تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816686357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال بازگشت نفت به زیر 30 دلار


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: روند نزولی قیمت‌های نفت خام در هفته منتهی به اول آوریل 2016 نشان می‌دهد که اگرچه در ابتدای هفته عوامل موجود در آمریکا به علاوه احتمال توافق در مورد تثبیت تولید نفت باعث افزایش قیمت‌های نفت خام شده بود اما اظهارات مقامات عربستان سعودی در مخالفت با پیوستن به طرح فریز نفتی، قیمت نفت را بار دیگر کاهش داد و حالا موسسه بارکلی پیش‌بینی کرده که ممکن است قیمت‌های نفت خام مجددا به سطح 30 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

به گزارش تراز ، در ابتدای هفته منتهی به اول آوریل سال جاری میلادی عوامل فعال در بازار باعث تقویت قیمت‌های نفت شده بودند که در این بین می‌توان به موضع محتاطانه آمریکا برای افزایش نرخ بهره در این کشور اشاره کرد. همچنین در ابتدای هفته، کاهش دکل‌های حفاری نفت آمریکا به 362 دستگاه که کمترین میزان ثبت‌شده در نوامبر 2009 تاکنون است نیز تقویت قیمت نفت منجر شد. علاوه بر آن آمریکا با کاهش 16 هزار بشکه‌ای، تولید نفت خام روزانه خود را به 9.02 میلیون بشکه رساند که این میزان نیز کمترین میزان از نوامبر 2014 تاکنون به‌شمار می‌رود.

اما عاملی که در کنار عوامل بازار آمریکا در افزایش قیمت نفت در ابتدای این هفته بسیار موثر واقع شد، احتمال توافق بین کشورهای اوپک و غیراوپک برای تثبیت تولید نفت بود، چرا که دبیر کل اوپک اعلام کرده بود 15یا 16 کشور در نشست دوحه قطر شرکت خواهند کرد.

اگرچه در کنار حمایت اکوادور، ونزوئلا و عمان، ایران اعلام کرده بود که در برنامه تثبیت تولید مشارکت نمی‌کند و لیبی نیز گفته بود که به طور کلی در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد، اظهارات مقامات عربستان باعث شد روند صعودی قیمت نفت متوقف شود و روند نزولی همیشگی به جریان بازار نفتی بازگردد.

در اواخر هفته میلادی، یکی از مقامات عربستان سعودی اعلام کرد که در صورت افزایش تولید از سوی هر کدام از تولید‌کنندگان نفت، عربستان نیز صادرات خود را افزایش خواهد داد. به این ترتیب با ترغیب ایجادشده، قیمت‌های نفت خام تحت فشار قرار گرفت و روند صعودی قیمت متوقف شد؛ البته درا ین میان وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرد که هنوز اظهارنظر در مورد تثبیت تولید نفت زود است و عربستان نیز به طور رسمی اعلام نکرده است که در صورت عدم مشارکت ایران تولید خود را افزایش خواهد داد. با این حال به محض اینکه بازار احتمال داد که این نشست بدون نتیجه خواهد بود قیمت‌ها دچار روند نزولی شد. به ویژه اینکه بلومبرگ اعلام کرد تولید نفت مارس با افزایش 64 هزار بشکه‌ای به 33.09 میلیون بشکه در روز رسیده است.

علاوه بر این عوامل، افزایش 2.3 میلیون بشکه‌ای ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا نیز به ضعف قیمت‌ها کمک کرد. با در نظر گرفتن همه این عوامل موسسه بارکلی پیش‌بینی کرد که ممکن است قیمت‌های نفت خام مجددا به سطح 30 دلار در هر بشکه کاهش یابد.


منبع: ایسنا







زمانبندی انتشار: 22 فروردين 1395 - 12:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن