تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805288987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اروپا بحران آوارگان را به دوش ترکیه انداخته است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اروپا بحران آوارگان را به دوش ترکیه انداخته است
اتحادیه اروپا تلاش کرده با امضای توافق نامه ای جدید، بخشی از بحران پناهجویان را به ترکیه واگذار کند.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی تایمز، اين روزنامه چاپ پاکستان در گزارشي نوشت: اين توافقنامه که مورد انتقاد شديد گروههاي مدافع حقوق بشر قرار گرفته است، براي کاهش ورود بيش از يک ميليون مهاجر -شامل آوارگان سياسي و مهاجران اقتصادي- به اتحاديه اروپا اجرا شده است. اين مهاجران به طور عمده از کشورهاي جنگ زده و کشورهاي محروم آسياي مرکزي و جنوب آسيا به اروپا مهاجرت مي کنند. بر اساس قانوني که پنجشنبه در پارلمان ترکيه تصويب شد، شمار زيادي از مهاجران پاکستاني مسترد شده از اروپا به ترکيه، به پاکستان بازگردانده خواهند شد.


موضوع اين مهاجران غيرقانوني موجب ایجاد تنش در جهان شده است و اين تنش درست چهار ماه پس از بروز مناقشه بين اتحاديه اروپا و "چودري نثار علي خان"، وزير کشور پاکستان، درباره موضوعي مشابه (بازگرداندن بيش از 30 مهاجر غيرقانوني پاکستاني) ايجاد شده است. در آن مناقشه، وزير کشور پاکستان از موافقت با بازگرداندن 30 مهاجر غيرقانوني پاکستاني به اسلام آباد خودداري کرد. 


هنوز معلوم نيست آيا مهاجران غيرقانوني مستقر در ترکيه اجازه بازگشت به کشورشان را خواهند يافت يا خير، زيرا وزارت امور خارجه پاکستان هنوز هيچ بيانيه اي در اين باره منتشر نکرده است. با اين وجود، تصميم اتحاديه اروپا براي منتقل کردن بحران آوارگان خود به مرزهاي ترکيه بسيار قابل توجه است. گروههاي مدافع حقوق بشر از اتحاديه اروپا به علت ناديده گرفتن اين واقعيت که دو ميليون و هفتصد هزار آواره در ترکيه حضور دارند، در حالي که جمعيت اين کشور فقط يک هفتم جمعيت کل اروپاست، انتقاد کرده اند. حتماً احمد داوود اوغلو، نخست وزير ترکيه، پيش از پذيرفتن مسئوليت ورود آوارگان بيشتر به خاک کشورش، همه اين آمار را مد نظر قرار داده است؛ اما با توجه به تيراندازي هاي اخير مهاجران در مرز ترکيه و سوريه، عفو بين الملل از سياست هاي ترکيه در خصوص آوارگان انتقاد و اعلام کرد، اين سياست ها موجب کاهش امنيت ترکيه مي شود. 


علاوه بر اين، دولت ترکيه امسال به علت کوتاهي در تامين امکانات براي ميليون ها آواره اي که در اين کشور حضور دارند، با فشار شديد کميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل رو به رو شد. همزمان با اين شرايط، سازمان هاي مدافع حقوق بشر شتاب اتحاديه اروپا براي حل بحران آوارگان خود را محکوم و اين امر را نشانه تمايل اتحاديه اروپا به بحث هاي ضد مهاجرتي قملداد کردند. 


مناظره هاي انتخاباتي اخير در آمريکا نشان داده است که دستور کار ضد مهاجرتي تنها مختص دونالد ترامپ، نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا نيست و نامزدهاي دیگر همانند تد کروز و هيلاري کلينتون نيز با حضور مهاجران غيرقانوني در کشورشان به شدت مخالفند.


کشورهاي اروپايي و نخبگان سياسي آمريکا رويکرد مشابهي در قبال  مهاجرت آوارگان سوري دارند. اين رويکرد مخالف نه تنها به علت مسئوليت مالي در قبال جمعيت گسترده آوارگان سوري بلکه ناشي از ناامني گسترده اي است که حضور اين آوارگان در کشورهاي ميزبان ايجاد مي کند.


این نشریه در ادامه آورده است: اتحاديه اروپا که زماني مرزهايش به روي همه باز بود، اکنون به مجموعه اي از کشورهاي نگران تبديل شده است که مايلند براي کنترل ورود مهاجران مرزهاي خود را ببندند. اين نگراني ها در پي فعاليت هاي تروريستي در بروکسل و پاريس تشديد شده است. هم سياستمداران راست گرا و هم شهروندان عادي، این اقدامات تروريستي را حملات مهاجران به همبستگي و امنيت اروپا قلمداد کرده اند. هرگز نمي توان از يک کشور انتظار داشت در رفتار با اتباع کشورهاي ديگر از خود گذشتگي داشته باشد، چرا که به طور قطع، هر دولتي همواره بايد پيش از مشارکت در طرح هاي بشردوستانه، به دنبال تامين مالي و امکانات لازم براي مردم خود باشد.


اما ظاهراً برخي کشورهاي اروپايي که از پيامدهاي تلاششان جهت نجات بشريت براي کشورهاي خود شکايت دارند، حضور گسترده آوارگان جنگ زده در برخي از محروم ترين کشورهاي جهان را ناديده گرفته اند. با وجود آشفتگي هاي بسیار در لبنان، اين کشور هم اکنون ميزبان يک ميليون و سيصد هزار آواره سوري است. کشورهايي همچون پاکستان و ايران نيز بيش از يک ميليون آواره افغان را در خاک خود جاي داده اند. 


ديلي تايمز در خاتمه مي نويسد: البته اين آمار به هيچ وجه تلاش هاي طولاني مدت اتحاديه اروپا را در کمک به مهاجران تضعيف نمي کند، بلکه  صرفا نشان دهنده جهاني بودن بحران مورد بحث (بحران آوارگان) است. همچنين انتظار مي رود دولت پاکستان رويکرد خصمانه قبلي خود را در قبال مهاجران غيرقانوني پاکستاني تکرار نکند و مسئوليتي را که در قبال اتباع خود دارد بپذيرد. وزارت امور خارجه پاکستان بايد با مقامات ترکيه همکاري کامل کند و نه تنها ورود مهاجران غيرقانوني پاکستاني را به خاک خود بپذيرد، بلکه مانع از خروج غيرقانوني اتباع خود از کشور شود تا در آينده دوباره چنين شرايطي ايجاد نشود. 





۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن