره كه چطوري دوست داريد باشه http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772452_7.jpg 11-خوب حالا ميريم سراغ سيلندر شماره دومي اول دوستان بريد به پنجره particle View و بعد مانند شكل از PF Source 01 و Event 01 كپي بگيريد و قتي كه كپي گرفتيد ميبينيد كه PF Source 01 ازEvent 01 اين جدا شده بهم متصلشون كنيد http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772458_8.jpg 12- حالا بريد به سيلندر دومي و مانند اولي از اون دو مديفاير استفاده كيند و پارامتراشو مانند شكل زير تغيير دهيد البته دوستان شما مي تونيد از همون اوليه كپي بگيريد وبعد تنظيماتشو عوض كنيد http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772466_9.jpg 13-دوباره به پنجره particle View برويد و به Event 2 بريد وshape Instance 2 رو انتخاب كنيد و سياندر شماره دومي را به آن نسبت دهيد و بعد به تنظيمات Speed by Surface درEvent 2 بريد ومانند تصوير گزينه اين رو به دلخواه تغيير دهيد http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772475_10.jpg ديگه كار به پايان رسيد در مورد متريالش به دلخواه خود مو يا جسم پشمالو رو رنگ كنيد من از كار خودم يك رندر گرفتم شما بهتر از اين ميتونيد كارو در بياريد چون من زياد پارامتراشو تغيير ندادم :) http://serv1.imagehigh.com/imgss/3772488_11.jpg اميدوارم كه بدردتون خورده باشه . ;) ALI Kheradmand04-09-2006, 02:48 PMالبته خيلي بي دردسرتر هم مي شد اين كار رو كرد . اما جالب بود چون درباره ي پي اف سورس ايده ي جديد گرفتم . ممنون . the_god_of_3dsmax04-09-2006, 03:11 PMخیلی جالب بود راستش من اسلا particle system بلد نیستم خیلی یاد گرفتم Thierr_y04-09-2006, 04:57 PMالبته كه راحت تر از اين هم مي شود ولي خوب در حال نوشتن آدم يه چيزاي از تو ذهنش يادش ميره بهر حال خواهش مي كنم مرسي از نظرتون Elfin-D04-09-2006, 07:38 PMسلام مرسی تیری جان بسیار عالی بود ممنون Thierr_y05-09-2006, 02:02 PMسلام مرسی تیری جان بسیار عالی بود ممنون نظر لطفته سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]