تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وطن فروشی سیسی برای مصر گران تمام می شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وطن فروشی سیسی برای مصر گران تمام می شود
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به الحاق جزایر مصری به عربستان گفت: حکومت مصر به دلیل مشکلات مالی و فقدان پشتوانه مردمی داخلی برای حل مشکلات قاهره جزایر استراتژیک خود را در قبال کمک مالی به ریاض واگذار کرد که برای این کشور سنگین تمام خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ - 11 April 2016


سفر 5 روزه پادشاه سعودی به مصر امروز پایان می یابد. براساس خبرهای اعلام شده قراردادهایی به ارزش 27میلیارد و 800 میلیون دلار به امضای طرفین رسیده است. در میان گزارش های اغراق آمیز و تملق گویی برخی نمایندگان پارلمان مصر نارضایتی پنهانی از عربستان در جامعه مصر شکل گرفته است.

شامگاه دیرز(یکشنبه) قاهره شاهد تجمع اعتراضی و ارائه دادخواست به دادگاه علیه الحاق دو جزیره به نام های «صنافیر» و «تیران» به عربستان بود. یک مقام حقوقی مصری که خواست نامش فاش نشود، گفت: معترضان در مخالفت با تغییر در مرزهای مصر با عربستان در میدان «طلعت حرب» واقع در مرکز قاهره تجمع کردند.

کابینه دولت مصر عصر شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای، توافق امضا شده در مورد مرزهای دریایی میان مصر و عربستان را دستاوردی مهم دانست و عنوان کرد که دو کشور می توانند از منطقه اقتصادی این دو جزیره استفاده کنند.
باقر حسینی

سیدباقرحسینی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت گفت: مصر در زمان دیکتاتوری حسنی مبارک به عنوان یک متحد عربستان در خاورمیانه ایفای نقش می کرد اما بازگشت یاران فرعون مصر با انجام کودتا علیه حسنی مبارک ، عملا مصر تبدیل به مستعمره ریاض شده است.

وی در ادامه گفت: اقدام مصری ها در قطع پخش برنامه های المنار نشان داد که آنها برای دل عربستان حاضر به هر کاری هستند. عربستان با علم به نقطه ضعف قاهره ، مصر را مطیع خود کرده است.

این نماینده مجلس نهم گفت: واگذاری جزایر مصر به عربستان اقدامی است که عمق وابستگی مقامات حکومت مصر را به عربستان نشان می دهد و در آینده تبعات سنگینی برای این کشور خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شکلی گیری اعتراضات ضدسعودی گفت: مصر کشوری بزرگ با تمدن تاریخی است ، مردم مصر قطعا وطن فروشی حاکمان قاهره را با واگذاری خاک این کشور به عربستان فراموش نخواهند کرد.

گفتنی است ، توافق ترسیم مجدد مرزهای آبی میان عربستان و مصر باعث شد جزیره «تیران» و «صنافیر» در داخل آب های عربستان قرار گیرد و این مسئله با انتقادهای شدید مخالفان مصری این طرح روبه رو شد.جزیره تیران در ورودی تنگه تیران قرار دارد که خلیج عقبه را از دریای سرخ جدا می کند و 6 کیلومتر از ساحل شرقی سینا فاصله دارد، مساحت این جزیره 80 کیلومتر است، جزیره صنافیر در سمت شرقی تیران قرار دارد و مساحت آن 33 کیلومتر است.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن