تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820914968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

المانیتور: آیا شجریان به صحنه موسیقی ایران باز می گردد؟/ بازگشت ربنا به مراسم افطار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: المانیتور: آیا شجریان به صحنه موسیقی ایران باز می گردد؟/ بازگشت "ربنا" به مراسم افطار
المانیتور در گزارشی به بررسی وضع سلامت محمدرضا شجریان و احتمال لغو ممنوعیت خوانندگی وی پرداخت.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت المانیتور در گزارشی نوشت: هر ساله با فرا رسیدن بهار، چهره های برجسته ایران با انتشار بیانیه ها و پیام های ویدئویی، سال نور را به هموطنان خود تبریک می گویند. اما امسال، ایرانیان با یک پیام ویدئویی شوک آور مواجه شدند.


20 مارس سال جاری میلادی ( 1 فروردین 95)، محمدرضا شجریان با سر تراشیده مقابل دوربین ظاهر شد و بسیاری از ایرانیان را متعجب کرد. شجریان در پیام نوروزی اش اعلام کرد به سرطان مبتلا شده است. به دنبال آن، برخی رسانه های ایران نیز گزارش دادند وی به نوعی سرطان پیشرفته کلیه دچار شده است. انتشار این اخبار، واکنشهای مختلفی را به دنبال داشت.


"پرویز پرستویی،" بازیگر سرشناس سینمای ایران در صفحه اینستاگرام ناراحتی خود را از بیماری او ابراز کرد. "حسن قاضی زاده هاشمی،" وزیر بهداشت نیز شخصا با شجریان تماس گرفت و گفت هر کاری که لازم باشد برای بهبود وضع سلامت وی انجام خواهد داد. صدا و سیمای ایران نیز  خبری را به انعکاس وضع شجریان اختصاص داد. برخی این اقدام صدا و سیما را آشتی با شجریان توصیف کردند. 


المانیتور در ادامه نوشت: شجریان یک خواننده کلاسیک است و لقب "سلطان آواز ایران" را به خود اختصاص داده است. وی کار خود را در ابتدا به عنوان قاری قرآن آغاز کرد و سپس به دنبال موسیقی سنتی رفت. وی در سالهای اخیر به دلیل اظهارات منفی اش علیه پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات سال 2009 (1388) به یک چهره جنجالی تبدیل شد. پس از انتقاد از احمدی نژاد، شجریان از برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم های موسیقی منع شد.


پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2013، حسن روحانی در یک مناظره تلویزیونی از برخورد دولت احمدی نژاد با هنرمندان محبوب انتقاد کرد. وی حتی به شجریان و موسیقی های وی ابراز علاقه کرد.


با وجود همه این مسائل، شجریان همچنان از برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم هایش ممنوع بود. 


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته در خصوص علت ممنوعیت خوانندگی شجریان گفت: وی باید به جمهوری اسلامی وفادار باشد. شجریان شکافی میان خود و دولت ایجاد کرده است.


در پایان این گزارش آمده است: با معطوف شدن توجه صدا و سیما به وضع سلامت شجریان و اظهارات مثبت مقامات ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص، به نظر می رسد این خواننده محبوب، بخت بازگشت به صحنه را داشته باشد. ماه مبارک رمضان که از اوایل ژوئن (خرداد) آغاز می شود، سرنوشت شجریان را مشخص می کند. پس باید صبر کرد و دید آیا صدا و سیما آواز معروف شجریان به نام "ربنا" را زمان افطار پخش می کند؟ 





۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن