تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819235229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت از كره شمالی برای شرکت در نشست وزرای كمیسیون منع جامع آزمایش هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دعوت از كره شمالی برای شرکت در نشست وزرای كمیسیون منع جامع آزمایش هسته‌ای
دبیر اجرایی كمیسیون معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای از دعوت كره شمالی برای شركت در نشست وزرای این كمیسیون در وین خبر داد.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری كیودو ، كره شمالی كه به دلیل انجام آزمایش‌های هسته ای و پرتاب موشك دوربرد با تحریم‌های بین المللی مواجه شده بود اوایل سالجاری میلادی چهارمین آزمایش هسته ای خود را نیز انجام داد و از این رو با تحریم‌های بیشتری از سوی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شد.

"لاسینا زربو،" دبیر اجرایی كمیسیون معاهده منع جامع آزمایش هسته ای با بیان اینكه این نشست 13 ژوئن (24 خرداد) در وین برگزار می شود ؛ اظهار كرد: گفتگو با كره شمالی باید از نقطه‌ای آغاز شود.

وی افزود: ما به مشاركت دادن كره شمالی نیاز داریم و باید به نگرانی‌های این كشور گوش دهیم و احتمال اینكه از طریق مذاكرات دیپلماتیك و مشاركت دادن پیونگ یانگ به راه حلی دست یابیم وجود دارد.

وی اضافه كرد: مذاكرات چندجانبه بهتر از انزوا نتیجه می دهد و باید از الگوی ایران در مورد كره شمالی نیز استفاده كرد.

این نخستین بار از سال 2008 میلادی به بعد است كه پیونگ یانگ به یك نشست سطح بالای بین المللی در زمینه هسته‌ای دعوت می شود.

معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای سال 1996 میلادی به تصویب سازمان ملل رسید اما جنبه الزام آور نداشت.  این معاهده با هدف تحقق منع هرگونه آزمایش هسته ای به امضا 183 كشور رسید اما تنها 164 كشور آن را در مجالس خود تصویب كردند و برای الزامی شدن این معاهده 44 كشور دیگر نیز باید آن را امضا كنند و به تصویب مجالس خود برسانند.

مجالس هشت كشور آمریكا، چین، مصر، هندوستان، ایران، پاكستان، كره شمالی و رژیم صهیونیستی آن را تصویب نكرده است.






۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن